Džepna raketa
Performanse ravne trkačkim automobilima, spakovane u minijaturno izdanje. Zvuči veoma nerealno, ali je sasvim moguće
Tradicija
Fiat 695 Abarth Biposto je poslednja evolucija dobro poznatog Fiata 500 Abarth, a trenutni promo slogan koji prati premijeru glasi – Najmanji superautomobil. U sasvim skromne dimenzije su spakovani elementi pozajmljeni sa pravih trkačkih automobila, i to uglavnom sa vozila koja učestvuju u Trofeo Abarth takmičenju. Tačno pola veka nakon premijera prvog izdanja, kupci će biti u mogućnosti da ponovo sednu za upravljač istinskog naslednika beskompromisnog malog italijana. Za razliku od prethodnika sa (za današnje pojmove) više nego skromnih 38 KS, novi 695 poseduje oko 150 KS više. Tačne specifikacije izgledaju ovako: Iz 1.4-litarskog T-Jet motora je izvučeno 190 KS pri 5.500 o/min i 250 Nm pri 3.000 o/min, a 997 kg teška karoserija se katapultira do 100 km/h za 5.9 sekundi. Maksimalna brzina je (imajući u vidu dimenzije) sasvim zadovoljavajuća i iznosi 230 km/h. Naoštreni motor je prema dostupnim podacima rekorder u svojoj kategoriji sa 139 KS po litri zapremine, dok je odnos mase i snage 5.2 KS/kg.
Nabacivanje mišića
U odnosu na pitomiji Fiat 500 Abarth, 695 Biposto poseduje ‘izvajano’ sportsko telo, sa redizajniranim prednjim i zadnjim branikom, kao i umetnutim dodacima od ugljeničnih vlakana, čija je uloga da poboljšaju opstrujavanje vazduha. Zadnji spojler je dorađen nakon testiranja u vazdušnom tunelu i sada je znatno naglašeniji. Ultralaki OZ točkovi od 18 inča su uslovili proširenje lukova blatobrana i montiranje širih pragova, dok je pozadi umesto standardnog izduvnog sistema ugrađen Akrapovič sa aktivnim ventilom.
Proverene Brembo kočnice (diskovi 305×28 mm), Extreme Shox podesivi amortizeri i Goodyear pneumatici dimenzija 215/35 R18 bi trebali da drže malog sportistu na zadatoj putanji, čak i u ekstremnim situacijama. Sam prenos snage na put se vrši preko mehaničkog samozatvarajućeg diferencijala
Lista
Kada je unutrašnjost u pitanju Biposto (dvosed) nudi samo osnovno za dva putnika. Sve nepotrebne elemente fabrika je unapred izbacila, u cilju smanjenja mase, a ukoliko kupac želi dodatno da skine kilograme, na raspolaganju mu se nalaze brojne opcije. Imajući u vidu da je osnovna cena oko 40.000 €, pretpostavljate da je i cena dodataka na visokom nivou. Carbon pack košta dodatnih 4.700 €, a po istoj ceni dobijate i Race pack sa dodatnim prikazom telemetrije i trkačkim pojasevima u četiri tačke. Za 3.800 € vam je na raspolaganju 124 pack, koji predstavlja omaž modelu Fiat 124 Abarth, i uz koji dobijate svoj 695 Biposto sa aluminijumskom haubom. Laki prozori od polikarbonata će umanjiti vaš bankovni saldo za dodatnih 2.250 €. Kao poslasticu, Fiat nudi menjač sa otvorenim vezama i mogućnošću promene stemena prenosa na gore bez upotrebe kvačila, za doplatu od „samo“ 10.800 €.
Ako ste stali sa čitanjem već kod prve cifre, sa zadovoljstvom vas obaveštavamo da se bez doplate dobija titanijumski zaštitni kavez, mrežica za obezbeđenje prtljažnika i Sabelt zaštitni pojas u kombinaciji sa anatomski oblikovanim sedištima od kompozita ili ugljeničnih vlakana.
Kupcima je na raspolaganju samo jedna boja karoserije – i to mat siva, koja bi prema marketinškim magovima trebala da stvori sliku izdvajanja automobila iz puta. Nezvanično se šuška da je ceo kontigent za ovu godinu unapred rasprodat, te da 695 Biposto i pored visoke cene nema problema sa plasmanom.