Online plus

Ford GT

991Pregleda

Klasika u budućnosti

Plan za predstavljanje 12 modela visokih performansi Ford planira da ostvari do 2020. godine. Među modelima čija se premijera očekuje se nalaze Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350/GT350R i povratnik u odabrano društvo – model GT.


Reinkarnacija – drugi pokušaj
Svi se sećamo da je Ford pre desetak godina krenuo u ambiciozni projekat oživljavanja trkačke legende Le Mansa. 4.038 izrađenih automobila u periodu od 2005-2006. godine je više poslužilo kao odavanje počasti automobilu koji je uspeo da porazi Ferrari na čuvenoj trci izdržljivosti, nego što se radilo o nekoj ozbiljnijoj i profitabilnoj proizvodnji. Tokom sledeće godine, na jubilej – 50 godina od osvajanja prva tri mesta na Le Mansu, Ford planira da započne proizvodnju nove verzije modela GT.

Osnovne ‘crte lica’ sa GT40 će biti preuzete, čime će se zadržati prepoznatljivost, ali će ceo dizajn biti primeren novom dobu. Vidljivi futuristički detalji na karoseriji nagoveštavaju da će ovaj GT biti tehnički napredan, sa naglaskom na aktivnoj aerodinamici, koja bi uticala na manju potrošnju goriva. Iskustva iz raznih trkačkih serija su doprinela da se novi model dodatno usavrši, a poseban trud je uložen u izradu karoserije od ugljeničnih vlakana, koju će delimično nositi trouglasti ramovi od aluminijuma. Konačni proizvod bi trebao da ima odličan odnos snage i mase, vrhunske performanse i ponašanje u vožnji.

GT, kao klasični superautomobil sa centralno postavljenim motorom i pogonom na zadnje točkove, donosi i neke novine po pitanju dizajna. Usmereni izgled zadnje polovine vozila, sa lukovima koji povezuju krov sa vrhovima bokova pozadi, omogućuje bolji protok vazduha oko vozila i poboljšano hlađenje motora, ne narušavajući prostranost same kabine.

Vozačevo i suvozačevo sedište su integrisani u putničku kabinu, a pristup njima je omogućen preko vrata koja se podižu na gore. Zbog fiksiranih sedišta stručni tim Fordovih inženjera je predvideo podešavanje daljine papučica i volana, za bolje pronalaženje odgovarajuće pozicije tela u vožnji. Sam kokpit je digitalizovan, sa velikim mogućnostima multimedije i SYNC® 3 sistemom povezivanja. Impresivna količina podataka o statusu pojedinih sistema i komponenti ugrađenih u automobil je dostupna u svakom trenutku preko dva velika ekrana. Sama organizacija enterijera podseća na trkačke automobile, što je verovatno i bila namera konstruktora.

Manje je više
Originalni, trkački, Ford GT40 je pokretao 7.0-litarski V8, njegovog naslednika 5.4-litarski V8 sa 550 KS, a poslednji GT će pokretati 3.5-litarski V6 Twinturbo EcoBoost benzinac sa preko 600 KS. Ovaj motor iz Ford Daytona Prototype serije se dokazao na takmičenjima izdržljivosti, među kojima se nalazi i 12 sati Sebringa. Snaga motora će se na put prenositi preko sedmostepenog automatskog menjača sa duplim kvačilom, dok će se za zaustavljanje pobrinuti Brembo čeljusti i karbonski diskovi. Ford GT će se kretati putevima na ultralakim točkovima od 20 inča i specijalno izrađenim Michelin Pilot Super Sport Cup 2 pneumaticima.

U najavama tokom sajma automobila u Detroitu je istaknuto da će se Ford GT naći u proizvodnji u drugoj polovini 2016. godine. Zvanična trkačka premijera će biti održana baš na poluvekovni jubilej, na stazi na kojoj su zabeležene veličanstvene pobede, što znači da će se ovaj model od sledeće godine aktivno uključiti u brojna takmičenja. Najava o ceni, barem onih zvaničnih, još uvek nema, mada se šuška da bi GT mogao da košta između 200 i 250.000 $, odnosno u rangu Ferrarija 458 Speciale.

Geza Vince

 

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery