Naravno, sve se vrti oko novca
Ne vredi plakati za slomljenim krčagom, ali se mnogi ljudi pitaju šta je to dovelo do Fordove odluke da drastično revidira gamu za SAD pre dve godine. „Plavi oval“ je saopštio da sedani, koji su decenijama predstavljali jedan od stubova kompanije, neće više biti deo ponude. Amerikanci kao Amerikanci, krajnje pragmatični, uvideli su da „nema ’leba“ (čitaj „zarade“) od limuzina. Čini se da povratka nema, jer poslednji Taurusi i Fusioni silaze s proizvodnih linija. Samo su Mustang i Ford GT ostali pored SUV-a i krosovera koji su preuzeli dominaciju.
Predsednik Ford North Americana i potpredsednik Ford Motor kompanije, Kumar Galotra, otvoreno je izjavio: „Ovde je ključno, i to ne samo za nas, što je segment sedana već dugo u padu, a taj pad se ubrzao u poslednjih par godina.“
Da bi se čitava stvar razumela, treba imati u vidu da svaki proizvod/vozilo, zahteva velike resurse, a uz to mora biti podržan od strane logistike, snabdevača, radne snage i fabrika, s troškovima koji mogu da dostignu milijarde dolara. „U tom okruženju, nametnulo se pitanje vezano za konačan iznos kapitala – gde želimo da ga uložimo? Da li ga želimo uložiti u opadajući ili rastući segment?“
Upravo je taj rastući segment omogućio Fordu da se fokusira na druge stvari, kreiravši čitav niz novih proizvoda, koji će kompenzovati gubitak nastao u poslovanju vezanom za limuzine. Pored toga, prodajne brojke SUV/krosovera ne lažu, a vozila kao što su Bronco, Bronco Sport, Mustang Mach-E i kompaktni kamionet Maverick, popunili su portfolio. S poslovne tačke gledišta, potpuno je jasno zašto proizvođači automobila danas ne mogu sebi da dopuste da traće resurse i ulažu u umirući segment.
Vrele Gume