AktuelnoSport

DTM se nastavlja, ali u okviru GT3 serije

1.44KPregleda

Nemački DTM ulazi u novu eru ovog vikenda u Monci, jer ova popularna serija prekida sve veze sa svojim korenima u domenu turističkih automobila i usvaja GT3 regulativu, koja se pokazala kao hit širom zemaljske kugle.

 

Kao što je očekivano i planirano, ovaj potez je udahnuo novi život u jednu od najprestižnijih evropskih trkačkih serija.

 

Propast ranije Class One regulative nakon uzastopnih i nekada nezamislivih odustajanja Mercedesa i Audija, prisilila je šefa serije, Gerharda Bergera, da donese neke radikalne odluke. S druge strane, prihvatanje GT3 je uvek bilo očigledan izbor, budući da su evropski proizvođači više-manje napravili automobile po pravilima te kategorije.

 

Rezultat se ogleda u paketu sačinjenom od poznatih imena i vodećih timova, kako iz bivše DTM-ove ere, tako i rastuće evropske GT3 scene. Audi, Mercedes, BMW, McLaren, Lamborghini i Ferrari će imati svoje predstavnike u šampionatu od osam rundi, čije će trke ravnomerno biti rastpoređene između nemačkih i ostalih staza u Evropi.

 

Među vozačima pažnju svakako privlači Aleks Albon, koji je „ražalovan“ iz Red Bullovog F1 tima. Tajlanđanin će voziti Ferrari 488 GT3 za AlphaTauri AF Corse tim, uz Novozelanđanina Nika Kesidija.

 

U rundama u kojima će učestvovati, Albon će biti pod izvesnim pritiskom, jer će morati da se prilagodi sasvim drugačijem formatu auto-moto sporta u odnosu na Formulu 1.

 

Tu su i druga poznata imena kao Niko Miler, Timo Glok i Kristijan Klin, uz pobednike DTM trka, Lukasa Auera, Marka Vitmana i Danijela Đunkadelju. Kako će se oni nositi s veteranima u GT3, kao što su Maksimilijan Gec, Kelvin van der Linde, ostaje nam da vidimo.

 

Dakle, DTM se stapa s GT3 serijom, iako su se organizatori pokrenuli da bi izbegli neke stvari koje bi mogle da budu neugodne na početku nove ere. Što je tipično za DTM, on je bez problema prihvatio agresivna pravila o ravnoteži performansi, kako bi osigurao najbolje izdanje u GT3, ali je to neke timove ostavilo u strahu da ne ostanu bez goriva na brzoj stazi u Monci.

 

Dakle, umesto dve 55-minutne trke plus jedan krug, vreme je smanjeno za pet minuta, kako bi se osiguralo da svi automobili pređu liniju cilja. Potencijalna katastrofa za DTM-ove pulene je na ovaj način adekvatno otklonjena. Da li to znači da ćemo imati trkački vikend za pamćenje?

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery