AktuelnoF1Vesti

Mercedes spreman na kompromise u vezi s ulaskom Volkswagena u Formulu 1

4.26KPregleda

„Najbrži cirkus na svetu“ se nada da će privući više proizvođača motora.

 

Mercedes-Benz je otvoren ka kompromisima u vezi s budućnošću Formule 1, vezanoj za pravilnik o pogonskim jedinicama. Naime, cilj je da se Volkswagenu olakša ulazak u elitnu auto-moto trkačku seriju.

 

Formula 1 je na putu da usvoji novi format motora od 2025., a proizvođači diskutuju o tome kako da nove pogonske jedinice učine jednostavnijim, jeftinijim i održivijim.

 

VW grupa, koja pod svojim krovom ima marke kao što su Porsche i Audi, bila je prisutna na mitingu proizvođača motora kao zainteresovana strana.

 

Toto Volf, šef i suvlasnik Mercedesovog F1 tima, spreman je da se odrekne MGU-H (Motor Generator Unit-Heat) jedinice, s mogućnošću da implementacija novih pravila na snagu stupi 2026.

 

Aktuelni V6 turbohibridni pogonski sklopovi poseduju dve MGU jedinice, s tim što je druga MGU-K, koja rekuperira i distribuira energiju dobijenu iz kočenja. MGU-H rekuperira i skladišti energiju u ili iz turbopunjača.

 

„MGU-H će biti izostavljena ako budemo pronašli poravnanja na nekim drugim stavkama“, rekao je Volf. „Mislim da je to kompromis. Ne mogu da govorim u bilo čije ime, ali smo mi u Mercedesu spremni na to, da bismo omogućili ulazak Volkswagen grupe. Međutim, postoji i nekoliko drugih tema u okviru kojih treba da bude pronađen kompromis. Ako kompromisi ne budu mogli da se pronađu, mi ćemo se verovatno obratiti upravnom telu i imaćemo propise do 2026., koje će doneti FIA i FOM.“

 

Formula 1 je saopštila da je nedeljni miting uključio postojeće i potencijalne snabdevače motorima, kao i predstavnike FIA-e i Formule 1.

 

„Diskusija je bila pozitivna i napravljen je napredak“, saopštila je F1. „Preostali su neki detalji koji treba da se reše, što očekujemo da će se desiti u nedeljama pred nama.“

 

„Najbrži cirkus na svetu“ se nada da će privući dodatne proizvođače motora, budući da se Honda povlači na kraju sezone, a Red Bull preuzima pravo na njeno intelektualno vlasništvo.

 

Austrijski tim je za to da se pogonske jedinice uproste a MGU-H izbaci iz upotrebe.

 

Aktuelni šampion, Mercedes, snabdeva četiri od 10 timova koji učestvuju u Formuli 1. Ferrari obezbeđuje motore za tri tima a Renault za sopstveni Alpine. Honda sarađuje s Red Bullom i AlphaTaurijem.

 

Red Bull je sarađivao s Volkswagen grupom u prošlosti, u WRC-u na primer, pre nego što se nemački proizvođač povukao. Pored toga, već izvesno vreme se vode razgovori o eventualnom partnerstvu s Audijem ili Porscheom u Formuli 1.

 

Bivši šef Volkswagen Motorsporta, Jost Kapito, sada je čelni čovek u Williamsu, koji koristi Mercedesove motore. On je prošle sedmice najavio da će štićenik Red Bulla, Alek Albon, sledeće sezone voziti za njegov tim.

 

CEO Formule 1, Stefano Domenikali, prethodno je bio na čelu italijanskog proizvođača supersportskih automobila, Lamborghinija, koji je u vlasništvu Audija, dok je šef Renaulta, Luka de Meo, prešao u Renault iz Volkswagenovog Seata, nakon izvesnog vremena provedenog u Audiju.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery