Novi nivo u dizajniranju enterijera
Mercedes-Benz korača velikim koracima ka budućnosti brojnim inovacijama pripremljenim za novu E-Klasu
To se prvenstveno odnosi na dizajn enterijera, kojeg karakteriše dvostruki displej visoke rezolucije naredne generacije (12,3 inča po displeju), koji izgleda kao da lebdi u prostoru. Pored toga, kontrolni tasteri osetljivi na dodir, koji se nalaze na volanu, prvi put se pojavljuju u automobilu. Oni omogućavaju vozaču da kontroliše sisteme pomoću dodira, bez potrebe da sklanja ruke sa volana. Potpuno novo iskustvo donosi inteligentni grafički dizajn sa vizualni rešenjima visoke rezolucije, novim animacijama i unapređenom kontrolom. Istovremeno, putnici su u prilici da uživaju u senzualnom enterijeru sa prostranom arhitekturom i kvalitetnim materijalima.
Široki dvostruki displej može biti konfigurisan tako da odgovara ličnim potrebama
Ono što zapada za oko je orijentacija na udobnost, odnosno luksuznu unutrašnjost nove E-Klase. To se pre svega odnosi na dva displeja sa dijagonalom ekrana od 31,2 cm (12,3 inča) i rezolucijom 1920 x 720 piksela. Veliki ekran sa virtuelnim instrumentima je u vidnom polju, kao i centralni displej iznad centralne konzole. Vozač može da bira između tri različita stila kako bi izabrali željeni dizajn ekrana za svoju instrument tablu: „Klasičan”, „Sportski” i „Progresivan”.
Za korisnike koji nisu toliko zahtevni, nova E-Klasa kombinuje dva tipa okruglih brojčanika i ekran klastera u boji od 17,8 cm (1000 x 600 piksela rezolucije) sa centralnim displejem dijagonale od 21,3 cm (960 x 540 piksela rezolucije).
Sa izuzetkom mape za navigaciju, grafički sadržaj centralnog displeja COMAND online, podeljen je na glavne oblasti za informativnu grafiku i animacije (2/3 na desnoj strani ekrana) i dopunske oblasti (1/3 na levoj strani ekrana).
Kontrola osetljiva na dodir: jednostavnim potezom prsta
Nova E-Klasa je prvi automobil koji kombinuje dugmad osetljivu na dodir i multifunkcionalni volan. Ovo omogućava vozaču da kontroliše sve funkcije info-zabavnog sistema na jednostavan, logičan i intuitivan način kao kod pametnih mobilnih telefona.
Ekran osetljiv na dodir takođe omogućava slova, brojeve, kao i znakove koji se upisuju rukom. Pošto prepoznaje rukopis, sistem izvršava komandu, tako da vozač ne mora da skreće pogled s puta.
Nova E-Klasa omogućava kontrolu putem direktnih tastera, kao što je kontrola sistema klimatizacije, i po prvi put, jednostavno aktiviranje/deaktiviranje pojedinih sistema za pomoć vozaču. Metalik površine i kontrole od pravog metala koriste se kako bi se postigao efekat visokog kvaliteta.
Novo iskustvo upravljanja
Cilj razvoja potpuno novog koncepta kontrole i displeja je da povezuje intuitivnost korišćenja sa funkcionalnošću i atraktivnim dizajnom. Rezultat je da putnici u E-Klasi mogu uživati u novom iskustvu kontrole sa vizuelizacijom i animacijom visoke rezolucije. Programeri su se fokusirali na korišćenje novih tehnika prezentacije i prikaza, kako bi olakšali vozaču da registruje informacije i obogatili iskustvo korišćenja.
Sa ciljem unapređenja osećaja prilikom korišćenja i povezivanjem u centru pažnje, Mercedes-Benz je formirao dva nova odeljenja za digitalnu budućnost „Digital Grafik & Korporativni dizajn“ i „Interakcija korisnika“. Ovi centri su tesno povezani u cilju izrade koncepta kontrole i prikaza, odnosno korisničkog interfejsa u sadašnjim i budućim vozilima.
Unutrašnjost kao izraz emocija i inteligencije
Unutrašnjost nove E-Klase kombinuje eleganciju luksuznog automobila sa sportskim finišem jedne C-Klase. Horizontalni, nisko postavljeni panel instrument table svojom elegantnim oblikom i izduženim linijama stvara vizuelni doživljaj prostora, kojeg karakteriše formalna smirenost.
U zavisnosti od varijante prenosa, nova E-Klasa dolazi sa dve različito dizajnirane centralne konzole. Kod modela sa automatskim menjačem centralna konzola se direktno spušta, dok kod modela sa manuelnom transmisijom dolazi do blage izmene u dizajnu zbog pozicije volana.
Inteligentni dizajn materijala
Visokokvalitetni materijali definišu i sportski i elegantni stil enterijera. Upotreba vrhunskih materijala se nastavlja u vidu kožom tapaciranih panela vrata i pojaseva. Uobičajeni za Mercedes su i prestižan izgled i osećaj, što može da se zahvali preciznom dizajnu i fokusiranosti na detalje.
Atmosfera rasvete sa 64 boje
Unutrašnje osvetljenje ekskluzivno koristi izdržljivu, štedljivu LED tehnologiju. Sa 64 boje nudi mnoštvo mogućnosti za personalizaciju. Ono daje posebnu svetlosnu notu komponentama poput centralnog displeja, prednjeg prostora za odlaganje stvari na centralnoj konzoli, džepova na vratima, gornje konzole (ako je vozilo opremljeno sa vrhunskim Burmester® sistemom i 3D zvučnim sistemom).
Dizajn sedišta: prva klasa
Još jednu vrhunsku odliku nove E-Klase predstavljaju njena sedišta, koja sjedinjuju tipičnu udobnost Mercedes-Benza za duga putovanja sa prefinjenim, sportskim izgledom. Sedišta su različito dizajnirana u zavisnosti od linija:
• Čak i osnovna verzija tkanine naglašava luksuzan ambijent nove E-Klase
• Sportski izgled i prilagođene konture sedišta za AVANTGARDE liniju, sa naglaskom na dobru bočnu potporu i ventilaciju u naslonima.
• Novorazvijeno sedište za AMG liniju impresionira sportskim izgledom naslona sa sportskom bočnom podrškom i širokim delom za ramena sa dodatnom lateralnom potporom.
• EXCLUSIVE linija dolazi sa uzdužno postavljenim centralnim delom, u boji koja se slaže sa sedištima u kombinaciji tekstil/koža ili u napa koži.
3D zvuk sa doživljajem koncertne dvorane
Frontbass sistem u novoj E-Klasi pruža poseban audio doživljaj. Ako je vozilo dodatno opremljeno opcionim vrhunskim Burmester® 3D zvučnim sistemom, putnici imaju iskustvo slušanja koje podseća na akustiku u koncertnoj dvorani. Ovaj doživljaj se postiže pomoću četiri krovna zvučnika – dva u prednjem i dva u zadnjem delu krova. Efekat: odrazi, koji dolaze sa plafona u koncertnoj dvorani, su uključeni na isti autentičan način u dizajn zvuka E-Klase.
Pored 3D zvuka, postoje četiri režima za svačiji ukus:
• Čist zvuk: reprodukcija zvuka bez dodatnih efekata
• Uživo: privlačan, dinamičan zvuk nalik svirci uživo
• Lagodno slušanje: blaži zvuk u pozadini za slušanje tokom dužeg perioda
• Surround: virtuelni surround zvuk
• 3D Surround: trodimenzinalno iskustvo koje omogućavaju krovni zvučnici
Novi farovi
Inteligentni sistemi u novoj E-Klasi ogledaju se i u tehnologiji prednjih svetala. Karakterističan element su dvostruke „obrve“ prednjih farova. Vozila karakterišu farovi sa dizajnom jasnog sočiva. Izrazita karakteristika je integracija tipičnog korporativnog dizajna u MULTIBEAM LED prednja svetla. Rezultat je da su i noću i danju Mercedes-Benz modeli na vizuelnom nivou jedinstveno prepoznatljivi pri poređenju sa drugim vozilima.
MULTIBEAM LED tehnologija visoke rezolucije
Sa E-Klasom je opciono dostupan MULTIBEAM LED svetlosni sistem sa ILS (Inteligentni Sistem Osvetljenja). MULTIBEAM LED svetla su odmah prepoznatljiva. Ovaj karakterističan izgled ukazuje na novu dimenziju tehnologije farova. MULTIBEAM LED prednja svetla koriste 84 individualno kontrolisane LED diode u svakom faru. To ih čini svetlim i preciznim, jer automatski osvetljavaju kolovoz sa nenadmašnom, preciznom kontrolom distribucije svetlosti – bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Kada je reč o broju piksela, isto važi za jedan LED far kao i za monitor: što je veći broj pojedinačno kontrolisanih piksela, to je veća rezolucija i detaljnija slika. Veliki broj piksela takođe omogućava veću dinamičnost na ekranu. Što se tiče percepcije, ovo dovodi do jasnog povećanja preciznosti i sjaja.
Ova nova dimenzija, kada je reč o preciznosti prilikom distribucije svetlosti, omogućava dužu upotrebu dela glavnog snopa svetla u cilju ostvarivanja dodatne bezbednosti, time što pomaže vozaču boljim osvetljenjem puta.
Nove, poboljšane sigurnosne funkcije
Zahvaljujući mogućnosti potpuno slobodnog konfigurisanja distribucije svetlosti visoke rezolucije, po prvi put je moguće implementirati funkcije dugih i kratkih svetala u „Inteligentni sistem osvetljenja“, u potpuno digitalnom maniru, bez bilo kakvih mehaničkih aktuatora. Takođe, po prvi put se dinamička kontrola svetala u krivinama obavlja čisto elektronskim putem. Pored toga, omogućeno je korišćenje mnoštva novih, adaptivnih funkcija osvetljenja, koje čine noćnu vožnju bezbednijom, kako za vozače, tako i za druge učesnike u saobraćaju. Ovo uključuje novorazvijena svetla za loše vremenske prilike, gradska svetla, kao i svetla koja saraađuju sa navigacijom, u slučajevima kada se vozilo približava raskrsnicama ili kružnim tokovima, kada je neophodno usklađivanje svetlosnog snopa sa aktuelnom situacijom u saobraćaju.
Zvezdana prašina na zadnjem delu
Još jedna vizuelna karakteristika novog člana porodice Mercedesovih limuzina je zadnja signalna grupa iz jednog dela. Zadnje svetlo u obliku „baklje“, nije preuzelo date konture isključivo da bi se naglasila karakteristična forma zadnje signalne grupe (takođe i u noćnom režimu), već i radi poboljšanja bezbednosti.
Opciono dostupna zadnja svetla pružaju dodatni efekat koji podseća na „zvezdanu prašinu“, „Mlečni put“ ili „usijane gasove iz mlaznog motora“. Efekat „zvezdane prašine“ je dobijen mnoštvom sitnih, nepravilnih reflektora u sočivu zadnjih svetala. Ovi, takozvani „Lambert“ reflektori obezbeđuju sveobuhvatnu, krajnje uniformnu blistavu pojavu. Opciono dostupna zadnja svetla su u kompletnoj LED tehnologiji.
Novodizajnirana zadnja svetla blistaju takođe i u smislu bezbednosti. Intenzitet stop svetala varira u odnosu na dnevne i noćne uslove vožnje, u okviru zakonski određenih ograničenja (funkcionalnost u više nivoa). Pored toga, pokazivač pravca, kojeg takođe karakteriše funkcionalnost u više nivoa, proteže se duž čitave širine svetlosne grupe u njenom donjem delu.
Postavljeno: 12.12.2015