AktuelnoMotoGP

„Miller Thriller“ trijumfovao u trileru na Le Manu

1.6KPregleda

Nakon čekanja dugog pet godina između prve i druge MotoGP pobede, Džek Miler ostvario još jednu, drugu uzastopnu na Le Manu, gde se vozilo po suvoj, vlažnoj, a zatim ponovo suvoj stazi.

 

Australijanac se na taj način pridružio Fabiju Kvartararu kao drugi dvostruki pobednik u dosadašnjem delu šampionata.

 

 

Miler je na najbolji način iskontrolisao varljive uslove kada su vozači započeli trku na Circuit de la Sarthe, da bi kiša počela da pada posle četiri kruga.

 

Vozač Ducatija, koji je koristio takozvani „holeshot“ uređaj, nakon što je rekao početkom vikenda da to verovatno neće biti slučaj, preuzeo je vođstvo na startu ispred Meaverika Vinjalesa, koji se vratio na vodeću poziciju u drugom krugu.

 

 

Međutim, kako je kiša počela da natapa stazu, Vinjales je imao teškoća i skliznuo je u poretku, dok su ga u međuvremenu pretekli Fabio Kvartararo, Aleks Rins i Mark Markez.

 

Dok su se vozači ulazili u pit lejn u šestom krugu, Mark Markez je bio ubedljivo najbrži na stazi pretekavši Rinsa, dok je Miler otišao preširoko i završio u šljunku, ipak ostavši na moćnom Desmosediciju.

 

Markez je ušao u boks uz lidera trke, Kvartarara, ali je na stazu izašao prvi nakon poslovično briljantne zamene motocikla.

 

 

Rins je takođe pretekao Francuza u pit lejnu, koji je greškom krenuo da preuzme Vinjalesov motocikl. Međutim, vozač  Suzukija, koji je imao odlične izglede za pobedu da je staza ostala suva,  odmah je izleteo prilikom skretanja udesno u Dunlop šikani.

 

To znači da se Markez našao na čelu ispred Kvartarara, ujedno počevši da gradi razliku u odnosu na vozača Yamahe.

 

 

U ovim trenucima, Španac je podsećao na onog starog, koji je pobeđivao vodeći od samog starta do cilja, demonstriravši ponovo svoj raskošni talenat. Jednostavno, bio je nedodirljiv na vlažnoj stazi. Međutim, verovatno iz prevelike želje za pobedom, pao je u poslednjoj krivini dok je bio vodeći, nakon što je protekla četvrtina trke. Ipak, uspeo je da ustane i nastavi vožnju, baš kao i Rins.

 

 

Miler je profitirao na padovima Rinsa i Markeza došavši do drugog mesta, ali taman što je počao da smanjuje razliku, dobio je kaznu od dva „duga kruga“, kao i Frančesko Banjaja, zbog prevelike brzine u pit lejnu.

 

 

Međutim, Australijanac je imao jasnu brzinsku prednost u odnosu na Kvartarara, pobednika iz Hereza, tako da je neumoljivo smanjivao razliku, na kraju pretekavši Francuza. Vodeću poziciju je zadržao do kraja trke.

 

Iza njega, drama se nastavljala. Obe Aprilije, Lorenca Savadorija i Aleša Espargara, bile su izbačene iz stroja zbog mehaničkih problema, dok su Rins i Markez ponovo izleteli sa staze, što je konačno označilo kraj njihove trke.

 

Franko Morbideli je takođe doživeo pad, i to u provom krugu, prilikom pokušaja da izbegne manevar Pola Espargara u trećem sektoru, dok je Đoan Mir izleteo u šestom krugu, da bi uspeo da dođe do pit lejna na suvim gumama.

 

Nakon što je protekla polovina trke, najbrži vozač na stazi je bio Žoan Zarko. Nakon što je pretekao Takakija Nakagamija, upustio se u lov na vodeće.

 

 

Zarkov tempo je bio neumoljiv na srednje tvrdim gumama, skidajući dve sekunde po krugu u odnosu na Kvartarara, da bi ga pretekao pet krugova pre kraja.

 

Mada je bio brži od Milera na čelu, ponestalo mu je krugova da dostigne i prestigne Australijanca.

 

 

Ovo je treće Milerova pobeda u MotoGP karijeri, dok je Zarko došao do trećeg podijuma ove godine.

 

Treći je bio Kvarataro, koji je povratio vođstvo u generalnom poretku, ali sa samo jednim poenom ispred Banjaje, koji je s 21. startnog mesta na kraju uspeo da bude četvrti.

 

 

Danilo Petrući, još jedan od vozača poznatih što se sjajno snalaze po kiši, došao je do svog najboljeg rezultata za Tech 3 KTM, ujedno najboji plasman za austrijski tim ove godine. Italijan je završio kao peti, u finišu pretekavši Aleksa Markeza. Španac je naravno bio treći, što je takođe njegov najbolji ovogodišnji rezultat.

 

 

Nakagami nije uspeo da sačuva četvrtu poziciju koju je držao na početku trke, tako da je na kraju bio sedmi, dok je Espargaro na Repsol Hondi bio osmi. Iker Lekuona i Maverik Vinjales zaokružili su prvih 10.

 

Vrele Gume

Pavle Barta

 

MotoGP Francuske 2021. (Le Mans – Circuit de la Sarthe)

 

Poz. Poeni Br. Vozač Nac. Tim Motocikl Km/h Vreme
1 25 43 Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati 142.9 47’25.473
2 20 5 Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati 142.7 +3.970
3 16 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 142.2 +14.468
4 13 63 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 142.1 +16.172
5 11 9 Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 141.8 +21.430
6 10 73 Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda 141.7 +23.509
7 9 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 141.4 +30.164
8 8 44 Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda 141.2 +35.221
9 7 27 Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 140.9 +40.432
10 6 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 140.9 +40.577
11 5 46 Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 140.8 +42.198
12 4 10 Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati 140.3 +52.408
13 3 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 140.0 +59.377
14 2 23 Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati 139.8 +1’02.224
15 1 53 Tito RABAT SPA Pramac Racing Ducati 139.5 +1’09.651
16 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 118.4 4 kruga
Bez plasmana
93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 137.6 10 krugova
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 138.7 12 krugova
88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM 137.6 15 krugova
42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 128.6 15 krugova
32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 137.1 16 krugova
36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 155.2 23 kruga

 

Rekordi:

Pol pozicija: Fabio QUARTARARO 1’32.600 162.6 Km/h
Najbrži krug trke: krug: 2 Fabio QUARTARARO 1’33.048 161.9 Km/h
Rekordni krug u trci: 2017. Maverick VIÑALES 1’32.309 163.2 Km/h
Apsolutni rekord kruga: 2018. Johann ZARCO 1’31.185 165.2 Km/h

 

Generalni plasman u konkurenciji vozača

Poz. Vozač Motocikl Nacionalnost Poeni
1 Fabio QUARTARARO Yamaha FRA 80
2 Francesco BAGNAIA Ducati ITA 79
3 Johann ZARCO Ducati FRA 68
4 Jack MILLER Ducati AUS 64
5 Maverick VIÑALES Yamaha SPA 56
6 Joan MIR Suzuki SPA 49
7 Aleix ESPARGARO Aprilia SPA 35
8 Franco MORBIDELLI Yamaha ITA 33
9 Takaaki NAKAGAMI Honda JPN 28
10 Pol ESPARGARO Honda SPA 25
11 Brad BINDER KTM RSA 24
12 Alex RINS Suzuki SPA 23
13 Enea BASTIANINI Ducati ITA 20
14 Alex MARQUEZ Honda SPA 18
15 Jorge MARTIN Ducati SPA 17
16 Danilo PETRUCCI KTM ITA 16
17 Marc MARQUEZ Honda SPA 16
18 Stefan BRADL Honda GER 11
19 Valentino ROSSI Yamaha ITA 9
20 Miguel OLIVEIRA KTM POR 9
21 Luca MARINI Ducati ITA 9
22 Iker LECUONA KTM SPA 8
23 Lorenzo SAVADORI Aprilia ITA 2
24 Tito RABAT Ducati SPA 1

 

Generalni poredak u konkurenciji timova

 

1    Ducati Lenovo Team    143
2    Monster Energy Yamaha MotoGP    136
3    Pramac Racing    85
4    Team Suzuki Ecstar    72
5    Repsol Honda Team    48
6    LCR Honda    46
7    Petronas Yamaha SRT    42
8    Aprilia Racing Team Gresini    37
9    Red Bull KTM Factory Racing    33
10    Tech 3 KTM Factory Racing    24
11    Avintia Esponsorama    20
12    SKY VR46 Avintia    9
13    Team HRC    4
14    Esponsorama Racing    1

 

Generalni poredak u konkurenciji konstruktora

 

1    Ducati    110
2    Yamaha    107
3    Suzuki    53
4    Honda    43
5    KTM    38
6    Aprilia    35

Top Reviews

Video Widget

gallery