Mercedes-Benz se priprema da do 2030. postane čisto električna marka, s tim što u planu ima izgradnju osam fabrika baterija.
Daimler će lansirati tri nove električne platforme i pokrenuti osam proizvodnih pogona za baterijske ćelije. Cilj je da se nadoknadi zaostatak u odnosu na lidera u segmentu elektromobila, Teslu.
Proizvođač iz Štutgarta će investirati više od 40 milijardi evra između 2022. i 2030., u razvoj čisto električnih vozila, tako da će biti spreman za tržište čisto električnih automobila do isteka tog perioda.
Međutim, Mercedes nije naveo zacrtani rok kada će ukinuti prodaju automobila koji koriste fosilna goriva.
„Mercedes-Benz će biti spreman da postane čisto električna marka do kraja dekade, gde to tržišne okolnosti budu dozvoljavale“, saopštio je Daimler tokom predstavljanja strategije električne budućnosti.
„Moramo u stranu da stavimo debatu u vezi s tim kada ćemo proizvesti poslednji motor s unutrašnjim sagorevanjem, jer to nije bitno“, rekao je Ola Kelenijus, šef Daimlera. „Pitanje je koliko brzo možemo se možemo približiti 100 odsto električnoj ponudi, i to je ono na šta smo fokusirani.“
Daimler je saopštio da od 2025. kompanija očekuje da se na čisto električne i hibridne automobile odnosi do 50 odsto prodaje, što je ranije u odnosu na prethodne prognoze, koje su govorile da će se to desiti do 2030.
Kompanija će 2025. lansirati tri električne platforme:
MB.EA će pokriti velika putnička vozila i ona srednje veličine, uspostavljajući skalabilan modularni sistem, koji će činiti „električnu kičmu“ budućeg EV portfolija.
AMG.EA će biti arhitektura namenjena performantnim električnim vozlima iz AMG divizije.
VAN.EA će činiti mehaničku osnovu za električne putničke monovolumene i komercijalna vozila.
Daimler će takođe, kao što smo naveli, zajedno s partnerima izgraditi osam fabrika baterija. Četiri će se nalaziti u Evropi a jedna u SAD. Rečeno je da će biti potreban baterijski kapacitet od preko 200 gigavat časova kako proizvodnja električnih automobila bude rasla. Daimler je saopštio da će uskoro objaviti o kojim se evropskim partnerima radi.
Mercedes je u pregovorima s različitim firmama u vezi s razvojem baterija u čvrstom stanju, visoke energetske gustine, saopštila je kompanija. Kao deo strategije elektrifikacije, nemački proizvođač će podići i pogon za reciklažu baterija u Kupenhajmu, koji će s radom započeti 2023.
Daimler je takođe u fazi pripajanja britanske firme YASA Limited, koja bi trebalo da pomogne u razvoju visokoperformantnih elektromotora.
Što se Mercedesa tiče, projektovan je pad ulaganja od 80 odsto u tehnologiju motora s unutrašnjim sagorevanjem, kao i hibridnih sistema, u periodu između 2019. i 2026., što će imati direktan uticaj na radna mesta.
Električna vozila u okviru svog mehaničkog sklopa poseduju manji broj komponenti, tako da je potrebna manja radna snaga nego u slučaju tradicionalnih automobila.
„Transformacija naše radne snage će uključiti teške odluke. Da, generalno moramo da redukujemo personalne troškove i to ćemo uraditi“, rekla je članica upravnog odbora i šefica za ljudske resurse, Sabine Kolajzen.
Daimlerova objava dolazi samo nedelju dana nakon što je Evropska unija predložila zabranu prodaje novih benzinskih i dizel automobila od 2035., s ciljem da se ubrza tranzicija ka nultoj emisiji, što je deo borbe protiv klimatskih promena.
Čak i pre objave EU, proizvođači automobila su najavili seriju velikih investicija u električna vozila.
Ranije ovog meseca, Stellantis je saopštio da će uložiti više od 30 milijardi evra u elektrifikaciju game do 2025.
Vrele Gume