
Vision Iconic se direktno poziva na legendarni Mercedes-Benz Typ 540K Autobahn-Kurier iz 1938. godine
Letos, tokom posete Štutgartu, Mercedes je priredio pravu malu lekciju iz istorije dizajna. U posebnom delu muzeja prikazali su evoluciju čuvene maske hladnjaka – od vremena kada je zaista hladila motor, do trenutka kada je postala najprepoznatljiviji simbol marke. „Kada su ljudi na ulici videli ovu formu, znali su – to je Mercedes“, rekao je Gorden Wagener, šef dizajna Mercedes-Benza, objašnjavajući kako se taj DNK prenosi i u novu eru električnih automobila.
Vision Iconic, nova dizajnerska studija, zamišljena je kao omaž slavnoj prošlosti, ali i kao manifest budućnosti. Prvi put je predstavljena na Fashion Weeku u Šangaju, što dovoljno govori kome je namenjena. Inspiraciju vuče iz modela Mercedes-Benz Typ 540K Autobahn-Kurier iz 1938. godine – prelepog Art Deco roadstera sa izduženim prednjim delom, zaobljenim blatobranima, velikim okruglim farovima i spuštenom linijom krova prema zadnjem delu.
„Art Deco je uvek bio deo mog dizajnerskog jezika,“ istakao je Wagener u Štutgartu. „Još od kada sam 2008. postao glavni dizajner, uvek smo se vraćali tim padajućim linijama i oblim formama, jer za mene to jeste klasični luksuz i deo DNK kompanije. Sada je to ponovo deo Vision Iconic modela.“
Ovo je početak potpuno novog dizajnerskog jezika Mercedesa – vizuelnog pravca koji će oblikovati čitavu paletu budućih modela.
Novi automobili spajaće klasičnu eleganciju i digitalnu inteligenciju, a Vision Iconic je samo prvi u tom nizu.
Masivna maska hladnjaka sada je reinterpretirana u LED animiranu površinu – širokog hromiranog rama, strukture od dimljenog stakla i kontur osvetljenja. Maska ne hladi motor, ali oživljava tradiciju – i doslovno svetli kao digitalni simbol nove generacije Mercedesovih automobila.
Enterijer je prava Art Deco kapsula
Instrument tabla u obliku lebdećeg staklenog „Zeppelina“, sat u formi zvezde koji funkcioniše kao AI saputnik, baršunasti sedišni naslon u dubokoj plavoj boji i intarzije od slame i sedefa, ručno rađene u motivu lepezastog uzorka iz 1920-ih. Kao da ste u salonskom automobilu budućnosti, a ne u eksperimentalnom konceptu.
Karoserija prekrivena solarno aktivnim premazom
Solari godišnje generišu energiju za dodatnih 12.000 km vožnje – i to bez retkih metala i silikona.
Sudeći po Vision Iconic-u, čeka nas uzbudljiv novi model koji će se osloniti na slavnu istoriju brenda, ali je preneti u doba digitalne estetike, održive energije i luksuza koji diše poput umetničkog dela.
I to je novo – press služba Mercedesa još uvek nije poslala moje lične fotografije koje je trebalo da pošalje. Ranije je Mercedes bio poznat po preciznosti i u press službi. Valjda je i to deo novih vremena.
Eksluzivno iz Štutgarta
Lidija Piroški
BONUS VIDEO: Upoznavanje sa modelom GLC