Zvanično
Nakon premijere na Salonu automobila u Parizu, Fiat 500X je predstavljen i specijalizovanim novinarima u Italiji
Naslednik modela Fiat 500 iz 1957. godine – okrugla svetla i klasični logo sa hromiranim „brkovima“ s prednje strane jasno upućuju na njegov stil – novi Fiat krosover obogaćuje porodicu 500, koja se sastoji od modela 500, 500C, 500L, 500L Trekking i 500L Living: automobili koji imaju različite namene i karaktere, ali dele zajedničke korene: legendarni Fiat 500.
Sa proizvodnjom u modernizovanoj fabrici SATA u Melfiju (Potenza) i prodajom u preko 100 zemalja širom sveta, uključujući i SAD, novi Fiat 500X će biti dostupan u dve različite verzije sa dve različite duše – jedna je više „velegradska“, dok je druga idealna za terenske uslove – sa ekonomičnim benzinskim i dizel motorima, tri tipa sistema prenosa – manuelni, 9-stepeni automatski i 6-stepeni automatski sa dvostrukim kvačilom – kao i sa pogonom na prednjim točkovima, na sva četiri točka ili sa prednjim pogonom sa „Traction Plus“ sistemom.
Model 500X dolazi u dve verzije: prva, u nivoima opreme Pop, Popstar, Lounge poseduje osoben, elegantan stil, sigurno će osvojiti mlade, dinamične i urbane kupce. S druge strane, druga verzija u Cross, Cross Plus nivoi opreme poseduju izgled i tehnologiju koji su karakterističniji za terenca i idelano je rešenje za one koji slobodno vreme vole da provode na otvorenom, ali ne žele da ostanu uskraćeni za jedinstveni stil modela Fiat 500. Novi Fiat 500X krosover biće dostupan od 2015. godine.
Kratak opis modela
Dizajniran od strane Centro Stile Fiat, novi 500X predstavlja novu dimenziju nepogrešivog modela 500 u kom se sudaraju legendarni stil i moderan koncept krosovera, uz zavidne terenske sposobnosti na verziji koja je savršena za doživljaje na otvorenom.
Stil i dimenzije
Kao nedvosmislen izraz dizajna „Made in Fiat“, 500X nudi fleksibilnost, racionalnost i kvalitet, i sve to upakovano u kompaktne dimenzije, sa prostranim enterijerom i izvorom vrhunskih materijala i tkanina, kao i najsofisticiranijom tehnologijom u službi bezbednosti, udobnosti i ugođaja tokom vožnje. Fiat 500X je opušteno, zabavno vozilo koje se može „nositi“ svaki dan, originalni odevni predmet mekih oblika za maksimalnu slobodu kretanja, koji će zasigurno odražavati ličnost svog vozača zahvaljujući mnoštvu dostupnih mogućnosti prilagođavanja. Kompaktan spolja, izdašan iznutra: prostrano, bezbedno okruženje sa širokom upotrebom visoko-kvalitetnih materijala i kvalitetnom obradom, kao i mnoštvom praktičnih odeljaka za skladištenje. Udoban putnički deo je nepogrešivo „Made in Italy“, i dostupan je u najmanje sedam konfiguracija enterijera, koje se sastoje u izboru različitih tkanina, kože, završne obrade i boja. Optimalnu funkcionalnost omogućavaju podesiva sedišta i prostran prtljažni odeljak (350 litara). Na kraju, kupci mogu da izaberu neku od 12 različitih boja kako bi naglasili senzualnu formu modela Fiat 500X, koju dodatno naglašava i neki od osam različitih dizajna za 16, 17 i 18-inčne alu-felne.
Verzije motora
Zavisno od tržišta EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika) regiona, 500X je dostupan u različitim kombinacijama motora, menjača i sistema prenosa kako bi zadovoljio sve korisničke potrebe, a svaka od kombinacija pruža zaštitu za životnu sredinu i maksimalnu efikasnost po pitanju performansi, potrošnje i emisija.
U momentu puštanja na tržište biće dostupni 1.4 Turbo MultiAir2 sa 140 KS (pogon na prednje točkove i 6-stepeni manuelni menjač), 1.6 MultiJet II sa 120 KS (pogon na prednje točkove i 6-stepeni manuelni menjač) kao i 2.0 MultiJet II sa 140 KS (9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka).
Paleta motora će dobiti pojačanje i u vidu benzinskih motora 1.6 „E-torQ“ sa 110 KS (5-stepeni manuelni menjač i pogon na prednje točkove), 1.4 Turbo MultiAir2 sa 170 KS (9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka), kao i moćnog 2,4-litarskog Tigershark MultiAir2 motora sa 187 KS (9-stepeni automatski prenos i pogon na sva četiri točka).
Motor 140 KS 1.4 Turbo MultiAir II takođe će biti dostupan sa prednjim pogonom i 6-stepenim automatskim prenosom sa dvostrukim kvačilom. Naime, ovaj inovativni automatski i sekvencijalni sistem prenosa sa dvostrukim kvačilom obezbeđuje veću udobnost tokom vožnje i sportskiji osećaj u pogledu brzine menjanja brzina, i pruža veću efikasnost i optimizovanu potrošnju. Što se tiče konstrukcije, sastoji se od dva paralelna sistema prenosa koji omogućavaju izuzetno brzo menjanje brzina, tako što se jedno kvačilo otpušta u momentu kada se drugo aktivira.
Biće dostupne i sledeće turbodizel pogonske jedinice: 1.3 MultiJet II sa 95 KS (5-stepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka), kao i 2.0 MultiJet II motor sa 140 KS (6-stepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka).
Devetostepeni automatski sistem prenosa
Krosover 500X je prvi Fiatov automobil koji nudi devetostepeni automatski sistem prenosa. Ovaj prenos, koji je dostupan uz benzinski motor 1.4 Turbo MultiAir II sa 170 KS i turbodizel motor 2.0 MultiJet II sa 140 KS poseduje mnoge prednosti, uključujući i odlične mogućnosti ubrzanja i ravnomeran dotok snage. Novi elektronski upravljani devetostepeni sistem automatskog prenosa poseduje posebno mapiranje, uz mogućnost prelaska na manuelno-sekvencijalni režim rada.
Pogon na sva četiri točka i sistem isključivanja zadnje osovine
Novi Fiat 500X dostupan je i u konfiguraciji sa pogonom na dva, i na sva četiri točka. Posebna karakteristika pogona na sva četiri točka na novom Fiatovom krosoveru jeste uvođenje sistema za isključivanje zadnje osovine kojim se smanjuje rasipanje energije usled proklizavanja kada pogon na sva četiri točka nije neophodan, što dovodi do manje potrošnje goriva. Kao jedino vozilo u svom segmentu koje poseduje ovu funkciju (izuzev modela Jeep Renegade), 500X pomoću sistema isključivanja zadnje osovine neprimetno prelazi sa pogona na sva četiri točka na pogon na dva točka kako bi obezbedio adekvatno upravljanje obrtnim momentom, i to bez ikakve intervencije od strane vozača.
„Mood Selector“ i „Traction Plus“
Novi 500X poseduje „Mood Selector“ – sistem za odabir vrste pogona, koji utiče na motor, kočnice, upravljački sistem i menjač (kod automatskog sistema prenosa), i omogućava tri vrste ponašanja vozila u zavisnosti od stila vožnje koji najviše odgovara situaciji na putu ili površini po kojoj se vozi: režim Auto (za najbolje performanse po pitanju udobnosti, potrošnje i CO2 emisija), režim Sport (za pogon koji je usredsređen na visoke performanse) i All Weather (za maksimalnu bezbednost čak i u uslovima slabog prianjanja za kolovoz).
Na terenskim verzijama, režim „All Weather“ zamenjen je funkcijom „Traction“, koja na verziji sa pogonom na sva četiri točka ubrzava prenos obrtnog momenta na zadnju osovinu. Na verzijama sa pogonom na prednjim točkovima, ova funkcija aktivira kontrolni sistem „Traction Plus“, koji poboljšava prianjanje na teškom, klizavom terenu, za ekonomičniji i čistiji rad u odnosu na konvencionalan pogon na sva četiri točka, i povećava efikasnost pri umerenom svakodnevnom terenskom korišćenju.
PR Fiat