Šef Honde, Tošihiro Mibe, smatra da Toyota treba da obustavi napore vezane za razvoj tehnologije motora s unutrašnjim sagorevanjem koji koriste vodonik kao gorivo, i fokusira se na čisto električne automobile.
Mibe kaže da je njegova kompanija istraživala tehnologiju kojom se Toyota bavi još pre 10 godina, ali je ustanovila da ona nije održiva po pitanju primene u putničkim automobilima. Objasnio je i zašto.
„Sproveli smo istraživanja u vezi sa svim postojećim mogućnostima. Što se vodoničnih motora tiče, jasno vidimo teške tehnološke izazove, tako da smo pre desetak godina uvideli da oni nikada neće postati ’mejnstrim’.“
S druge strane, Honda je na istom putu kao Toyota kada je reč o automobilima na gorivne ćelije. Oba proizvođača ovu tehnologiju uključuju u deo svoje strategije vezane za budućnost. U Hondinom slučaju se radi o dodatnom načinu da se postigne cilj koji podrazumeva 100-odstotnu prodaju EV i FCEV nakon 2040. u Severnoj Americi. Doduše, Honda ne govori o kojem odnosu se radi između baterijskih i automobila na gorivne ćelije, ali pojašnjava da nastavlja da na potonju tehnologiju gleda kao na još jedan stub podrške ka kursu ka ugljeničnoj neutralnosti, s očekivanjima da će vodonik postati široko prihvaćen kao obnovljiv izvor energije.
Honda ima dugačku istoriju istraživanja, razvoja i komercijalizacije tehnologije gorivnih ćelija, i mada nastavlja aktuelnu saradnju s GM-om, japanska kompanija će nastaviti da teži smanjenju troškova i realizaciji „vodoničnog društva“, šireći gamu FCEV-a i koristeći sisteme gorivnih ćelija za širu upotrebu, uključujući kamionski program i stacionarne i pokretne izvore električne energije.
Ipak, treba istaći da je Honda objavila da će tehnologiju gorivnih ćelija rezervisati za veća i teža vozila, koja zahtevaju širu autonomiju od onoga što baterije mogu da obezbede. To podrazumeva činjenicu da će većina vozila biti baterijskog tipa, dok će nekoliko specijalnih modela pripadati FCEV segmentu, mada ne možemo biti sigurni u vezi s tim dok Honda ne saopšti sve detalje vezane za elektrifikacione planove i jasno kaže koja će to vozila biti pogonjena vodonikom.
Toyota je debitovala s vodoničnim SUS motorom u junu 2021. u modifikovanoj trkačkoj Corolli, koja je učestvovala u trci izdržljivosti. Kompanija navodno planira da opremi Prius za 2025. ovom pogonskom jedinicom, tako da će biti iskorišćena u okviru hibridnog sistema. Prius je, kao što znamo, mali automobil, što ukazuje da razliku od Honde, Toyota nema problem da iskoristi vodonik za vozila svih veličina.
Vrele Gume