Pokretna Mercedes tvrđava
U nekim stvarima se dobri i loši momci ne razlikuju! Jedna od njih je potreba da sačuvaju goli život. Mercedes već tradiciobnalno ima rešenje za njih
Šta je zajednička dodirna tačka državnika, tužitelja, mafije, zaštićenog svedoka i prebogatog biznismena? Blindirani Mercedes!
Upravo za potrebe navedenih, koji za ličnu bezbednost ne žale svojih 345.000 evra ili 345.000 evra poreskih obveznika, Mercedes je predstavio blindiranu verziju nove S klase, i to u najluksuznijoj verziji S600 Guard.
Kako u Mercedes sa ponosom ističu, ovo je automobil sa trenutno najvećim stepenom zaštite putnika u serijskoj proizvodnji, označen kao klasa VR9.
Naravno, kada je u pitanju blindirana, pokretna tvrđava, klasične automobilske teme su sporedne, a u prvi plan se stavljaju karakteristike koje “život znače”.
Prema tvrdnjama iz Mercedesa, S 600 GUARD trenutno predstavlja maksimum bezbednosti ali i komfora i performansi za “blinde” u serijskoj proizvodnji.
Od opštih bezbednosnih karakteristika posebno se ističe da su staklene površine debljine 10 cm neprobojne na gotovo sve vrste pešadijskog naoružanja i na projektile ispaljene iz neposredne blizine.
Iste i još bolje karakteristike pruža karoserija, koja je izrađena od čeličnog sendviča od tenkovskih 50 mm, otpornog na municiju svih kalibara i ručne raketne projektile.
Za bezbednost u slučaju napada nagaznim ili daljinski aktiviranim minama, zaduženo je specijalno konstruisano podvozje Mercedesa S 600 GUARD. Ono je po prvi put, potpuno zaštićeno celom površinom automobila i to na nivou eksplozije koja ima potencijal standardne tenkovske mine.
Što se tiče elektronike, automobil je opremljen najmodernijim sistemima za praćenje kretanja vozila, ometanje radio signala u svojoj neposrednoj blizini i automatsku bezbednosnu dojavu u slučaju nužde, odnosno napada.
U ovoj bezbednosnoj klasi, vodilo se računa o svemu, pa i o mogućnosti napada vatrom ili hemijskim oružjem. Na najmanju detekciju zagađenog vazduha, ugrađeni hromatogram, odmah zatvara sve ulazne vazdušne otvore, a “planinsku klimu” u kabini u trajanju od nekoliko časova obezbeđuje komprimovani vazduh u bocama, koje su smeštene u dnu prtljažnika.
Od tehnoloških kurioziteta Mercedesa S600 GUARD, najinteresantniji je podatak da se neprobojna bočna stakla zbog svoje težine, podižu i spuštaju uz pomoć hidrauličnog cilindra, umasto klasičnim sajlama.
Osim najvišeg stepena bezbednosti, Mercedes je posebno ponosan što je uprkos velikoj “potrošnji” prostora, uspeo da zadrži sebi svojstven luksuz i komfor, koji se očekuje u limizini ovog ranga.
I na kraju da ne zaboravimo, ovu drumsku pokretnu tvrđavu pokreće 6,0 litarski V12 motor od 530KS i 830 Nm obrtnog momenta, koji postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h.
I kako na početku rekosmo, sve ovo se nudi po ceni od 345.000 evra.
Da, dobro ste primetili ono “od”, jer ova cena može biti i trostruko viša, i isključivo zavisi od želje i ugroženosti njegovog vlasnika ili korisnika.