Online plus

F1 Déjà vu

937Pregleda

Odlično izdanje u senci greške

Luis Hamilton ponovo pravi seriju od četiri uzastopne pobede, Rozberg ponovo drugi. To je bila prognoza koja je vladala među velikom većinom F1 stručnjaka i fanova. Osvajač pol pozicije, Hamilton, praktično je na „tempomatu“ odvozao veliku većinu trke u Rusiji

Sa pobedom na Soči Autodromu, Britanac je izjednačio svoj najbolji rezultat u karijeri koji podrazumeva četiri uzastopne pobede, što je kompletirao i u maju na VN Španije. Šampion iz 2008. je od odustajanja na VN Belgije deficit od 29 poena pretvorio u prednost od 17 bodova, tri trke pre kraja.

Čini se da je Hamilton ponovo pronašao sebe, to se vidi iz njegovog pogleda, govora tela, samopouzdanja. S druge strane, Rozberg kao da se izgubio, kao da se uplašio Hamiltona. Hamiltonovo izdanje je izvanredno, pritisak na timskog kolegu besprekoran, tako da je on malo po malo „razmontirao“ Rozbergov mentalni sklop. Vreme takođe više ne radi za Nemca, jer ga je sve manje, a bodovna razlika sve veća u korist Hamiltona.

Ono što Rozberga takođe treba da zabrine je što nema adekvatan odgovor na Hamiltonovu vožnju. To je bilo očigledno u tri od četiri trke u kojima je Britanac trijumfovao. Na VN Italije je Nemac prosto uručio vođstvo Hamiltonu blokirajući kočnice i otišavši preširoko u Monci na prvoj šikani, pre nego što je bitka praktično i počela. Na Suzuki pre nedelju dna, Hamilton je ponovo pretekao automobil broj 6 za pobedu, a Rozberg nije praktično uradio ništa da se odbrani.

Bez dileme, najzabrinjavajuća greška je došla na VN Rusije, gde su se Rozbergove nade da prekine pobedonosnu seriju timskog kolege prosto raspršile, kada je već na samom startu Nemac prebrzo uleteo u krivinu 2, blokirao kočnice napravivši ravnu površinu na gumama, što je neizbežno rezultiralo hitnim odlaskom u boks po nove pneumatike.

Rozberg je prihvatio svoju odgovornost nakon trke, posle koje je Mercedes osigurao titulu u konkurenciji konstruktora, izjavivši: „To je bila čisto moja greška. Prekasno sam kočio i to je to. To je bilo potpuno nepotrebno jer sam bio na pravoj strani krivine, i preuzeo bih vođstvo na izlazu. Naravno, veoma sam razočaran zbog toga.

Definitivno sam mogao da prođem, ali sam zabrljao. Jednostavno je, bez nekog objašnjavanja. Prosto, kočio sam suviše kasno i suviše naglo.

Jedan deo mene je ekstremno razočaran zbog toga što sam upropastio svoje šanse, a drugi je srećan zbog tima jer su svi zaslužili ovu titulu u konkurenciji konstruktora, koja je najvažnija titula u sezoni, tako da ipak mogu da se nasmešim.“

Glavni razlog zašto je Mercedes prekinuo Red Bullov niz od četiri uzastopne titule je revolucionarni W05 bolid, koji poseduje značajnu prednost u odnosu na ostale. Hamilton je to najbolje pokazao u Austriji, Nemačkoj i Mađarskoj gde je uspeo nakon loših kvalifikacija da dođe do jednog od tri mesta na podijumu. Rozberg je slično uradio pre neki dan u Rusiji, kada je sa 20. mesta 52 kruga odvozao na jednom setu pneumatika, i našao se na drugom mestu, 13 sekundi iza Hamiltona, uz postavljanje najbržeg kruga trke, dva kruga pre kraja.

Međutim, mada je Rozberg zaslužio aplauze za svoje sjajno izdanje i vožnju, ipak može da žali zbog onoga što se desilo u prvom krugu u krivini 2. Dodatno, svestan je da se oko njega konstantno priča o „pucanju pod pritiskom“, a zaista, sasvim je moguće da greška u Sočiju nije bila posledica toga, već prosto želje da što pre pretekne Hamiltona. Možda bi se to Nemcu desilo i u nekoj drugoj situaciji. Ono što mu definitivno ne ide u prilog su priče koje ga okružuju i koje ga sigurno mentalno opterećuju, hteo on to da prizna ili ne.

Još od kada je imao kontakt sa Hamiltonom kada je Britancu oštećen zadnji pneumatik zbog Rozbergove neopreznosti u Les Combes krivini u drugom krugu na VN Belgije, Nemac kao da je u potrazi za „holivudskim potezom“, koji će mu vratiti kredibilitet i pokazati svima koliko je zapravo on dobar vozač, i koliko je zaslužio titulu šampiona.
Tvrdnja Hamiltona da je Rozberg priznao da ga je udario da bi „pokazao poentu“ je prilično indikativna, i sugeriše na nesigurnost Nemca koji je u tom momentu, kako bi u slengu rekli „prsao“. Rozberg definitivno jednu stvar nikako ne voli, a to je direktna borba sa Hamiltonom. Iz tog razloga se i trudio da u Rusiji što pre pretekne Britanca i ima čistu stazu ispred sebe.
Sa svojim bolidom jasno ispred Hamiltonovog u zoni kočenja, sa pozicijom u unutrašnjoj strani oštre desne krivine, nije bilo potrebe da Rozberg bude toliko agresivan, jer bi Hamiltonove šanse da odmah povrati poziciju bile minimalne.
Dakle, Rozbergovo nastojanje da bude „heroj dana“ u kombinaciji s tim što je u odnosu na Hamiltona umanjen za šampionsku F1 titulu, pokazalo se kontra-produktivnim za nemačkog vozača. Ono što nije dobro je što je Hamilton do pobede u Rusiji došao bez borbe, i što se praktično bez borbe bliži osvajanju šampionske titule. Kada bi Rozberg uspeo da osvari izvesnu dozu pritiska na Hamiltona, stvari bi definitivno bile prilično drugačije.

Top Reviews

Video Widget

gallery