Online plus

Digitalizacija automobila

1.75KPregleda

Digitalni automobilski rat između Google i Apple

Automobil odavno nije samo automobil, on sve više postaje ulitmativni mobilni kompijuter. U skladu sa time, oštre se koplja među proizvođačima automobila ali i softvera

Izgleda da možemo krenuti – Samsung Galaxy Gear sa BMW i Remote aplikacijom

Danas u svakom, pa i najjeftinijem modelu najeftinijeg brenda ima tačno onoliko računarske tehnologije koliko do pre par godine nije bilo ni u najboljim personalnim kompijuterima. Trka u digitalizaciji automobila je sve oštrija, dok broj programerskih i hardverskih kooperanata raste neviđenom progresijom kao i profiti. Upravo zbog poslednjeg, u ovoj igri sve su uočljiviji veliki „igrači“, koje do sada nismo povezivali sa automobilskom industrijom.

Dve, u tehnološkom i svakom drugom smislu najveće kompanije sveta, Google i Apple, ušle su velikim koracima u automobilski industriju. Apple je stigao prvi! U njegovom iOS „taboru“ nalazi se čak 20 najvećih proizvođača što je u ovom trenutku rezultiralo značajnom prednošću, koju mođe da ugrozi samo neko jeftiniji i bolji.

Honda, Hyundai, GM i Audi, zajedno će uz Google raditi na Androidu sa ciljem da naprave idealnu programsku kreaciju Twituj ovo!

Google zakasnio?
Znaju to u Apple, ali znaju i u Google! Upravo, ovi drugi, planiraju da budu ti jeftiniji a bolji. U programski razvoj Google je za razliku od Apple uključio i same proizvođače automobila. Osnivanjem grupe OAA (Open Automotive Allinace) koju su oformili zajedno sa kompanijama Honda, Hyundai, GM i Audi, zajedno će uz Google raditi na Androidu sa ciljem da naprave idealnu programsku kreaciju.

Njihova poruka koja se može smatrati i krilaticom je vrlo jasna : Stvorićemo najbolju kompijutersku platformu za automobil . Igraju na kartu napredne tehnologije koju će korisnik moći da nosi „u“ automobil i „izvan“ njega a da u automobilu budu jedno. Budući sa su njihovi novi klijenti već „srasli“ sa Androidom, automobil treba da bude samo jedna od korisnih aplikacija mobilnog uređaja.

Ambicije su velike
Njihov cilje je najbolje opisala Mary Chan, predsednica globalnih komunikacija u partnerskom GM. Ona je izjavila kako partnerstvo sa Google unutar OAA grupe treba da uvede GM automobile u korisnikov digitalni svet, a digitalni svet korisnika u automobil! Takvo iskustvo moći će da dožive njihovi korisnici kada GM prema planu „upari“ sopstveni OnStar 4G LTE sistem sa budućom Android platformom. Taj paket biće dostupan u modelima Buick, GMC, Cadillac…

Grupa će zajedno raditi na razvoju Android platforme ali će se pritom voditi računa i o individualnom prilagođavanju za svakog od članova kako bi oni potom mogli da daju prepoznatljivi „pečat“ sistemu koji će zvati „svojim“. Takav Android omogućiće korisnicima da povezuju telefone i tablete sa kolima. Na taj način će biti omogućeno da sa sa sopstvene „Play Liste“ bira muzika, šalju poruke, poziva i surfuje interentom pomoću glasovnih komandi i tastera, a sve u međusobnoj kooperativi između uređaja i automobile.

Apple se neće lako predate
Ipak, dug i naporan put je pred njima budući da Apple sa iOS platformom suvereno vlada tržištem jer se na njegovom korisničkom „spisku“ nalazi čak 20 kompanija. Sa njima sarađuju Ferrari, BMW, Toyota, Ford, Volvo, Jaguar, KIA, Mercedes-Benz i Nissan, bezmalo „svi“! Dodatni problem za konkurentsku Google/ OAA grupu je i to što su svi veoma zadovoljni onim što iOS realizuje unutar njihovih automobila tako da niko od njih barem za sada nije najavio mogućnost „otkaza“ za Apple.

Savez Audija i Google pruža priliku za brže inovacije u pravcu zajedničkog razvoja sistema koji stavlja sigurnost vozača iznad svega Twituj ovo!

Google se tako okrenuo onim proizvođačima koji su još uvek „slobodni“. Možda i najveća „riba“ u njihovoj mreži je Audi koji se po svaku cenu trudi da „odskoči“ od svoja dva najveća konkurenta iz Minhena i Štutgarta. O ovoj saradnji se do nedavno samo „šuškalo“ da bi sajmu tehnologije CES, odražanog ovih dana u Las Vegasu, sve dobilo i svoju zvaničnu potvrdu. Pružajući ruke jedni drugima, Audi i Google su stvorili partnerstvo koje se već meri milijardama ali i obećava budućnost.

Svet mobilnih korisnika i automobilske industrije nikada nije bio bliži i usklađeniji, savez Audija i Google pruža priliku za brže inovacije u pravcu zajedničkog razvoja sistema koji stavlja sigurnost vozača iznad svega, tvrde u Audiju.

Automobil po kompjuteraškoj volji
OAA je privoleo još jednog tehnološkog „diva“ da im se pridruži, koncern NVIDIA, najveći svetski proizvođač čipova je od sada deo Google Android tima. Njihov predsednik, Jen-Hsun Hunag, ide dalje, tvrdeći da je automobil postao ultimativni mobilni kompijuter. On smatra da bi uz integrisanje najnovijih čipova sa četvorotočkašima, futuristički automobili naših snova postali stvarnost.

Kako bi se eliminisao faktor moguće propasti projekta, kupcima ovih marki će i pored svega biti pružena mogućnost da biraju između jedne od dve postojeće platforme. U takvom konkurentom okruženju kupci će odlučiti da li je Apple iOS ili Google Android ono s čim žele svakodnevno da se druže, ili da što je i najverovatnije, ove dve platofrme podele automobilsko tržište onako kako to čine sa mobilnim.

A sad malo mi
Šta ostaje nama kupcima da očekujemo u budućnosti? Mnogo toga, ali baš mnogo! Automobil u bliskoj budućnosti neće više biti samo pasivni objekat koji čeka na parkingu, štiti od kiše i vozi tamo gde mu odredite. Automobil će biti opet onakav kakvim su ga tvorci i zamišljali, najbrža veza sa celim svetom.

Pero Ivić

Top Reviews

Video Widget

gallery