Ispitivanja novog motora s unutrašnjim sagorevanjem za zahtevne namene, koji kao gorivo koristi vodonik, u toku su u Vankuveru u Kanadi.
Westport Fuel Systems je potvrdio uspešan početak ispitivanja novog motora, koji koristi patentirani High Pressure Direct Injection (HPDI) 2.0™ sistem kompanije.
Komentarišući razvoj projekta, Dejvid Džonson, šef Westport Fuel Systemsa, rekao je sledeće: „Verujemo da bi vodonik-HPDI mogao biti izuzetno ubedljiv, s gotovo nultom emisijom gasova koji izazivaju efekat staklene bašte i mnogo nižim troškovima u poređenju s gorivnim ćelijama ili baterijski pogonjenim vozilima, posebno kada je reč o vozilima za zahtevne namene, kao što su ona koja se koriste u rudarskoj industriji, brodarstvu i železnici, oblastima koje se oslanjaju na efikasnost, snagu, izdržljivost i pouzdanost dizel motora.
Ubeđeni smo da postoji veća mogućnost za iskorišćavanje naše široke ekspertize vezane za sisteme sagorevanje gasovitog goriva i sistema menadžmenta motora.“
Skot Bejker, potpredsednik sektora inženjeringa Westport Fuel Systemsa, dodao je: „Uspeli smo da dovedemo motor do maksimalnog obrtnog momenta i maksimalne nominalne snage u roku od nekoliko sati od pokretanja prve HPDI jedinice na vodonik.
Preliminarni rezultati testova potvrđuju naše simulacije sagorevanja, pokazujući potencijal sagorevanja vodonika i efikasnost uporedivu s gorivnim ćelijama u okviru zahtevnih primena.
Potencijal za proizvođače originalnih komponenti, kao i druge, u smislu izbegavanja novih (značajnih) investicija, koje bi bile potrebne za razvoj i proizvodnju gorivnih ćelija, elektromotora i baterija, a koje su povezane s predlozima oko teretnih vozila na gorivne ćelije, predviđenih za prelazak velikih distanci, uz istovremeno korišćenje uspostavljenih lanaca snabdevanja, ulaganja u proizvodnju, infrasrukturu i ekonomiju obima, neverovatno je uzbudljivo.“
Inače, Westport Fuel Systems Inc, snabdevač komponenti i sistema ubrizgavanja za čista goriva, s niskim sadržajem ugljenika, ušao je u istraživački projekat sa Scanijom, poznatim globalnim proizvođačem kamiona. Preliminarni rezultati ove kolaboracije se očekuju u drugoj polovini ove godine.
Izvor: Decarbonization Center, Dekarbonizacija motora No.1
Priredio: Pavle Barta
2 Komentara
Comments are closed.
Водоник из воде не би био јефтин јер је електролиза скупа и троши се много струје. Најјефтинији би био из угљоводоника – гаса и нафте.
Оно што је добро у овом случају је продукт сагоревања – вода наша насушна, без угљен диоксида (вероватно у траговима).
Ипак, није лако возила пунити водоником, али то чека и гориве ћелије, а пуњење батерија траје дуже од вожње…
Sjajno. Povrh svega vodonik je prisutan u vodi, dakle nekom elektolizom ili nekim sličnim postupkom se može izdvojiti iz vode koje kao što znamo ima svuda. Pretpostavljam da kao I tečni naftni gas mora da bude ohlađen da bi bio tečan. A što se iče zagađenja, tečni naftni gas je I dalje najefikasnije I najjednostavnije rešenje koje se nedovoljno primenjuje.