Porscheova ikona, 911 GT3, ušla je u novu 992 generaciju
Novi model se opisuje kao „vrhunski atletski serijski automobil za visokoperformantnu vožnju na trkačkoj stazi, izbalansiran u odnosu na zahteve koje nalaže svakodnevna upotreba“.
Kao što je slučaj i s prethodnim GT3 modelima, Porsche Motorsport je bio u velikoj meri uključen u razvoj ovog automobila, ovoga puta da bi mu podario „čistu trkačku tehnologiju, u većoj meri nego ikada ranije“.
S tim u vezi, 992 generaciju GT3 krasi tradicionalni, „visokoturažni“ 4,0-litarski bokser motor radne zapremine 4,0 litra, snažniji nego bilo kada u istoriji ovog modela. Da bi čitav paket bio kompletan, implentirana su aerodinamička i tehnološka unapeđenja, tako da vreme na Nirburgringu od manje od 7 minuta ne treba da čudi. Takođe, zadržana je opcija u vidu manuelnog menjača.
Stajling i aerodinamika
Novi GT3 911 profitira na obimnim unapređenjima na karoseriji, pre svega u cilju ostvarivanja bolje aerodinamike i hlađenja. Najznačajnija promena je zadnje krilo u vidu „labudovog vrata“, varijacija na temu rešenja iz 911 RSR trkača.
Krilo je ručno podesivo i u kombinaciji s naglašenim difuzorom, koji takođe može da se podesi u „Performance“ poziciju radi ostvarivanja većeg vertikalnog aerodinamičkog pritiska. Porsche tvrdi da je ovaj režim rezervisan „striktno za vožnju na trkačkoj stazi“.
U druge vidne promene u odnosu na standardni 911 992, ubrajaju se dublji prednji odbojnik s ravnijim bokovima za bolju aerodinamiku i veliki centralni usisni otvor, pored dodatnih ventilacionih otvora u vidu „nozdrva“, za bolji protok vazduha preko prednje haube. Dodatna opcija, specijalno dostupna za GT3 je krov napravljen od ugljeničnih vlakana.
Kroz Porsche Exclusive program, dostupan je čitav niz opcionala, uključujući obloge retrovizora od ugljeničnih vlakana, zatamnjene farove, redizajnirani klaster zadnje signalne grupe i „Guards“ crveno ili „Sharks“ plavo oivičenje naplataka.
Pogon
Kao i svi 992, i novi GT3 je dostupan ekskluzivno u proširenoj verziji karoserije. Dimenzije tek treba da budu obelodanjene, ali uprkos povećanju širine i dodatnoj tehnologiji u odnosu na prethodnika, masa je zadržana na 1418 kilograma (u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem), odnosno 1435 kilograma kada je u igri sedmostepeni PDK.
Upotreba plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP) za prednju haubu, staklo manje mase, „optimizovani“ kočni diskovi i kovani naplaci, pored lakšeg poklopca zadnjeg odeljka, ključni su razlozi zašto je novajlija samo 5 kilograma teži od manjeg prethodnika.
To nije sve, jer olakšan je i izduvni sistem, koji štedi 10 kilograma na masi, s podesivim zakrilicima koji osiguravaju „zvuk koji budi emocije“.
Šestocilindarski bokser radne zapremine 4,0 litra je za civilnu upotrebu adaptirana verzija motora iz trkačkog GT3, „praktično neizmenjena“ u odnosu na onu koja će biti korišćena u GT3 Cupu, kažu u Porscheu.
S 510 ks raspolaže istom snagom kao i 911 Speedster, odnosno 10 konja je snažniji od 991.2 generacije GT3. Maksimalno može da pojuri do 320 km/h (318 km/h s PDK), što je više od prošlog GT3 RS. Do „stotke“ ubrzava za 3,4 sekunde. Ovaj motor, kao i ranije, sposoban je da se „zavrti“ do 9.000 o/min.
Naravno, 992 GT3 poseduje značajno modifikovano prednje ogibljenje, inspirisano rešenjima iz auto-moto sporta, tako da po prvi put koristi dvostruka poprečna ramena. U međuvremenu, zadnju osovinu karakteriše modifikovana multilink postavka standardnog 992 sa sistemom upravljanja na zadnje točkove.
Za usporavanje i zaustavljanje su zaduženi kočni diskovi od 408 milimetara napred, odnosno 380 milimetara pozadi. Porsche tek treba da obelodani detalje u vezi s opcionim karbon-keramičkim sistemom.
Standardni točkovi su oni od 20 cola napred i 21 cola pozadi, s gumama Michelin Pilot Sport Cup 2 dimenzija 255/35 napred, odnosno 315/30 pozadi. 911 GT3 se takođe može naručiti s opcionim, Michelin Cup 2 R gumama, orijentisanim na trkačku stazu.
Unutrašnjost i tehnologija
Novi 911 GT3 deli gotovo kompletnu kabinsku arhitekturu s ostalim 992, uprkos merama „dijete“ poput obaveznog uklanjanja zadnjih sedišta i redukovanja zvučne izolacije. Međutim, eliminacija klima uređaja više nije opcija.
Naravno, alkantara je sveprisutna, a tu je i zaštitni polukavez. Treba istaći i jednu značajnu izmenu u odnosu na standardne 992 modele: ručica menjača. Umesto elektronskog birača, GT3 opremljen PDK menjačem poseduje ručicu, koja je gotovo identična onoj kod manuelne transmisije.
Šef Porsche GT odeljenja, Andreas Projninger, „krivac“ je za ovo rešenje, jer preferira menjanje stepena prenosa preko centralne konzole u odnosu na polugice na volanu.
Još jedna nova karakteristika je „ekran za stazu“. Kada se aktivira, redukuju se informacije prikazane na dva digitalna displeja locirana s obe strane centralnog obrtomera i svode se na esencijalne podatke potrebne za vožnju na stazi, kao što su pritisak u gumama, pritisak i temperatura ulja, temperatura vode i nivo goriva. Asistencija pri menjanju stepena prenosa je takođe izvedena iz auto-moto sporta.
Prve isporuke novog 911 GT3 započinju u maju, pre premijere Touring verzije, naklonjenije onim „mekše“ orijentisanim ljubiteljima GT3.
Vrele Gume
Izvor: Porsche
1 Komentar
Comments are closed.
[…] je objasnio da bi kompletna Porscheova aktuelna gama automobila sa SUS motorima, uključujući i 992 generaciju 911 GT3, mogla da koristi eFUel bez bilo kakvih modifikacija. Nemačka marka će ispitivanja započeti […]