AktuelnoOnline plusVesti

MG ZS i Donfeng S3 gube trećinu svoje vrednosti u prvoj godini: kupac gubi i do 300 evra mesečno

250Pregleda

Evropska statistika tržišta polovnjaka upozorava: pad vrednosti brendova MG  i Dongfeng u prvoj godini poništava sve uštede pri kupovini

 

 

Protok vremena otkriva tajnu: evropski kupac  MG i Dongfeng u startu rizikuje da izgubi dva do tri puta više novca nego kupac sličnog evropskog modela.  To je ta „kvaka“ koja je nedostajala u naizgled povoljnoj startnoj ceni

 

 

Brutalna potvrda evropske statistike polovnjaka, potvrđuju i lizing kuće: pojedine modele ovih brendova (MG ZS, Dongfeng series 3, Aiways U5) nakon četiri godine procenjuju na svega 10-15% (rezidualne) vrednosti od kupovne cene novog modela.

 

 

Kada smo prošle nedelje pisali o tome da će se u Kini kažnjavati lažno reklamiranje automobila, mnogi su pomislili da je to još jedan od PR-poteza kojim država želi da disciplinuje svoje proizvođače. Međutim, suština je mnogo dublja.

Kina tačno zna gde pumpa automobilski balon, i još tačnije gde on počinje da puca. Na sekundarnom tržištu naravno!

 

Pad vrednosti polovnjaka kineskih SUV brendova MG i Dongfeng je mnogo veći nego što industrija želi da prizna.

 

 

Najnovije analize evropskih tržišta otkrivaju ono što se već dugo šapuće: mali kineski SUV modeli gube vrednost rekordnim tempom od 200-300 evra mesečno.

 

 

Najveći gubitnici:

 

MG ZS beleži prosečan gubitak vrednosti nakon godinu dana 32,6%

 

 

 

Dongfeng Seres 3 za samo godinu dana pada za 33,5%.

 

 

 

Sa druge strane „duge“ imamo recimo da  Ford Puma gubi samo 12,4% vrednosti u prvoj godini. Blizu gubitka vrednosti koji je oko 20% u prvoj godini su recimo Dacia Duster, Opel Mokka, Toyota Yaris Cross, Suzuki Vitara i većina tradicionalnih brendova.

 

 

Drugim rečima: evropski kupac navedenih kineskih SUV-a u startu rizikuje da izgubi dva do tri puta više novca nego kupac sličnog evropskog modela. To nije mala razlika. To je razlika koja menja kupovinu.

 

 

 

Zašto cena polovnjaka pojedinih kineskih modela dramatično pada?

 

 

1. Nepoverenje u dugoročni kvalitet

 

Evropski kupci i dalje ne znaju kako se kineski automobili ponašaju posle 5-7 godina. To je ogromna crna rupa u percepciji vrednosti.

 

 

2. Servisi i delovi

 

Jedna stvar je kupiti povoljan automobil. Potpuno druga – znati da ćeš za tri godine moći da ga normalno održavaš.

Specijalizovani servisi i brza dostupnost delova su ključni. Evropa to i dalje nema dovoljno za brojne kineske brendove.

 

 

3. Agresivno snižavanje cena novih modela

 

Kada se obori cena u salonu za 2.000-5.000€, ona automatski potapa vrednost polovnjaka

 

 

Tesla je to već demonstrirala.

Sada pojedini kineski proizvođači rade isto, i efekat se odmah vidi na polovnom tržištu.

 

 

 

Lizing kuće  najpouzdaniji barometar rizika

 

Dovoljno je pogledati politike evropskih lizing kompanija. Njihove procene rezidualne vrednosti za kineske, a naročito električne modele su postale brutalno oprezne:

  • značajno niže reziduale u odnosu na evropske ekvivalente
  • ograničenja maksimalnog finansiranja
  • u nekim slučajevima veće učešće kao zaštita od rizika

 

 

Za modele poput MG ZS, Dongfeng Seres 3 i Aiways U5 u pojedinim EU zemljama rezidualna vrednost nakon 4 godine je spuštena i po 12-15 procentnih poena ispod klasnog proseka.

 

 

Kada lizing kompanije „kažnjavaju“ model – tržište polovnjaka to samo potvrdi.

 

 

Kina reaguje u zato uvodi kazne za lažno reklamiranje

 

U državi koja želi globalnu automobilsku dominaciju, reputacija brendova je strateški resurs.

 

Ako kineske kompanije obećavaju nerealne performanse, autonomiju, potrošnju, opremu, a zatim njihovi modeli gube vrednost brzinom svetlosti, to postaje problem za ceo sistem. Kina to odlično zna i reaguje.

 

  • uvodi kazne za lažno reklamiranje
  • pooštrava kriterijume za deklarisane performanse
  • zahteva realnija obećanja prema kupcima
  • kontroliše šta brendovi mogu da tvrde za autonomiju i efikasnost

 

Drugim rečima:

Kina disciplinuje sopstvene proizvođače da bi ih sačuvala na evropskom tržištu.

 

 

 

Da li je onda pad vrednosti isključivo “kineski problem”? Ne, to je tržišni reset, jer evropski kupac više nema para za bacanje

 

Evropski kupci glasaju novčanikom:

  • žele povoljan auto
  • povoljno održavanje
  • predvidivu vrednost za 3 godine

 

Kineski brendovi koji to razumeju – pobediće.

 

Oni koji veruju da mogu da prodaju “senzaciju po nižoj ceni” bez stabilne reputacije – pašće zajedno sa cenama svojih polovnjaka.

 

I zato, u godinama koje dolaze, automobilsku industriju sve ređe će pokretati veliki slogani, a sve češće, „mera za meru“.

 

Lidija Piroški

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery