Mačka na visokoj nozi
Jaguar krosover je do skoro bio nezamisliv, čak i u ovoj formi dizajnerske vežbe. Kako to da je Jaguar izbacio jedan ovakav koncept? Vremena se jednostavno menjaju, kao i tržište. Ako je naprimer jedan Porše u svoju ponudu uvrstio SUV model, ne vidimo razloga zašto bi tako nešto bilo neprihvatljivo za Jaguar.
Zadatak C-X17 Concepta je da u stvari predstavi novu Jaguarovu modularnu platformu kodnog naziva iQ(AI) koja će biti osnova za veliki broj budućih modela. Zahvaljujući aluminijumu, arhitektura nove platforme omogućava da ona bude lagana i ekstremno kruta. Sadržaće i brojne inovativne tehnologije. Kako je platforma veoma fleksibilna, omogućavaće laku i brzu proizvodnju bez uticaja na karakter, dizajn i performanse po kojima je Jaguar poznat. Tako će biti moguće da ova platforme bude osnova i za limuzinu, kupe, SUV, a da pritom svaki model zadrži svoje „ja“.
No, vratimo se na C-X17 Concept. Iako smo se pitali kako bi Jaguarov dizajnerski stil stajao jednom krosoveru, vidimo da nije bilo razloga za brigu jer C-X17 Concept izgleda veoma lepo. Već na prvi pogled jasno je da se radi o jednom Jaguaru. Anfas je nesumnjivo inspirisan XJ modelom, što je primetno po rešetki hladnjaka i LED svetlima. Bočna silueta je relativno niska kada se uzme u obzir da je reč o krosoveru. Bočna linija se od C stuba polako izdiže i tako asocira na F-type model. Od pozadi je uticaj pomenutog F-Tajpa najočigledniji, LED svetla su slična i delimično staklo na petim vratima. Zadnji kraj krase i dve izduvne cevi. Utisak mišićavosti pojačavaju i 23-inčni naplatci specijalno dizajnirani za ovaj model. Sve u svemu, veoma uspeo dizajn koji nije „vrišteći“, već moderan i elegantan, kako i priliči jednom Jaguaru.
Unutrašnjost je posebna priča. Izrađena je u dva tona, crnom i belom, sa plavim osvetljenjem instrumenata. Sadrži četiri posebna sedišta, koja su postavljena veoma nisko za jedan krosover, što bi putnicima pružilo osećaj „ušuškanosti“. Postoje čak i dva pomoćna sedišta u prtljažniku koja se izvlače iz poda. Komandna tabla je urađena u minimalističkom stilu, sa dva LED ekrana smeštena duboko u komandnoj tabli koja su preuzela ulogu brzionomera i obrtomera, i jednog većeg ekrana na centralnoj konzoli. „Ručica“ automatskog menjača predstavlja evoluirano rešenje sa sadašnjih modela, kojom se upravlja prostim okretanjem prstena. Nije potrebno posebno naglasiti da je unutrašnjost izrađena od najkvalitetnijih materijala, među kojima preovladava posebno obrađena koža.
Pažnju privlači specijalno dizajniran panoramski krov, koji ima uzdužna „rebra“ i koji doprinosi vazdušastom i prostranom osećaju u kabini.
Pravu poslasticu za tehnomane će predstavljati centralni tunel za transmisiju. Zvuči čudno? Pa i ne baš ako znate da se celom dužinom tunela, dakle od prednje konzole pa sve do zadnjih sedišta, nalaze ekrani koji omogućavaju putnicima da uplouduju slike, video i zvučne fajlove sa svojih mobilnih uređaja i da ih da ih podele sa prijateljima putem fejsbuka, tvitera ili instagrama. Ekrani se nalaze ispod providnog akrilnog stakla koje se prostire celom dužinom tunela. Naravno auto ima svoju WiFi internet konekciju koja sve to omogućava.
Što se voznih karakteristika tiče, dovoljno je reći da Jaguar karakteriše C-X17 kao auto za vozače. Zahvaljujući maloj visini, niskom centru gravitacije i laganom monokoku izrađenog kompletno od aluminijuma, ovaj „Džeg“ se vozi kao sportska limuzina. Ovome doprinosi i inteligentan pogon na sva četiri točka, koji u normalnim uslovima vožnje najveći deo snage šalje na zadnju osovinu, dok pri malo zahtevnijoj vožnji sistem detektuje proklizavanje i komande vozača i shodno tome distribuira snagu između osovina. Kao pomoć AWD-u stiže i Torque Vectoring by Braking sistem, koji pri detektovanju proklizavanja nekog točka, uz pomoć kočionog sistema blagovremeno interveniše i tako šalje snagu na točak sa boljom trakcijom.
Ovu novu platformu na kojoj je C-X17 postavljen trebalo bi da „ponese“ nova Jaguarova premijum limuzina koja se na tržištu očekuje 2015-te godine. Motorizacija će se ogledati u širokom spektru agregata, od moćnih V6 benzinskih pa sve do četvorocilindarskih dizela. Ova raznolikost će omogućiti da Jaguarovi modeli osim ozbiljnih performansi, imaju i nisku potrošnju i emisiju izduvnih gasova (ispod 100grama CO2 po kilometru), a sve to sa upotrebom najsavremenije tehnologije i optimizacijom samih agregata.