Atom
Mercedes je bez mnogo pompe predstavio javnosti osveženo izdanje najmanjeg modela u ponudi. Veća ponuda motora, unapređena unutrašnjost i obilje elektronike glavni su aduti A klase za naredni period
Uspešan početak
Radikalan iskorak u odnosu na prethodnika je poslednjoj generaciji A klase doneo više uspeha u prodaji, ali je istovremeno zabrinuo konkurenciju iz matične zemlje. BMW-ova Serija 1 i Audi A3 su 2012. godine dobili nezgodnog rivala u klasi, jer je najmanji Merecedesov hečbek privukao više nego pristojan broj zainteresovanih. Upadljive linije karoserije, dinamički zakrivljene površine i linije prozora kao kod kupea, odlikuju A klasu spolja. Oblik novog prednjeg branika se snažno oslanja na predserijski koncept A klase iz 2011. godine. Uz dijamantsku rešetku, nova prednja LED svetla visoke efikasnosti (dodatna oprema, serijski na A45), novodizajnirana zadnja svetla, kao i izduvne cevi integrisane u branik, u novoj generaciji naglašavaju sportski duh i dinamičnost.
Atraktivni dodaci na sportskoj verziji će se dopasti pre svega ljubiteljima Formule 1 i Mercedes AMG Petronas tima
Atraktivni dodaci na sportskoj verziji će se dopasti pre svega ljubiteljima Formule 1 i Mercedes AMG Petronas tima. „Motorsport Edition“, kako glasi zvanično ime ove verzije, poseduje delove prednjeg i zadnjeg branika obojene u „benzin“ zelenu boju, a ista boja krasi i obod oko AMG felni. AMG zadnji spojler je ukrašen „benzin“ zelenim detaljima, kao i retrovizor (samo u kombinaciji sa A 250 Sport i A 250 Sport 4MATIC verzijama). Karakteristični detalji u unutrašnjosti su „benzin“ zeleni okviri otvora za ventilaciju i kontrastni šavovi sedišta. Sama sportska sedišta su presvučena crnom kožom/Dinamica mikrofiberom, sa „benzin“ zelenim ukrasnim trakama, koji su prisutni i na sigurnosnim pojasevima. „Motorsport edition“ dostupan je za sve varijante motora od 200/200 d naviše, osim A45.
A45 AMG 4Matic verzija poseduje drugačije usisnike vazduha, nove LED farove, zadnji branik sa difuzorom i otvorima za ventilaciju, kao i istaknuti krovni spojler za poboljšanu stabilnost.
Opciona LED ambijentalna svetla mogu biti individualizovana u 12 boja i pet nivoa jačine
Kvalitet na ceni
Poboljšanja na enteriju su diskretna, ali se na njima pažljivo radilo, kako bi pružili veću udobnost vozaču i putnicima. Visokokvalitetna grafika instrumenata i galvanizovani prekidači, uz dostupan veći ekran od 8 inča (20,3 cm), se izdvajaju na prvi pogled. Nove boje i materijali, kao i nove obloge na instrument tabli su tu da osveže enterijer. Od novih detalja treba izdvojiti „Sahara“ bež/crnu kožu u Exclusive paketu i novi dizajn sedišta sa crvenim ili zelenim detaljima u Style paketu opreme. Opciona LED ambijentalna svetla mogu biti individualizovana u 12 boja i pet nivoa jačine, a tu je i podešavanje dubine sedalnog dela prednjih sedišta – do 60 mm. Dorađen je i info-zabavni sistem koji sada podržava Apple CarPlay i MirrorLink dodatke za sveobuhvatnu integraciju pametnog telefona sa multimedijom A klase.
Šire i više
Ispod poklopca A klase su smešteni unapređeni motori sa manjom emisijom štetnih gasova. Osnovni benzinski motor u verziji A 160 poseduje 102 ks, a osnovni dizelaš u verziji A 180 d 109 ks i prema fabričkim podacima prosečno troši optimistične 3,5 litre na 100 pređenih kilometara, uz emisiju CO2 od samo 89 g/km.
Novost predstavlja manuelni menjač za modele 250 i 250 Sport
A 220 d je sada 7 ks snažniji nego pre i razvija 177 „konja“, dok sportski modeli 250 Sport i 250 Sport 4MATIC razvijaju 218, umesto dosadašnjih 211 ks. U kombinaciji sa 7G-DCT menjačem sa dvostrukom spojnicom, A klasa sada ima i „Launch Assist“ za još veće ubrzanje iz stanja mirovanja. Novost predstavlja manuelni menjač za modele 250 i 250 Sport. ECO displej je dobio novu formu, kako bi pomogao vozaču u održavanju ekološki prihvatljivog stila vožnje.
Mercedes-AMG A45 4MATIC je takođe iskoristio sve pogodnosti podmlađivanja. 381 ks snažan motor, sa obrtnim momentom od 475 Nm, čini ovaj hečbek najmoćnijim modelom u klasi. Sledeći u nizu je Audijev RS3 sa „samo“ 367 ks. Performanse ovog modela su zaista impresivne: do 100 km/h iz stanja mirovanja se stiže za 4,2 sekunde, što je 0,4 sekunde brže od prethodnika. Maksimalna brzina najsnažnije verzije iznosi 250 km/h. Potrošnja goriva je zadržana na istom nivou – od svega 6,9 litara na 100 kilometara, dok je emisija CO2 162 g/km.
Upravljački program menja karakteristike vozila kroz programe Comfort, Sport, Sport+ i Individual za samo nekoliko sekundi
Mercedes je iskoristio priliku da sa premijerom osvežene A klase javnosti predstavi i novi sistem označavanja modela. Benzinski modeli pored brojki neće imati slovnu oznaku, ali će dizelaši umesto oznake CDI biti označavani samo sa d.
Sportske performanse i udobnost se upešno kombinuju preko Dynamic Select sistema. Upravljački program menja karakteristike vozila kroz programe Comfort, Sport, Sport+ i Individual za samo nekoliko sekundi, jednostavnim dodirom na dugme. Dynamic Plus paket, kao opcija, na sve spomenuto dodaje mogućnost upotrebe novog mehaničkog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem na prednjoj osovini.
Nova generacija A klase može da se poruči od 3. jula 2015. godine, dok će prva vozila biti u prodajnim salonima krajem septembra ove godine.
Geza Vince