Online plus

Mondial de l’Automobile 2014

960Pregleda

Paviljon 8

Biti na velikim salonima automobila uglavnom znači „zujati“ na sve strane, gledati neprestano u raspored pres konferencija, „trčati da se na iste stigne na vreme“…

Mnogi ljudi koji nam zavide na ovom iskustvu uglavnom nisu svesni umora, preterane koncentracije koja nam isisa energiju, „cajtnota“ u kojem smo neprestano zbog praćenja premijera koje treba adekvatno zabeležiti, fotografisati, snimiti… Zbog obaveza često ne stignemo da uživamo na pravi način u automobilima. Na ovogodišnjem Mondial de l ’Automobile nešto posebno je predstavljao „Paviljon 8“.

 

Alfa Romeo Carabo 1968
Toyota 2000 GT 1970
Talbot Lago T150C SS 1939
Renaul Viva Grand Sport Cabriolet 1935
Renault Talisman koncept 2001
Renault DeZir koncept 2010
Renault Alpine A310 1971

Pozicioniran u donjim sferama ogromnog salonskog prostora, ugostio je posebnu izložbu pod imenom „Cars and Fashion“, organizovanu od strane Mondial de l’Automobile i INA-e, francuskog Nacionalnog audiovizuelnog instituta. Reč je o fenomenalnoj kolekciji sastavljenoj od uglavnom sudionika francuske automobilske istorije u skladu sa modnim periodima. Ovo nije samo jedan tipični istorijski osvrt, već verovatno najbolja stvar koja se u Parizu desila svakom istinskom automobilskom entuzijasti.

 

Voisin C28 Aerosport Prototype i Talbot Lago T150C SS 1939
Renault 4 Parisienne 1963
Range Rover Vogue 1987
Peugeot HX1 koncept 2011
Peugeot 504 V6 Cabriolet 1977
Peugeot 205 GTi 1985
Panhard & Levassor M2F 6CV 1897
Mercedes-Benz C111-II 1970

U ovaj automobilski „Hall of Fame“ uključene su legende poput Citroena DS 19 i Renaulta 4, mnogih rodonačelnika francuske automobilske industrije uopšte, kao i svetskih zanimljivosti na četiri točka od Fordovog Modela T do danas. Paviljon 8 je prava oaza različitih automobilskih formi pomešanih sa iz današnje perspektive često bizarnim inženjeringom i estetskim akrobacijama.

 

Mercedes-Benz C111-II 1970
Mini Paul Smith 1997
Mercedes-Benz 300SL 1957
Mazda MX-5 Miata 1990
Matra 530 Simultanee 1968
Lancia Gamma kupe 1976
Fiat 508 S Balilla Coppa D’Oro 1935

Tu se nameće pitanje, da li će se neki od automobila predstavljenih na ovogodišnjem salonu naći u sličnom paviljonu za nekoliko decenija? Da li mi koji smo u ovom poslu možemo to da predvidimo i prepoznamo? Teško, jer.., čudni su putevi automobilski. Ipak, izložba poput ove u pariskom Paviljonu 8, pruža neki uvid.

 

 

Maserati Boomerang koncept 1971
Facel Vega HKII 1964
Citroen Survolt koncept 2010
Citroen SM 1970
Citroen Mehari 1978
Citroen DS 1958
Citroen 2CV 1948

Svet je često nepravedan prema novom talentu, novoj kreaciji… Da se podsetimo, mnogi slikari su postali slavni posthumno, čak i mnogi pisci i kompozitori. Tek kada ih više nema, uvidimo koliko su bili značajni. Da li se ova filozofija može primeniti i na automobile? Pa, donekle svakako može.

Paviljon 8 je možda najbolja stvar koja se „desila“ Mondial de l’Automobile ove godine. Otvorite bocu nekog dobrog vina i uživajte u fotografijama.

Citroen 2CV 1948
Citroen DS 19 Berline 1958
Citroen CX25 GTi Turbo 2 Berline 1989
Citroen C3 Dolce Gabanna
Alfa Romeo Montreal Coupe Bertone 1971

Top Reviews

Video Widget

gallery