Nikkei-Amerikajin
Nedavno predstavljena deseta generacija japanskog Amerikanca dovoljno jasno pokazuje koliko mešavina različitih kultura može da bude uspešna
Evropska i američka verzija Civica su u zadnjim generacijama doživele svojevrsno razmimoilaženje, ali se prema najavama fabrike ponovo očekuje njihovo dizajnersko približavanje.
Samo oštro
Žestoke kritike koje su pratile devetu generaciju Civica, naročito u pogledu nedovoljno atraktivnog dizajna, su izgleda uredile plodom, jer je nova generacija vizuelno znatno izražajnija. Konkurenti u klasi, kao što su Toyota Corolla i Ford Focus, su zahvaljujući slabijem izdanju Honde preoteli dobar deo kupaca.
U svežem i zanimljivom izdanju, novi Civic potencijalnim kupcima nudi veliki broj izmena sakriven ispod karoserije, u vidu prostranije unutrašnjosti, štedljivijih motora i poboljšanjima na polju bezbednosti.
Drugo po redu izdanje Civica nove generacije je predstavljeno u kupe formi i, kao što se može očekivati, namenjeno je mlađim vozačima. Niža linija padajućeg krova, u odnosu na verziju sa petoro vrata, pomalo podseća na onu viđenu kod nesrećnog Crosstour modela. Razvučena „fastback“ koncepcija modela je dobro izvedena, a ceo izgled zadnjeg dela malo popravlja izdvojeni spojler na zadnjim vratima. Dovoljna doza originalnosti je primetna na prednjem delu vozila, gde je dominantna srebrna lajsna razvučena do ivica vozila. Sa zadnje strane se primećuje drugačije rešenje svetlosnih grupa, koje su na neobičan način, u vidu LED svetlosnog luka, spojene u jedinstvenu celinu.
Novi Civic je stigao u Ameriku, kao Hondino „Biti ili ne biti“ u budućnosti
Deo vozila u kome je učinjen najveći napredak u odnosu na prethodnu verziju je svakako unutrašnjost. Pozicija sedenja na novom Coupeu je niža, a zahvaljujući povećanoj širini vozila svim putnicima je na raspolaganju više mesta u predelu kukova i ramena. Putnici na zadnjoj klupi mogu da očekuju više prostora i za kolena (+12,7 cm), ali iako je Coupe deklasiran kao model sa pet sedišta, u njega će realno moći komotno da se smeste četiri odrasla putnika.
Novostima u enterijeru nije kraj. Minimalistički pristup dizajniranju enterijera se možda neće svima dopasti, mada gledano kroz oči prosečnog američkog kupca ovaj pristup nije neočekivan od Honde. Nova prednja konzola je izrađena od meke plastike, u dve boje, na kojoj se šepuri TFT ekran od 7 inča. Intrument tabla je sačinjena iz tri zasebne funkcionalne celine, dok je LED osvetljenje enterijera standardno.
Narodno luksuzan
U zavisnosti od paketa opreme i doplate, kupac može da dobije potpuno kožni enterijer, prednja i zadnja LED svetla, automatsku klimu (dvozonsku u višim paketima), grejana prednja sedišta i retrovizore, električnu parkirnu kočnicu i senzor za kišu. Hondin „Satellite-Linked“ navigacioni sistem je razvijen u saradnji sa stručnjacima iz Garmina, dok je audio-video sekcija kompatibilna sa Android Auto i Apple CarPlay platformama. Početak prodaje Honde Civic u Coupe izdanju će pratiti dve pogonske jedinice. Slabiji 2,0-litarski DOHC i-VTEC benzinac poseduje 158 ks i 187 Nm, a od njega se očekuje potrošnja od 5,7 do 7,5 l/100 km, u verziji sa CVT menjačem. Isti motor može biti uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Snažniji 1,5-litarski DOHC turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem razvija 174 ks i 219 Nm obrtnog momenta. Očekivana porošnja Civica sa ovim motorom bi trebalo da bude identična kao i kod slabije verzije. Predstavnici Honde su naročito ponosni na „Advanced Compatibility Body Structure“, odnosno školjku izrađenu od najkvalitetnijeg čelika, koja je oblikovana tako da raspodeli jačinu udarca prilikom sudara na ceo prednji deo vozila. Na taj način se samo minimalna sila prenosi na putnike unutar kabine. Potvrda uspešnosti ovog sistema je obavljena tokom testiranja Američke nacionalne agencije za bezbednost u saobraćaju (NHTSA), a tom prilikom je ovaj model ocenjen najvišom ocenom.