AktuelnoOnline plusVesti

Evropski proizvođači automobila upozoravaju Brisel: ciljevi za CO₂ do 2035. više nisu realni

129Pregleda

Brisel se „zaigrao“! Posledica gubitak pola miliona radnih mesta i dobrog dela evropskog tržišta u automobilskom sektoru

 

Evropski proizvođači automobila, prilično nervozno i argumentirano poručuju trećerazrednoj EU birokratiji: Vaši nerealni ciljevi za zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. nisu ostvarivi. Posle sajma automobila u Minhenu sledi ključni sastanak sa Ursulom fon der Lajen.

 

 

Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen primiće 12. septembra vodeće ljude automobilske industrije, i to neposredno nakon završetka sajma automobila u Minhenu (IAA Mobility 2025). Taj tajming nije slučajan! Upravo u Minhenu evropski proizvođači planiraju da pokažu najnovije električne modele, ali i da pošalju jasnu poruku Briselu da su potrebna fleksibilnija pravila kako bi industrija opstala u globalnoj utakmici.

 

 

Glavni argumenti proizvođača

 

U pismu upućenom Komisiji, čelnici industrije – među njima i izvršni direktor Mercedesa Ola Kelenius i Matijas Cink iz kompanije Schaeffler – istakli su da evropski proizvođači ostaju posvećeni klimatskim ciljevima i neto nultim emisijama do 2050. godine. Međutim, ukazali su na ozbiljne probleme:

  • gotovo potpuna zavisnost od Azije za baterije,
  • nedovoljno i neravnomerno razvijena mreža za punjenje širom EU,
  • znatno veći troškovi proizvodnje u poređenju sa konkurencijom,
  • pritisak američkih tarifa na izvoz automobila.

 

 

Ciljevi koji deluju neostvarivo

 

 

Prema važećim propisima, proizvođači bi morali da do 2030. smanje emisiju CO₂ za 55% kod putničkih automobila i 50% kod lakih komercijalnih vozila u odnosu na 2021. Kao i da od 2035. potpuno pređu na nultu emisiju. Industrija sada tvrdi da je to, u ovim okolnostima, „jednostavno neizvodivo“.

 

Električna vozila trenutno čine oko 15% novih registracija u EU, dok je kod lakih dostavnih vozila taj udeo još manji – oko 9%.

 

Električni automobili će predvoditi tranziciju, ali mora ostati prostor i za plug-in hibride, produživače dometa, efikasne motore sa unutrašnjim sagorevanjem, vodoničnu tehnologiju i dekarbonizovana goriva“, navodi se u obraćanju industrije.

 

 

 

Šta sledi? 

 

Predstavnici auto industrije takođe upozoravaju da se moraju ponovo razmotriti i propisi o CO₂ za komercijalna vozila, teške kamione i autobuse.

 

 

 

Evropska komisija je već u martu napravila ustupak i odložila primenu pojedinih ciljeva smanjenja emisija planiranih za 2025. godinu. Ipak, čini se da će naredna faza pregovora, posle Minhena, biti još napetija i odlučujuća za budućnost evropske auto-industrije.

 

 

Analiza Vrelih Guma

 

Ako Brisel ne pokaže fleksibilnost, evropski proizvođači mogli bi da izgube trku na oba fronta. Kinezi sa jedne strane osvajaju tržište cenom i tehnologijom baterija, a Amerikanci dodatnim carinama štite sopstvenu industriju. U toj računici, Evropa rizikuje da izgubi ono što joj je decenijama bila najveća prednost: lidersku poziciju u inovacijama, inženjeringu i globalnom prestižu automobilske industrije.

 

Da li je Rio Tinto slamka spasa?

 

A između redova i čitamo, izvori litijuma u Evropi su slamka spasa automobilske industrije?! Posebno ako su oni u novonastalim pseudo demokratijama sa svim elementima feudalnih kolonija u kojima je briga za ekologiju i zdravlje „poslednja rupa na sviralu“!

 

Lidija Piroški

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery