Koji modeli automobila se najviše, a koji najmanje oštećuju po istraživanju CarVerticala
Jedna od najbitnijih stvari koju bi trebalo da znate u vezi sa kupovinom polovnjaka jeste da li je automobil ranije učestvovao u saobraćajnoj nezgodi. Ukoliko je automobil oštećivan, njegova limarija je oslabljena, što znači da je svaka sledeća nezgoda mnogo opasnija i po automobil i po putnike. Takođe, veoma je retko da vozači adekvatno „srede“ automobil posle sudara. Sve je više slučajeva gde se automobil jefitno popravi samo kako bi ga vlasnik što pre prodao.
Šansa da prilikom kupovine naletite na vozilo koje je oštećivano varira od brenda i modela automobila. Dok većina iskusnih vozača teži da kupi pouzdan i moderan auto, mlađi i neiskusni vozači sve češće se fokusiraju na jačinu motora, sportske performanse, kao i generalni izgled automobila, umesto da gledaju pasivne i aktivne strane sigurnosnih specifikacija.
Metodologija istraživanja
Izvor informacija: Ovo istraživanje je bazirano na izveštajima o istoriji automobila generisanim od strane korisnika carVertrical platforme. Ova platforma pruža detaljan izveštaj istorije automobila koristeći broj šasije VIN, prema kome možete zaisgurno dobiti informacije o svakoj nesreći u kome je auto bio, svakom oštećivanom delu, kao i koliko je koštala popravka, plus još dosta toga.
Period sprovođenja studije: Od juna 2020. do juna 2021. godine.
Uzorak informacije: Blizu milion izveštaja o istoriji automobila je analizirano.
Uključene države: Poljska, Rumunija, Mađarska, Češka, Bugarska, Hrvatska, Srbija, Slovačka, Slovenija, Rusija, Belorusija, Francuska, Litvanija, Ukrajna, Letonija, Italija, Nemačka.
Top 5 najčešće oštećenih automobila
Prema carVertical izveštajima, tabela ispod prikazuje pet marki automobila u Evropi koji su najčešće oštećivani. Takođe, uočićete modele koji su najčešće učestvovali u sudaru. Zanimljivo da svi automobili imaju različite karakteristike i popularni su kod različitih tipova vozača.
Kao što i sami vidite, iznenađujuće ili ne, Lexus zauzima prvo mesto. Automobili ove marke su pouzdani i jaki, i baš zato vozači znaju da precene svoje vozačke sposobnosti, što ih na kraju dovodi do nezgode. Isto važi i za Jaugar i BMW automobile. Na primer, sprotska verzija BMW Serije 3 i Jaugar XF su relativno jeftini automobili za svoju marku, a opet su previše agilni i brzi za većinu prosečnih vozača.
Na drugom mestu je zapušteni brend Subaru, koji jasno pokazuje da ni sistemi sa pogonom na sva četri točka ne mogu da vas zaštite u nezgodnim situacijama. Istina, oni koji kupuju Subaru automobile češće voze van gradova, gde su i šanse za ozbiljnije nezgode veće. Njihov sofisticirani all-wheel-drive sistem (AWD) i boxer motori možda su u mogućnosti da prevaziđe gotovo bilo koji „prirodni“ izazov, ali kada se na šumskom ili zemljanom putu odjednom nađe dosta leda ili blata, te drugo vozilo u susret, pitanje je da li će se automobil zaustaviti dovoljno brzo i izbeći sudar.
A tu je i Dacia– jedna od najjeftinijih marki automobila na svetu. Oni proizvode minimalistične automobile gde se uglavnom vodi računa o budžetu. Baš zbog svoje priuštivosti, Dačije odlikuje mali broj konjskih snaga, a nezgode se uglavnom dešavaju zbog nepažnje i slabih bezbednosnih funkcija.
Top 5 najređe oštećivanih automobila
Prema carVertical izveštajima, tabela ispod pokazuje 5 marki automobila koje su najređe učesnici saobraćajnih nezgoda. Alarmantno je to da se čak i ovde susrećemo sa vrlo visokim procentima. Ne postoji bukvalno nijedna marka automobila sa malim procentom učešća, jer čak i kada se dogodi jedna nezgoda, često je više različitih automobila uključeno u istu.
Ovi rezultati pokazuju da popularnost marke i karakteristike automobila utiču na to da se automobil nađe u nesreći. Na primer, Fiat proizvodi samo kompaktna i vozila koja realno ne mogu prebrzo da se voze. Peugeot i Citroen uglavnom pružaju udobne, pristupačne automobile sa motorma koji variraju između 100 i 150 konjskih snaga, pa je i opasnost manja. Ovakve karakteristike gotovo nikad ne privlače vozače koji ne vole znakove za ograničenja brzine.
Top 10 država sa najvećim procentom oštećenih automobila
Tokom ove studije, carVertical je analizirao izveštaje raznih evropskih zemalja. Rezultati u tabeli ispod pokazuju u kojim državama je procenat oštećivanih automobila najveći.
Varijacije prikazane u tabeli se najvećim delom odnose na navike vozača i ekonomski nivo države. Oni koji žive u državama sa jakim bruto domaćim proizvodom (BDP-om) mogu u proseku priuštiti novija vozila. Ali, kada govorimo o delovima Evrope gde su male plate, onda je više verovatno da se voze jeftinija vozila koja su najčešće oštećivana, ili uvežena iz inostranstva. Utoliko je čudnije što Srbije nema na datoj mapi (moguće da podaci nisu obrađeni do kraja).
Navike i potrebe vozača takođe utiču na rezultate u ovoj tabeli, bez obzira na to što je prethodno istraživanje ilmitirano. Naime, određena tržišta (Srbija npr.) imaju ograničen broj (javnih) podataka o nezgodama, što dalje dovodi do toga da osiguravajuće kuće imaju vrlo malo informacija koje se odnose na to da li je automobil oštećivan i od strane kog vozača/vozila.
Zaključak
Saobraćajne nezgode su već decenijama problem koji je u stalnoj ekspanziji. Pisanje poruka, obavljanje poziva, konzumacija hrane i pića, ultra performanta vozila i nedovoljno dobro obučeni vozači – pre ili kasnije dovode do saobraćajnih nezgoda ili, još gore, nesreća.
Detaljna popravka automobila nakon sudara je veoma skupa i ne mogu je svi priuštiti. Originalno stanje automobila se mora vratiti u normalu, air-begovi na svoja mesta, itd. Ipak, većina vozača nađe jefitinije, manje sigurne, varijante. Upravo zbog toga danas je sve ušestalija pojava da se prilikom kupovine, kao i u saobraćaju, susretnete sa nesigurnim automobilom. CarVertical izveštaj pomaže vam da to, koliko – toliko, izbegnete.