AktuelnoOnline plusTehnologija

Fascinantna tehnologija koja krasi Bugatti Chiron Super Sport

2.37KPregleda

Jedan od najbržih serijskih automobila današnjice, Super Sport nije standardni Bugatti Chiron s unapređenim motorom, već potpuno revidirana verzija.

 

Francuski proizvođač je nedavno otkrio tajne koje počivaju iza ovog fascinantnog automobila, pa hajde da vidimo o čemu se radi.

 

 

Da podsetimo, Volkswagen AG je 1998. kupio Bugatti od italijanskog biznismena, Romana Artiolija i oživeo ovu legendarnu marku. Prvi model proizveden pod krovom nemačkog konglomerata je bio Veyron, lansiran početkom 2000-ih. Bio je svojevremeno najbrži i najimpresivniji automobil koji je automobilska industrija ikada iznedrila. Usledilo je nekoliko unapređenih i specijalnih izdanja, da bi svoj vek završio 2015. Zamenio ga je Chiron, koji je još impresivniji. U Super Sport 300+ varijanti, posao je prvi serijski automobil koji je probio brzinsku barijeru od 300 milja na čas (490 km/h), zahvaljujući seriji visokotehnoloških modifikacija.

 

 

Nakon obaranja brzinskog rekorda 2019., Bugatti je objavio da će proizvesti dodatnih 30 jedinica, kao deo limitirane serije. Povrh toga, francuski proizvođač je takođe saopštio da planira da lansira standardnu verziju rekordera za 2022. modelnu godinu.

 

Jednostavnog naziva Super Sport, ovaj novi Chiron sjedinjuje tehnologije iz 300+ s vrhunskim luksuzom i komforom, što je uobičajeno kada je reč o verzijama više orijentisanim na regularnu upotrebu.

 

 

Da započnemo s motorom. Radi se o istoj quad-turbo W16 jedinici s 1.600 ks koja pogoni i 300+. Da bi „iscedili“ dodatnih 100 konja iz standardnog agregata, inženjeri su redizajnirali nekoliko komponenti. Klipovi su ojačani a sva četiri turbopunjača su zamenjena većim varijantama. Glava motora je temeljno modifikovana, dok čvršća kontrolna opruga pritiska omogućava uljnoj pumpi da funkcioniše pri višem pritisku i obezbeđuje veću količinu lubrikanta.

 

 

Pored motora, revidirana je i sedmostepena menjačka kutija s dvostrukom spojnicom radi maksimizacije performansi. Sedmi stepen prenosa je 3,6 odsto duži, što znači da se prenos sa šestog na sedmi stepen vrši pri brzini od 403 km/h.

 

Ukoliko se pozabavimo oficijelnim brojkama, uvidećemo da Super Sport iz stanja mirovanja do 200 km/h ubrzava za 5,8 sekundi, a 300 km/h dostiže za samo 12,1 sekundu. To ga čini sekundu bržim u odnosu na standardni Chiron, međutim tamo gde blista je ubrzanje do 400 km/h, u okviru kojeg je brži pune četiri sekunde (28,6 sekundi).

 

 

Za tako značajno povećanje performansi, inženjeri nisu samo poradili na pogonskom sklopu, već su pažnju detaljno obratili na šasiju i karoseriju.

 

U poređenju s Chironom, Super Sport ima drugačiju zadnju sekciju, koja je produžena za 25 centimetara, a krasi ga i veći difuzor.

 

 

Ovi redizajnirani elementi obezbeđuju da vazduh koji struji preko i ispod automobila generiše manju površinu odvajanja, što značajno redukuje otpor vazduha. Pored toga, aktivno zadnje krilo je produženo za 23 milimetra, da bi vazdušna kočnica bila efikasnija. Međutim, za razliku od drugih Bugattija, gotovo u potpunosti se uvlači u režimu maksimalne brzine, da bi se maksimizovala efikasnost produženog „repa“.

 

 

Podjednako uticajna na aerodinamiku vozila, mada manje očigledna, unapređenja su na prednjoj sekciji automobila. Na odbojniku se nalaze veći ventilacioni otvori koji sprovode obilniju količinu vazduha do hladnjaka, kao i novorazvijene vazdušne zavese, koje doprinose smanjenju otpora vazduha. To nije sve, jer su revidirani i lukovi točkova, s garniturom od devet cilindričnih usisnih otvora sa svake strane, što podseća na rešenje kod EB 110 Super Sport modela iz devedesetih. Po Bugattiju, ovi otvori u prednjoj sekciji rezultiraju s približno 20 do 30 kilograma dodatnog vertikalnog aerodinamičkog pritiska pri brzini od 380 km/h.

 

 

Novi aluminijumski naplaci s pet paoka su takođe posebno razvijeni za postizanje ekstremnih brzina. Ne samo što bolje izgledaju od onih na standardnom Chironu, već su čvršći i lakši. Ukupno su 16 kilograma manje mase, „obuveni“ u Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatike, dizajnirane specijalno za potrebe ovog automobila.

 

 

Bez dileme, Chiron Super Sport je pravi inženjerski dragulj, ali bez zvaničnog auto-moto programa i s cenom od 3,2 miliona evra, tehnologije koje koristi i „sulude“ performanse gube na značaju. Svaki od ovih hiperautomobila iz ograničene serije će završiti unutar kolekcija bogatih snobova koji se nikada neće usuditi da ih voze onako kako treba i kako ovi automobili zaslužuju da budu voženi.

 

 

Vrele Gume

Priredio: Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery