Online plus

Ford Shelby GT350CR

2.31KPregleda

Američka lepota

Kažu da se lepota krije u oku posmatrača. Prillično širok pojam!

Kada su automobili u pitanju, istinska lepota se krije u samo nekoliko modela! Jedan od njih je Ford Shelby GT350CR! I uopšte se ne krije, već samo što ne prsne iz metalnog okova. Od prvog milimetra koji je možda i sloj prašine, preko više od 4 metra fine i nežne akademske umetnosti primenjene na metalu, pa do poslednjeg milimetra koji je možda i blato, Mustang originalna kopija divlje prirode, predstavlja nastavno štivo iz kojeg auto dizajneri i dan danas mogu da uče.

Za mnoge ovaj model je možda i premašio prirodu! Kako god bilo, na svetu se pod pojmom Mustang od 1964. godine nalaze dve stvari. Prvi je ždrebac, drugi je metalna skulptura zvana auto.

Dečački snovi
Svi smo u detinjstvu više puta ispipali plastičnu igračku Mustanga nego sopstvene udove. Sigurno smo znali, a kasnije zaboravili, svaku liniju koja je krasila te stare modele. Bio nam je dobar još dok smo s njim „žuljali“ desni, dobar je bio na filmovima, želeli smo ga kad smo počeli da maštamo o „samo moj“ automobil. Model koji je stariji od naših očeva i ponekog dede još uvek se drži, lep je kao i prvog dana, vreme mu ne može ništa. Priroda sa kojom je ukrsti „mač“ davnih dana počela je vrlo brzo da nagriza korozijom lepe obline karoserije, ali strast koja tera Mustang poklonike da mu iste vraćaju iznova, priroda izgleda ne može da pobedi. Tragaju i čuvaju od zaborava dečije snove i čine ih sve lepšim.

Ko je krivac za „ovo“?
Jedni od tih zaljubljenika su stručnjaci Classic Recreations, firme smeštene u gradu Yukon, država Oklahoma. Na karoseriji Ford Mustanga 2+2, takozvanog Fastback, predstavljenog davne 1966. godine, oni prave istinsko remek delo! Samo pogledajte tu lepotu i onda recite kada ste poslednji put toliko dugo pogled zadržali na nečemu? Neki će i poželeti da prstima opipaju LED ekran koji Shelby folijom čuva od nas, ali nema veze, bogatstvo je imati ga pred sobom pa makar i u 147 kilobajta razvučenih po ekranu. Sub5zero je ime projekta. Prvo je „kupljena“ starina za male pare, a zatim je nju uloženo mnogoooo „zelenbaća“, i na kraju je kao poklon za trud dobijeno „ovo“!

Lepo lice lepote
Mnogo sredstava sa računa su prvo skinuli još jedni entzijasti iz firme Shelby American. Šasija svakog modela je njihovih ruku delo, izrađuju je od laganog fiberglasa u originalnim dimenzijama sa milimetarskim odstupanjem.

Prilagođavanje unutrašnjost i njena ocena zavisi od raspoloženja toga dana. Ako je jutro sunčano a vlasnik dobro raspoložen, kabina namenjena uživanju je spremna kao i udobna kožna Shelby sportska sedišta, „mazeći“ drveni okvir volana, klima,… Sve kaže, uživaj u životu srećni čoveče!

Ako je dan loš, raspoložen je da primi agesiju! Sportski pojas se „kači“ u pet tačaka a kontrolna tabla „načičkana“ je Shelby meračima, ima dovoljno instrumenata za očitavanje stanja putničkog aviona! Noga sa hromiranih nožnih pedala neće skliznuti jer sve je spremno da frustracija ostane na asfaltu daleko iza vozača.

Koliko para – toliko muzike
Proizvođač navodi da agregat raspolaže sa direktnim ubrizgavanjem, i da mu je radna zapremina 427 po kubnom inču. Priznajemo, nismo znali kakva je to mera, i kako 427 ne znači mnogo za današnje brojke, počeli smo da računamo i došli do spozanje da Shelby GT350CR pod haubom krije ukupno 7,0 litara zapremine! Kamion ne bi imao problema uz takvu kubikažu! Ovaj automobil ima i kamionsku konjažu, 545 hp u osnovnoj verziji, i tu priča tek počinje. Mogućnosti dorade motora su skoro neograničene. Aluminujmski blok košta dodatnih 4,000 dolara, 4,500 $ treba doplatiti za dodatni turbo punjač koji podiže snagu na 645 KS. Ima još… Uz interkuler vredan 1000 dolara snaga raste za još 100 Mustang konjića. Ako ni to nije dovoljno, za 9,000 dolara nudi se poseban interkuler čime se stiže do neverovatnih 1000 KS! Na kraju, kad kupac pomisli da više nema dalje, dobiće i NOS (Nitrous Oxide System) i tako opremljen razdaljinu između dva semafora može da pređe brzinom treptaja oka?

Nije ni kopija što je nekad bila
Originali Ford Shelby GT350CR toliko je redak da oni koji ga poseduju za tešku odluku o njegovoj prodaji bivaju nagrađeni milionima. Precenjen ili ne, tek svi bi voleli da ga imaju. Zato se u rascepu ponude i tražnje stvorilo specifično tržište koje koristi ogromnu tražnji i nepostojeći ponudu kako bi svakome ko poželi mogli da ponude ostvarenje dečačkih snova za cifru koja na aukcijama dostiže impozantne cifre.

Bazni Ford Shelby u ovoj opremi vredi 119 hiljada dolara. To ne bi bilo toliko strašno za neke da se ne radi o početnoj cifri aukcijskog nadmetanja. Ko se izbori, i sebi za prema poslednjim procenama za 700 hiljada dolara pribavi jedan ovakav, spojiće svoje ime sa Shelby American serijskim brojem i tako večno ostati zabeležen u Shelby American Worldwide Registry – Mustangova knjiga slavnih!

Jedno je sigurno, ovakve automobile definitvno više niko neće ponoviti i u tome je vrednost Shelby modela, budući da Ford planira novu Mustang generaciju prodaje u 400,000 primeraka godišnje.

Zbog svega oova priča zaslužuje da bude uvrštena u dnevnik slavnih trenutaka Forda, rame uz rame sa tvorcima originalnog Mustanga čiji rad tako vešto i pragmatično prate.

Slava im!

Pero Ivić

Top Reviews

Video Widget

gallery