AktuelnoVesti

Naslednik Hyundai grupe preuzeo kormilo od oca nakon 20 godina „čekanja“

1.44KPregleda

Hyundai Motor grupa je imenovala Jusun Čanga na mesto predsednika konglomerata, cementirajući na taj način njegovu poziciju naslednika osamdeset dvogodišnjeg oca.

 

Ovo bi trebalo da bude svojevrstan zamajac za petog po veličini proizvođača automobila u svetu i označi zaokret ka električnim i letećim vozilima.

 

U okviru prve generacijske primopredaje na čelu južnokorejskog giganta u poslednjih 20 godina, četrdeset devetogodišnji Čang je izjavio da se nada da će biti inicijator promena u drugom po veličini južnokorejskom konglomeratu, u vreme kada se bori da bude ispred ostalih na planu tehnoloških inovacija u globalnom automobilskoj industriji.

 

Čang je identifikovao autonomnu vožnju, elektrifikaciju, vodonične gorivne ćelije, robotiku i urbani vazdušni saobraćaj (UAM), kao prioritete među inicijativama vezanim za budućnost.

 

Vrednost akcija Hyundai Motora je porasla za 0,3 odsto, nakon što je skočila čak 2,5 odsto neposredno posle imenovanja, dok je šire tržište zabeležilo pad od 0,6 odsto. Kia Motors i Hyundai Mobis su pali za 1,6, odnosno 1,1 odsto.

 

Nasleđe

 

Ključne podružnice Hyundai Motor grupe, uključujući Hyundai Motor, jednoglasno su odobrile Čangovo imenovanje. Novopečeni predsednik predstavlja treću generaciju lidera jednog od korejskih konglomerata u vlasništvu porodica, koji su značajno doprineli pobeđivanju siromaštva nakon rušilačkih ratova iz pedesetih godina prošlog veka.

 

Njegov otac je preuzeo kormilo kompanije 2000. i transformisao je od proizvođača na kojeg se gledalo s podsmehom, do pete po veličini automobilske kompanije na svetu.

 

Hyundai Motor grupa je investirala 1,6 milijardi dolara u zajednički poduhvat u oblasti tehnologije autonomne vožnje s U.S. Aptivom, koje je iskovano u okviru partnerstva s Uberom, vezanog za električna, vazdušna taksi vozila. Kompanija je takođe investirala u kompaniju Grab, koja se bavi prevozom po pozivu.

 

U julu, Čang je postavio cilj koji podrazumeva zauzimanje više od 10 odsto svetskog tržišta baterijski pogonjenih elektromobila do 2025.

 

Tradicionalni proizvođači sa sličnim ambicijama, suočavaju se s rastućom pretnjom u vidu Tesla Inc, kompanije koja je postala najvredniji proizvođač automobila na svetu. Hyundai je nedavno saopštio da planira da povuče svoje najbolje prodavane električne modele zbog rizika od zapaljenja baterija, što je problem s kojim se suočavaju i neki drugi proizvođači.

 

Jusun Čang nema neki veći udeo u Hyundai Mobisu, ogranku koji se smatra ključnim u kontroli grupe, i od kojeg se očekuje da obnovi inicijativu ka restruktuiranju vlasništva, da bi se zacementirao njegov uticaj nakon prethodnog pokušaja 2018., koji se suočio s neslaganjem akcionara.

 

Čangu se pripisuju zasluge za uspeh Kia Motorsa, jer je on bio čovek koji je unajmio usluge bivšeg dizajnera Audija, Petera Šrejera. Kao potpredsednik Hyundai Motora, on je lansirao premijum marku Genesis.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery