AktuelnoOnline plusVesti

Kia i Hyundai postaju najveće žrtve kineske ekspanzije

11.4KPregleda

Prvi na nišanu kineske ofanzive: Hyundai i Kia

 

 

Ulazak automobilske industrije Kine u fazu modernizacije i masovnosti iz korena menja gotovo sve ustaljene odnose u ovom sektoru.

 

Iako na prvi pogled izgleda da je kineski cunami najveća pretnja evropskim i američkim proizvođačima, trenutna tržišna analiza pokazuje da se „iza brda valja“ mnogo veći problem, do sada zataškavan ali iz dana u dan sve bliži površini. 

 

 

Ako neko mora da se ozbiljno zabrine zbog kineske automobilske ofanzive — to nisu ni Nemci ni Japanci, već njihovi azijski susedi. Hyundai i Kia se nalaze na putu najsnažnijeg udara Kine.

 

 

Zašto?

Zato što Kinezi kroz sopstvenu masovnost najviše ciljaju „value for money“ segment u kojem su Korejci godinama suvereno vladali. A sad? Na scenu stupa armija elektrifikovanih, tehnološki prepunjenih i dizajnerski sve smelijih modela iz Kine. I što je najvažnije — jeftinijih.

 

Simbolično i zabrinjavajuće

 

Na nedavnom sajmu automobila u Šangaju, Hyundai i Kia prvi put nisu ni izlagali. Njihovo odsustvo u epicentru kineske industrijske moći govori više od hiljadu pres‑saopštenja. 

 

 

 

Javna je tajna da Hyundai i Kia sve više tehnološki zaostaju i da suštinski ne ulažu u razvoj tehnologije već prepakuju postojeće.

 

 

Detaljniji pogled na svetsku automobilsku mapu samo potvrđuje ove sumnje: u sledećih pet godina Južno Korejski modeli će potpuno izgubiti tržište Kine koje je bilo izuzetan oslonac. Stvari se prilično ljuljaju i na Bliskom istoku. To izuzetno značajno tržište za Hyundai i Kia brendove, se takođe okreće masovno kineskim i japanskim automobilima.

 

 

 

 

Ništa bolje nije ni u Evropi, tendencija stagnacije i laganog pada prodaje Kia i Hyundai modela, preti da eksplodira u narednim godinama pod pritiskom desetak moćnih brendova iz Kine koji donose mnogo više tehnologije, posebno u hibridnom i električnim sektoru. Tome kumuje i evropska „klasika“ poput Renaulta, Citroena, VW ili čak Cupre koji se komercijalno približavaju Južno Korejskim modelima, ulazeći u njihovu cenovnu kategoriju koja je bila oslonac prodaje.

 

 

 

 

Da se ne lažemo, malo je dobrostojećih Evropljana koji će za isti novac favorizovati Hyundai Santa Fe u odnosu na recimo VW Tayron ili Renault Rafale.

 

Za sve one koji žele klasu više za novac klase niže, čarobni ključ više nije u rukama Koreanaca već Kineza.

 

 

 

 

U Srbiji, našem malenom tržištu, situacija nikako nije u njihovu korist. Tržište novih automobila raslo je u 2024. za oko 10 odsto — sa 25.422 na 27.862 vozila ali Hyundai i Kia su među najvećim gubitnicima. Hyundai je pao na 1.479 prodatih jedinica, što predstavlja pad od oko 20 %, a Kia je zabeležila 1.210, s takođe padom.

 

 

 

 

Za uporednu sliku: Škoda (6.313), Toyota (2.761), Volkswagen (1.757) znatno dominiraju. U prvoj polovini 2024. Hyundai i Kia zajedno imali su svega oko 1.666 prodatih vozila od ukupno 18.256 — daleko iza lidera Škode (3.573) i Toyote (1.667)

 

Električna vozila još uvek predstavljaju tek simboličan udeo u Srbiji: samo 289 novih EV‑a, odnosno oko 1 %, dok su hibridi na 31,7 % . To znači da kineska ofanziva, fokusirana na EV i hibrid tehnologiju, korakom od sedam milja prevazilazi Korejce — koji pokušavaju samo da sustignu globalni trend.

 

 

 

Kineski proizvođači im, između ostalog, otimaju i onaj jeftiniji, masovni segment: pouzdana, pristupačna vozila, sa bogatijom opremom, elektrifikacijom i boljim dizajnom.

 

 

Zbog svega ovoga, kategorizacija Hyundaija i Kije kao «premijum igraca» postaje njihova poslednja karta – ali nedovoljna. Brendovima ovde nedostaje imidž, kontinuitet i vreme — a to su resursi koji im brzo izmiču.

 

Za razliku od evropskih i japanskih brendova, koje podržava jaka servisna mreža i dugogodišnji ugled, Hyundai i Kia u Evropi rizikuju da postanu žrtve vlastitih slabosti i kineskog napada — prvi i, za sada, najizloženiji.

 

 

Najkraće, Hyundai i Kia postaju prošlost!

 

 

 

Tekst: Lidija Piroški

 

 

7 Komentara

  1. Kia i Hjundai su se dokazivali 20 godina na tržištu i dostigli su vec nivo kvalitetnijih auta..A za vecinu „kineza“ se vec posle godinu ,dvije javljaju problemi u raju..Tako da ne brinu..

    1. Nekada bilo, upitan je danas i njihov kvalitet jer negde mora da se „uštine“ na troškovima da se parira konkurenciji koja gazi. Proces je u toku, rezultati za 5-10 godina

  2. Možda trenutno manje se prodaju jer se čekaju novi modeli/ceed,i 20 ,i 30,tucson ali da im loše ide to teško pogledajte na ulici koliko već generacija se voze ti automobili.Motori i menjači ok,još uvek ima 4-cilindraša za razliku od vaših Francuza pa i većih automobila

    1. Istraživanje je bazirano na analizi onoga što dolazi u narednoj deceniji a ne šta je sada na ulicama ni šta će biti ove ili sledeće godine.
      Naše predviđanje i predviđanje nekih analitičara je ovakvo.
      Ništa više nije nikome garantovano.
      Tačno, ja baš volim Francuze i lično iz iskustva vozača od preko 40 godina ne bi menjao 10 Hyundai Tucsona za jedan Renault Austral 200.
      Eto tako!

    1. Nekima očugledno ne odgovara objektivno novinarstvo zasnovano na globalnom analiziranju stanja u auto industriji. Živi bili pa za 5 godina da diskutujemo kada izgube 50% svetskog plasmana i ne budu prodavali ništa u Kini, simbolično na Bliskom istoku i jako teško u Americi koja se sve više ograđuje fiskalnim nametima.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery