AktuelnoOnline plus

Najbolji automobili na Pebble Beach Concours d’Elegance 2021.

1.76KPregleda

Pebble Beach Concours d’Elegance se vratio na scenu po 70. put, a ono što možemo da vidimo su istinski automobili iz snova.

 

Bilo da se radi o prošlosti ili sadašnjosti, četvorotočkaši koji mogu da se vide na događaju u Kaliforniji, uvek predstavljaju nešto posebno, a tu je i nekoliko javnih premijera. Evo najboljih:

 

Aston Martin Valkyrie Spider

 

Britanski iperautomobil s 1.176 ks sada dolazi u verziji s uklonjivim krovom. Aston Martin priznaje da je došlo do marginalnih promena na planu mase, ali bez obzira na to, Spider može da pojuri preko 350 km/h (330 km/h s otvorenim krovom).

 

 

Izvesne modifikacije su urađene i na monokoku od ugljeničnih vlakana i aerodinamici, što obezbeđuje performanse na nivou standardnog modela. Spider je treći derivat Valkyriea, nakon (gotovo spremno) kupea i trkačkog AMR Pro.

 

Audi Skysphere

 

Posetioci Nedelje automobila u Montereju mogli su da uživaju u prvom uvidu u Audijev autonomni koncept, sposoban da menja oblik. Ovaj električni roudster je prvi od tri električna koncepta koje će marka iz Ingolštata predstaviti u narednim mesecima.

 

 

Raspolaže sistemom autonomne vožnje nivoa 4, što znači da može da se kreće (uz odgovarajuću infrastrukturu) bez direktnog učešća vozača. Poseduje zadnje postavljen elektromotor koji isporučuje 632 ks i 750 Nm na zadnje točkove, što obezbeđuje sprint do „stotke“ za 4,0 sekunde.

 

Bentley Flying Spur Mulliner

 

Bentleyjev najskuplji serijski automobil je u Montereju imao svoju javnu premijeru. Flying Spur Mulliner će biti treći član Bentley Mulliner kolekcije koja je u ponudi firme iz Krua, pridružujući se top verzijama Continentala GT u kupe i kabriolet izdanjima. V8 model košta od 258.700 evra, dok W12 startuje od 270.750 evra. Po prvi put u Mulliner diviziji, Flying Spur će biti u ponudi s „plug-in“ hibridnim pogonskim sklopom.

 

 

Bugatti Bolide

 

Mada se fizički nije pojavio, Bolide je potvrđen kao sledeći serijski model Bugattija. Francuska marka će proizvesti 40 primeraka, koji će se prodavati po ceni od 4 miliona evra. Novajlija sa 1.600 ks će biti kupcima isporučen do 2024.

 

 

Bolide raspolaže masom od samo 1.450 kilograma. Naravno, pogoni ga čuveni 8,0-litarski W16 quad-turbo motor, koji snagu šalje na sve točkove, a aerodinamika je impresivna. Naime, Bugatti tvrdi da na zadnje krilo može biti generisan vertikalni aerodinamički pritisak od 1.800 kilograma, odnosno 800 kilograma na prednje, pri brzini od oko 320 km/h.

 

Acura NSX Type S

 

Još jedan model ograničene serije koji smo nedavno predstavili, i koji će otpevati „labudovu pesmu“ drugoj generaciji Honde (Acure) NSX. Samo 350 primeraka će biti proizvedeno, s unapređenim ogibljenjem, stajlingom i revidiranom aerodinamikom. Snaga je povećana na 608 konja, a cena startuje od 171.495 dolara u SAD, gde će biti prodato 300 od 350 proizvedenih primeraka.

 

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

 

I Ford GT dolazi s primerkom iz limitirane serije, u čast prototipova koji su doveli do kreiranja pobednika iz Le Mana. Tu su karakteristične trkačke oznake i ogoljene površine od ugljeničnih vlakana. Ovaj automobil se pojavio uz poslednji preostali Ford GT/105 prototip iz 1964. Ukupno ih je napravljeno samo pet.

 

Generated by pixel @ 2021-08-12T19:08:48.292152

 

Lamborghini Countach LPI 800-4

 

Ikona se vraća takođe u ograničenoj seriji. Radi se o hiperhibridu retro stajlinga, koji pristiže da obeleži 50 godina od prvog pojavljivanja Countacha u prototip formi. Njegov dizajn je inspirisan ikonom iz 1974.

 

 

Serija je ograničena na samo 112 primeraka, s cenom od 2 miliona evra po automobilu (pre zaračunatog poreza). Suvišno je reći da je većina unapred prodata. Lamborghini kaže da Countach do 100 km/h ubrzava za 2,8 sekundi, što je dve sekunde brže od najmoćnije verzije iz sedamesetih. Sprint do 200 km/h obavlja za samo 8,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 355 km/h.

 

Lotus Evija

 

Električni hiperautomobil je predstavljen u novom ruhu, ovoga puta u čast šampiona Formule 1, Ajrtona Sene. Svetlo žuti finiš s plavim akcentima je inspirisan Type 99T iz 1987., u kojem je Brazilac pobedio na VN Detroita iste godine. Evija, koja isporučuje čak 2000 ks, prvi je električni model britanske marke. Pojavila se pored Emire i Radforda Type 62-2, inspirisanog Lotusom na centralnom štandu „The Quaila“.

 

 

Radford Type 62-2

 

Reč je o prvom modelu britanskog proizvođača Radford. Ovaj kupe dvosed je inspirisan Lotusom iz šezdesetih, Type 62 trkačem, a predstavljen je u ekskluzivnom „Gold Leaf“ finišu. Ispred tima Radford stoje F1 šampion iz 2009., Dženson Baton, dizajner Mark Stabs i automobilski prezenter Ent Ensted.

 

 

Ovaj model baziran na Lotusu je pogonjen Toyotinim 3,5-litarskim V6 kompresorskim motorom, koji isporučuje 507 konja. Samo 62 modela će ukupno biti proizvedena.

 

Pininfarina Battista

 

I ovaj impresivni hiperautomobil konačno možemo da vidimo u serijskom izdanju, dve godine nakon što je predstavljen u Ženevi. Evijin rival je opisan kao „najmoćniji italijanski serijski automobil ikada konstruisan“. Budući da pogonski sklop deli s Rimac Neverom, raspolaže s 1.927 ks i 2.300 Nm iz četvoromotorne postavke. Ultraekskluzivna Anniversario edicija se takođe pojavila u javnosti po prvi put. Samo 150 Battista će biti proizvedeno, od kojih će tek pet biti u Anniversario trimu.

 

 

Mercedes-Benz 540K Autobahnkurier

 

Mercedes-Benz 540K Autobahnkurier iz 1938. je odneo vrhunsko „Best of Show“ priznanje na Nedelji automobila u Montereju. Ovaj automobil, koji je prvobitno predstavljen na Salonu automobila u Berlinu kao koncept 1934., osvojio je nekoliko nagrada na drugim automobilskim manifestacijama, uključujući „Best in Show“ na Amelia Island Concours d’Elegance 2019. Pogoni ga 5,4-litarski, osmocilindarski motor sa 182 ks. Napravljen je s idejom da dominira nemačkim autoputevima.

 

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery