AktuelnoVesti

KORISNI SAVET: Čeljusti kočnica

2.83KPregleda

Čeljusti kočnica: pregled, servis, remont, zamena. Sve što treba da znate.

 

 

  • Stanje kočionih čeljusti treba proveriti tokom svake provere kočionog sistema.
  • Manje greške se mogu lako popraviti na licu mesta. Ozbiljnije greške zahtevaju čeljust za zamenu.
  • Preporučujemo TRW-ov asortiman repariranih čeljusti i objašnjavamo zašto su oni dobar izbor.
  • Evo šta trebalo imati na umu: Dodatne kontrolne tačke prilikom provere stanja čeljusti.
  • TRW čeljusti – proizvodni kuriozitet i pametna rešenja koja olakšavaju zamenu.

 

 

 

Kočioni sistem je jedan od najvažnijih sistema, jer ima ključan uticaj na bezbednost vožnje. Nažalost, i on je podložan habanju, pa je vredno zapamtiti da ga povremeno servisirate. Treba obratiti pažnju na nedostatke koji proizilaze iz specifičnosti procesa eksploatacije i protoka vremena.

 

Ovog puta se fokusiramo na to šta bi trebalo raditi tokom održavanja. Ali naravno, neki saveti važe i kada vozač poseti garažu zbog kvara kočionog sistema.

 

Šema inspekcije

 

 

 

 

 

Ubrzo nakon što automobil dođe na pregled, vredi proveriti temperaturu felni. Važno je, jer se temperatura ne može naknadno proveriti. Ako je neki od točkova vruć, to može ukazivati na probleme sa kočionom čeljusti. Sledeći korak je intervju sa vozačem u pogledu kvaliteta kočenja (postavlja se pitanje da li automobil vuče, vibrira, ispušta neobične zvukove pri kočenju). Zatim nastaviti sa rutinskim aktivnostima održavanja.

 

Mnogi brendovi automobila imaju svoje rasporede održavanja. U slučaju polovnih automobila, vredi koristiti univerzalni, u okviru kojeg se na svakih 15.000 kilometara proveravaju prednje kočnice, a na svakih 30.000 km i zadnje kočnice. Prilikom procene stanja kočionih čeljusti, najbolje je pratiti sledeću šemu:

 

  1. Preliminarna provera:

 

– nakon skidanja točka – vizuelna procena čeljusti; obratiti pažnju na koroziju, neželjene elemente (npr. šljunak), nedostajuće šrafove, navrtke, poklopce,,

– kontrola spojeva krutih i savitljivih cevi,

– znaci pregrevanja.

 

  1. Pregled nakon demontaže jastučića:

– provera stanja gumenih zaptivki,

– provera stanja klipa (stanje površine – da li je korodiran ili prljav),

– proveriti stanje slajdova.

 

Kvarovi/popravke

 

 

Manji defekti, npr. blokirani klizači, obično se mogu lako popraviti (očistiti, podmazati). Blokiran klip, korodirana čeljust i istrošene zaptivke kvalifikuju čeljust za zamenu.Na tržištu postoje kompleti za samoreparaciju, ali to nije uvek isplativo. Takođe nosi visok rizik od pritužbi kupaca. U ovom slučaju je najbolje zameniti čeljust. Obnovljene čeljusti su dobro rešenje zbog kvaliteta, troškova i ekoloških razloga. TRW je jedan je od najvećih svetskih proizvođača čeljusti i lider u kategoriji prerade čeljusti.

 

Kvalitet nove čeljusti

 

 

Reparirane TRW čeljusti imaju sve karakteristike potpuno novih čeljusti. To je zbog činjenice da se tokom procesa prerade potpuno demontiraju, a svi istrošeni delovi se zamenjuju novim. U većini slučajeva ostaje samo jezgro, odnosno očišćeno i zaštićeno telo čeljusti, koje se može ponovo koristiti bez rezerve, jer je njegov radni vek višestruko duži od radnog veka pokretnih delova. Postupak prerade omogućava smanjenje cene čeljusti i takođe je ekološki prihvatljiv. Proces smanjuje emisiju CO2 (do 1.500 tona godišnje) u poređenju sa proizvodnjom novog dela. Takođe troši mnogo manje energije.

 

Dodata vrednost

 

TRW reparirane zadnje kočione čeljusti su fabrički napunjene kočionom tehnikom za laku montažu ili odzračivanje.

 

Zamenjena kočiona tečnost

 

Zamena kočionih čeljusti podrazumeva promenu kočionih tečnosti u celom kočionom sistemu. S jedne strane, radi se o prevenciji i bezbednosti, a sa druge, produžava vek novim delovima. Podsećamo da tečnosti DOT4 i DOT5 treba menjati najmanje svake 2 godine.

 

Posetite naš sajt da saznate više o TRW proizvodima: trwaftermarket.com/en

Top Reviews

Video Widget

gallery