Online plus

Električni automobili

959Pregleda

Kraj za gorivne ćelije, električni automobili dolaze!

Nakon nekoliko godina istraživanja, kraj priče o gorivnim ćelijama je na vidiku

Daimler okrenuo leđa gorivnim ćelijama, elektrifikacija industrije je pred vratima

Poslednji u nizu proizvođača koji odustali od ovog pogonskog goriva je Daimler. Njihov izvršni direktor Dieter Zetsche nedavno je u Štutgartu potvrdio da se okreću isključivo električnim i hibridnim pogonima.

Mercedes će ipak izbaciti tzv. FCV (fuel cells vehicle) model, tj. model GLC imaće opciju ovakvog pogona. Razlog za napuštanje tehnologije gorivnih ćelija je pre svega ekonomske prirode.

Obzirom da sve više proizvođača radi na električnim vozilima, proizvodnja baterija postaje sve jeftinija, a uz nove tehnološke proboje, očekuje se da će autonomija vozila sa električnim pogonom vrlo brzo rapidno porasti.

Nije samo Daimler taj koji je okrenuo leđa gorivnim ćelijama. Nedavno je u intervjuu za švedske novine i direktor Volvoa potrvdio da se ta kompanija neće baviti ovim vidom pogonskog goriva i da čvrsto veruju u svetlu budućnost električnih automobila. Još dva proizvođača i dalje razvijaju FCV modele. Oba se nalaze u Japanu i u pitanju su Honda i Toyota.

Koliko se zapravo mnogo radi na razvoju baterija i elekričnih vozila, govori činjenica da svakodnevno stižu vesti iz celog sveta upravo o ovakvom tipu automobila. Ekologija i drugi, ekonomski i politički faktori diktiraju razvoj automobilske industrije. Jedan od čelnika BMW-a, Ian Robertson, nedavno je izjavio da kompanija iz Bavarske urgira da se ostali proizvođači “probude” i više posvete električnim i hibridnim vozilima.

Već pomenuti BMW je u prethodne tri godine prodao 100.000 “zelenih vozila”. Sad im je plan da samo u 2017. prodaju isto toliko, a da za deset godina ovakva vozila čine trećinu prodaje. Ostali proizvođači, na čelu sa VW grupacijom insistiraju na zajedničkim naporima za razvijanje neophodne infrastrukture na Starom kontinentu.

Plan je da se duž najvažnijih evropskih puteva postavi niz stanica za punjenje. Ove stanice bile bi tzv. superpunjači koji bi punili baterije znatno brže od običnog priključka na struju. Na ovom projektu zajednički rade Daimler, BMW, Ford i kao predstavnici VW grupacije Audi i Porsche. Memorandum koji su pomenuti proizvođači potpisali u novembru prošle godine navodi da će biti izgrađeno oko 400 ovakvih stanica za punjenje i da će se svi radovi završiti do 2020. godine.

Iako se do pre samo par godina verovalo da će električni automobili doći nešto kasnije, sada se čini da je elektrifikacija industrije iza ugla. Možda nam Volkswagenov dizelgejt osim poljuljanog poverenja u velikane donese i neke dobre stvari. Vreme će pokazati.

Đorđe Platiša

Top Reviews

Video Widget

gallery