AktuelnoOnline plusVesti

Dilema koja deli Srbiju! Nov ili polovan?

4.77KPregleda

Kupiti potpuno novi automobil ili za isti novac izabrati polovnog iz više klase?

 

 

 

U Srbiji se godišnje proda 30.000 novih i uveze 135.000 polovnih vozila. Istražili smo: da li je pametnije kupiti nov auto iz osnovne klase ili polovnog iz više?

 

 

To pitanje muči svakog ko raspolaže budžetom od oko 18.990 evra, jer razlika u onome što se za taj novac dobija — nikada nije bila veća.

 

 

 

 

Tržište automobila u Srbiji: brojevi govore sve

 

 

Godišnje se u Srbiju uveze oko 135.000 polovnih vozila, dok se proda tek oko 28.000 novih.

Prosečna starost vozila na našim putevima iznosi čak 17 godina.

 

 

 

Više od 80% ukupnih registracija otpada na polovna vozila. Drugim rečima — Srbija je zemlja polovnjaka.

 

 

 

Ali, takođe, sve više kupaca razmatra nov automobil, makar iz osnovne klase, jer razlika u ceni više nije drastična kao nekad.

 

 

Novi automobili do 18.999 €

 

Za one koji žele „mir u glavi, garanciju i nultu kilometražu“, ovo su trenutno najrealniji izbori na našem tržištu:

 

 

NOVI MODELI:

 

 

Opel Corsa 1.2 / pouzdan, moderan gradski auto, deo Stellantis grupacije / cena za osnovni paket opreme 17.990€

 

 

Citroën C3 YOU Turbo 100 / udoban, mek ogibljen, odličan dizajn / slabija verzija opreme 15.790 €

 

 

Fiat  Panda Hybrid / niska potrošnja, jednostavno održavanje / manji auto, slabiji motor od 16.990€

 

 

Dacia Sandero Stepway  / krosover izgled, povoljno održavanje / plastika lošijeg kvaliteta i skromnija obrada / cena od 14.990€

 

 

 

Suzuki Swift 1.2 DualJet / japanska pouzdanost, mala potrošnja / manji prostor i bagžnik / odličan ukupan utisak/ cena od 15.990¢

 

 

Prednosti novih modela: garancija 3–5 godina, nema rizika, niži troškovi održavanja

 

Mane: manja snaga, trocilidarski motori, slabija oprema

 

 

Polovni automobili do 18.999 €

 

Za isti novac može se kupiti polovan automobil iz više klase, često sa jačim motorom, boljom opremom i više komfora.

 

 

Audi A4 2.0 TDI (2015) / srednja klasa, 150 KS / dizel/ elegantan, kvalitetan enterijer, po pravilu velike kilometraže, dobro proveriti istoriju / prosečna cena 14.990€

 

 

 

BMW320d (2016) / premium sedan, 190 KS / dizel/ odlične performanse, prestižan osećaj vožnje i vrlo skupo i komplikovano održavanje / mala maksimalna kilometraža / nepouzdani servisi/ prosečna cena od 16.500€

 

 

 

Mercedes C 220 CDI (2017) neuništivi „radnik“/ poslovna klasa, automatik / udobnost i status/ zahteva samo redovno održavanje do 250.000 km/ najbolji izbor/ prosečna cena 18.750 €

 

 

 

Volvo V60 D3 (2016) / skandinavski dizajn, 150 KS / poznat po bezbednosti i dugovečnosti / nepouzdan motor/ preskup za održavanje na velikim kilometražama/ prosečna cena 17.900 €

 

 

Lexus IS 300h Hybrid (2014) 18.900 hibrid, 223 KS / izbor prefinjenog kupaca koji cene luksuz, tihi, vrlo pouzdan, delovi skupi i nedostupni/ prosečna cena 18.900 €

 

 

Prednosti: prestiž, viša klasa za isti novac, bogata oprema, manji početni gubitak vrednosti 

 

Mane: nepoznata istorija, moguće i verovatne skupe popravke, bez garancije

 

Kupac ovih polovnjaka je osuđen na svakojake “majstore” i improvizovane servise, gde je dijagnoza često lutrija.

 

 

 Zaključak

 

Kupovina automobila u Srbiji odavno nije samo pitanje potrebe, već životne filozofije.

 

 

 

 

Većina srpskih vozača bi volela da sedne u nov, bezbrižan automobil, sa garancijom i servisom koji se zakazuje jednim klikom. Ali realnost je drugačija: sistem „ekonomskog tigra“ nas tera da biramo polovne, jer želimo više nego što možemo. Želimo udobnost, snagu i prestiž — makar u verziji sa već pređenih 200.000+ ko zna koliko kilometara.

 

I zato se vrtimo u začaranom krugu: između želje i mogućnosti, između tržišta polovnjaka i sistema koji nije stvoren da podrži kupca, već da ga zbuni.

 

Od zakona koji ne štiti potrošača, do “majstora” koji u garaži daju dijagnozu na sluh. Vozimo se kroz improvizaciju, a sanjamo standard.

 

Na kraju, izbor između novog i polovnog nije samo pitanje novčanika, već i pitanje poverenja u sistem. Dok ga ne izgradimo, Srbija će ostati zemlja polovnjaka, ne zato što to želimo, već zato što nismo imali priliku da biramo drugačije.

 

 

 

Lidija Piroški

 

 

 

 

 

 

 

1 Komentar

  1. Ne razumem nekoga ko se vrati sa zapada u Srbiju i spominje sistem „ekonomskog tigra“ , zašto se vraćao ,zašto nije ostao tamo i kupio nov auto i ùživao u životu,ili i tamo nije više dobro i ne menjaju se automobili na svakih 4-5godina ili….ili…

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery