Online plus

Inovacije iz Volkswagena

1.29KPregleda

Marka iz Volfsburga ima velike planove

U današnje vreme, automobilske kompanije su u poteri za uštedom svake kapi goriva, smanjivanjem svakog mogućeg grama ugljen-dioksida koji izlazi iz „auspuha“, dobijanjem svake dodatne konjske snage a da to ne ide na štetu dva prvonavedena zahteva

Održivost je postala imperativ u automobilskoj industriji. VW je sebi postavio visoke ciljeve, jer pre svega kompanija želi da skine Toyotu sa mesta globalnog lidera i da postane najstabilniji svetski proizvođač do 2018. Poredeći osnovne brojke iz 2010., grupa želi da redukuje potrošnju energije i vode, količinu otpada i emisiju štetnih gasova za 25 odsto, i to u svim sferama svog poslovanja. U tome će doprineti inovativna rešenja u procesu prozvodnje, da bi se dobilo na prethodno spomenutoj održivosti poslovanja.

Desetostepeni DSG
Volkswagen je najveća marka unutar grupe, a ono na čega računa u budućnosti je nulta emisija, odnosno električni i hibridni „plug-in“ pogon. Faze uključuju unapređivanje motora i menjača, uvođenje progresivnog dizajna koji podrazumeva manju masu, implementiranje novih aerodinamičkih rešenja, što će sveukupno doneti uštedu u svakoj mogućoj oblasti. Ono što VW sada želi da predstavi javnosti su inovacije među kojima je i prva svetska menjačka kutija sa dvostrukom spojnicom sa deset stepeni prenosa.

Umrežavanje
Pored pogonskih sistema, sfera u kojoj su promene možda i najdinamičnije je ona koja uključuje info-zabavne sisteme. Automobili i internet se polako spajaju. U tom kontekstu, predsednik Nemačke asocijacije proizvođača automobila, Matijas Visman je ovo dešavanje nazvao „revolucijom u automobilu“. Činjenica je da korak po korak sve više aplikacija iz pametnih mobilnih telefona prelazi i u automobile. To donosi i novi izazov, jer nove mogućnosti moraju racionalno i bezbedno biti integrisane u svet saobraćaja.

Najveći evropski proizvođač automobila ima na umu ovu filozofiju prilikom implementacije novih info-zabavnih sistema i softvera.

Redukcija emisije ugljen-dioksida
Volkswagen je lansirao „Think Blue Engineering“ (inženjering misli plavo) koji se ogleda u poslednjim inovacijama u vezi sa daljom redukcijom potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Sektor tehničkog razvoja unutar Volkswagena se odnosi na faktore održivosti na vreme u kontekstu razvoja proizvoda. U težnji za ostvarivanjem ove strategije, sektor tehničkog razvoja donosi značajan doprinos kada je u pitanju zaštita životnog prostora, očuvanje resursa i zdravlja. Postavljen je cilj smanivanja količine otpada, emisije štetnih gasova i upotrebe vode za 25 odsto do 2018. (u odnosu na vrednosti iz 2010).

Blagi hybrid
Ono što je na redu je takozvani „blagi“ hibridni sistem sa 2.0 stop/start sistemom i sistemom kretanja po inerciji sa isključenim SUS motorm. Start/stop 2.0 sistem ne samo što deaktivira agregat kada automobil stoji na semaforu, već isto uradi i pri brzinama ispod 7 km/h. Prilikom kretanja po inerciji (funkcija „coasting), motor se takođe isključuje i pri višim brzinama onog momenta kada vozač podigne nogu s papučice gasa. Ovo u velikoj meri unapređuje ekonomičnost kada vozač usvoji anticipacioni stil vožnje. Pored toga, „blagi“ hibridni sistemi kojie je razvio VW omogućavaju rekuperaciju energije u fazama kočenja.

Visokoperformantni motori
Novi napredni agregati poput bi-turbo dizela sa 240 KS iz nedavno otkrivenog Passata takođe donose uštedu. Sa 120 „konja“ po litri zapremine, ovo je u tom smislu najmoćniji TDI ikada lansiran. Prosečna potrošnja u Passatu iznosi 5,3 l, uz masimalnu brzinu od 240 km/h. To nije sve jer snaga ovog TDI-a može biti podignuta na 272 „konja“ upotrebom varijabilnog mehanizma razvoda smeše goriva i vazduha, dodatno optimizujući cikluse razmene gasova, što je poznato kao „električni pojačivač“.

Napredni menjač
Još od prvog Volkswagenovog menjača sa dvostrukom spojnicom 2003., DSG je ostvario međunarodni uspeh. Razlozi su sasvim jasni – izuzetna brzina automatskih promena stepena prenosa i smanjena potrošnja goriva. Volkswagen sada predstavlja novorazvijeni desetostepeni DSG za motore do 550 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Visokoefikasna postavka prenosnih odnosa doprinosi daljem smanjivanju emisije CO2.

Progresivne solucije
Sveukupni napredak ostvaren u svim disciplinama približava kompaniju ciljevima postavljenim za 2018. Smanjivanje mase, uvođenje metoda „sendvič“ konstrukcije sa dva čelična sloja i srednjim od polimer-termoplastičnog materijala, biće primenjena u svim segmentima. Tehnološki „davalac“ je u osvom slučaju Polo R WRC, dvostruki uzastopni šampion WRC-a. U nove sisteme se ubraja i ekstremno tanak oksidacioni sloj na krovnom prozoru koji odbija infra-crvene zrake, kao i armaturna tabla sa istom funkcijom što doprinosi manjoj potrošnji energije klima uređaja. Električni modeli dobijaju menadžent vozne autonomije u cilju optimalne upotrebe energije iz baterija.

Dakle, Volkswagen ništa ne želi da prepusti slučaju. Najveći evropski proizvođač automobila je svestan svojih aduta, ali i konstantnog napretka koji se odigrava u automobilskoj industriji. Pokriveni su svi segmenti i sve oblasti. Ono sa čim je se kompanija neminovno suočiti u budućnosti je održavanje visokog stepena kvaliteta, jer je to mnogo teže ostvariti u uslovima hiper-produkcije. Kako će se Nemci nositi na ovom polju sa Toyotom, ključno je pitanje u predstojećoj borbi za mesto svetskog proizvođača automobila br. 1.

Redakcija

Top Reviews

Video Widget

gallery