Rekorder
Lamborghini Huracan Performante u oktobru prošle godine oborio je rekord na Nirburgringu, čuvenu stazu prešao je za 6:52.01
Predstavljamo Vam najbrži serijski automobil na Nirburgringu, Lamborghini Huracan Performante
Dakle, najbrži serijski automobil na Nirburgringu (bar neko vreme) dolazi iz jedne od italijanskih fabrika snova. Ništa čudno. Možda je čudnija informacije od ove pređašnje da je Lamborghini do sada prodao 8.000 Huracana, što je za neki superautomobil vrlo velika cifra. Italijani očekuju da će sa SUV modelom, Urus, proizvodnja da se duplira. Plan Lamborghinija je da od sredstava koje zaradi od prodaje Urusa formira F1 tim.
Sve je podređeno performansama
Šasija i platform izrađene su od lakih materijala kao što su aluminijum i ono što Lamborghini zvanično naziva Forged Composite, odnosno u pitanju je material koji se istovremeno sastoji od legura aluminijuma i zrna ugljeničnih vlakana. Aktivni aerodinamični delovi na ovom modelu omogućavaju Huracan Performanteu da ostvari veći downforce (potisak na dole) od Huracan Coupea za neverovatnih 750%.
Kompletan dizajn automobile podređen je boljoj aerodinamici vozila i performansama. Izduvne cevi postavljene su visoko, slično kao kod sportskih motocikala. S druge strane, posle prvog pogleda jasno je da je automobil u koji gledate Lamborghini.
Motor
Lamborghini Huracan Performante pokreće 5,2-litarski atmosferski V10 sa 640 konjskih snaga i 600 Nm obrtnog momenta. Uz “suvu” težinu od svega 1.382 kilograma Huracan Performante do “stotke” stiže za 2,9 sekundi, a do 200 km/h mu je potrebno svega 8,9 sekundi. Podjednako je impresivan i zaustavni put pri kočenju sa 100 km/h, samo 31 metar!
Agregat je povezan sa automatskim sedmostepenim menjačem sa duplim kvačilom, I prenos snage se vrši na sva četiri točka. Sve ovo omogućava Huracan Performanteu da postigne maksimalnu brzinu veću od 325 km/h (Lamborghini nije želeo da saopšti najveću izmerenu brzinu).
Ipak, vozač može ukrotiti moć ovog automobila pomoću tri moda vožnje. Strada je mod namenjen svakodnevnoj upotrebi automobila, gde su trakcija i stabilnost vozila prioriteti. Sport mod omogućava više snage na zadnjim točkovima i preupravljanje, dok je Corsa rezervisana za trkačku stazu i maksimalne performanse.
Rezime
Lamborghini je još jednom pokazao da “stari” atmosferski motor nije za bacanje. Italijani tvrde da je njihova nova filozofija izradnje superautomobila “upravljanje, ubrzanje, maksimalna brzina” i to se i vidi na rezultatima. Ne samo da Huracan Performante drži rekord na Ringu, već je i Aventador LP Superveloce takođe među Top 10 na ovoj stazi.
Bik je ponovo razjaren, pitanje je samo, ko će ga zaustaviti?