Fabrički tjuning
Mada o njemu znamo sve, GT-R nas uvek nanovo (pozitivno) iznenadi, ovoga puta sa Nismo izdanjem
Odmah nakon debija, postao je svojevrsni „kralj Nirburgringa“. Diskusije su se vodile da li su pneumatici bili standardni ili trkački prilikom postavljanja rekorda, da li ovo da li ono… Međutim, jedno je sigurno, a to je da je Nissan GT-R ako ne najbolji, ono među najboljim sportskim automobilima današnjice.
Novo izdanje je orijentisano na trkačku stazu, a kada uzmemo u obzir da je i standardna verzija izuzetno performantna, onda je rezultat zaista nešto posebno, jer ne zaboravimo, Nismo ima decenije trkačkog iskustva.
GT-R Nismo se odlikuje ekskluzivnim stajlingom koji prati simbiozu „forme i sadržaja“ u sportskom smislu. Mnoge tehnologije iz automobilskog sporta su prenesene u ovaj GT-R, uključujući optimizovanu aerodinamiku, ogibljenje i pogon, s tim što je akcenat sve vreme bio na balansu, da bi se dobio automobil sposoban za stazu, ali i ugodan za svakodnevni saobraćaj.
Karlos Gon je za njega rekao da je najbrži Nissan GT-R ikada: „Sa vremenom od 7:08,679 na Nirburgring Nordšlajfeu, možemo s autoritetom istaći da Nissan GT-R Nismo drži rekord u klasi serijskih automobila, na stazi koja je zlatni standard za postignuća u oblasti automobilskih performansi.“
Spoljašnjost
Eksterijer Nissana Nismo GT-R je ekskluzivan, a krasi ga poboljšana aerodinamika u odnosu na standardni model. To je postignuto pre svega upotrebom tehnika kompjuterskih simulacija, pomoću kojih je analiziran tok vazduha. Nismo je razvio aero paket koji poboljšava prijanjanje automobila za asfalt, minimalizuje negativan uticaj otpora vazduha, dajući u isto vreme automobilu „preteći“ i „mišićav“ izgled.
Prednji odbojnik, donja zaštitna oplata motora i zadnji spojler od ugljeničnih vlakana povećavaju vertikalni pritisak (downforce), spuštajući centar težišta i generišući dodatnih 100 kg „downforcea“ pri brzini od 300 km/h u odnosu na standardni, restilizovani model za 2014. godinu. Aerodinamičke karakteristike vozila su kalibrisane tako da ravnomerno obezbede vertikalni pritisak kako napred tako i nazad, pri svim brzinama, da bi upravljivost bila što kvalitetnija. Prošireni prednji odbojnik i produženi, ali u isto vreme i sužavajući zadnji odbojnik, obezbeđuju otpor vazduha od 0,26, što je ista vrednost kao i kod standardnog modela.
Nissan GT-R Nismo je dostupan u pet boja: „brilliant“ biserno beloj, „meteor flake“ biserno crnoj, „ultimate metallic“ srebrnoj i „vibrant“ crvenoj. Jedinstvena opcija za GT-R Nismo je tamno siva mat boja koja naglašava „mišićavost“ eksterijera. Crni naplaci sa šest paoka su inspirisani legendarnim GT500 trkačem.
Enterijer
Kokpit Nissana GT-R Nisma donosi inspiraciju i samouverenost vozaču kako kroz vrhunski kvalitet izrade, tako i optimizovanu poziciju sedenja.
Ergonomski oblikovana Recaro sedišta sa naslonima od ugljeničnih vlakana donose u isto vreme i komfor i snažnu podršku telima vozača i suvozača.
Nismo trkači su uticali i na dizajn volana sa tri paoka koji je presvučen alkantarom, sa crvenom centralnom oznakom i crvenim šavovima. Crveni šavovi krase i sedišta, centralnu konzolu, kao i panele vrata.
Motor
Ispod haube se nalazi čuveni 3,8 litarski V6 VR38DETT motor koji je pretrpeo Nismov tretman, uz ekspertizu sticanu kroz 24 časa Nirburgringa i sl. Snaga je podignuta na 600 „konja“ i 652 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Novi turbo punjači visokog protoka i povećanog prečnika, koji se koriste za GT3 takmičenje, poboljšavaju „disanje“ motora, dok je paljenje optimizovano sistemom individualne kontrole tajminga paljenja za svaki cilindar, uz poboljšanje pumpe goriva.
Šasija
Podešavanje ogibljenja je inspiraciju pronašlo u trkačkom GT-R Nismu, i kalibrisano je za ekstremnu aglinost, stabilnost i prefinjenu upravljivost, ali bez žrtvovanja rafiniranosti.
Opruge i posebni Bilstein „DampTronic“ amortizeri su posebno podešeni da donesu visok stepen prijanjanja i progresivni odziv koliko je to moguće. Ogibljenje operiše u tri režima rada: „Comfort“, „Normal“ i „R“, koji je rezervisan za stazu.
Ekskluzivne Nismo pneumatike je razvio Dunlop, a krasi ih izuzetan „grip“ i sportski atributi. Dimenzije su 255/40 ZRF20 napred i 285/35 ZRF20 nazad.
Specijalno razvijeni krajevi spona su primenjeni u prednjem ogibljenju u vidu dvostrukih poprečnih ramena, povećavajući ugao upravljačke ose, čime se optimizuje položaj točka prilikom prolaska zahtevnih krivina sa visokim „g“ silama, u isto vreme obezbeđujući stabilnost na pravcima i u krivinama. Dodatno, zavrtnji visoke čvrstine su upotrebljeni da povećaju krutost pojasa glavčine točka.
Da bi se minimalizovalo naginjanje karoserije pri vožnji u krivinama i promena pravca, Nissan GT-R Nismo je opremljen šupljim zadnjim horizontalnim stabilizatorom od 17,3 mm koji u isto vreme poboljšava krutost i smanjuje masu.
Karoserija
Poboljšanje krutosti „školjke“ je postignuto upotrebom tehnike lepljenja prilikom spajanja komponenti, pored tradicionalnog „punktovanja“, što je dovelo do preciznijeg odziva ogibljenja pod velikim opterećenjem.
Epilog
Zaključak ove priče je vrlo prost – „blago onom ko te ima“. Verovatno ste primetili da nema podatka u vezi sa ubrzanjem do „stotke“. Standardni model ovu radnju odrađuje za nestvarnih 2,8 sekundi, a Nissanovi inženjeri su se izjasnili da „radije ostavljaju kupcu da uvidi koliko je Nismo brži“. Neko će takođe primetiti da je Porsche 918 Spyder obavio krug na Nirburgringu za 11 sekundi brže od Nissana Nismo GT-R. Tih 11 sekundi razlike košta nekih 690.000 evra „doplate“, pa vi vidite da li se „isplati“.