AktuelnoOdržavanje vozila

Da li treba koristiti ulje predviđeno za motore s velikom pređenom kilometražom?

14.1KPregleda

Odabir odgovarajućeg motornog ulja je važan za vozilo. U suštini, treba pratiti specifikacije proizvođača, ali oni koji se ne zadovoljavaju time, mogu posegnuti za proizvodima za motore koji su prešli veliki broj kilometara.

 

Dani kada je sve bilo jednostavno, kada su opticaju bila tri tipa motornog ulja, davno su prošli. Danas su proizvođači značajno proširili ponudu na globalnom planu.

 

 

Između ostalog, tu su ulja za motore koji su prešli veliki broj kilometara i upravo se tako i reklamiraju, kao proizvodi za one vozače, odnosno automobile koji su prevalili velike distance. Neka od dotičnih ulja su delimično sintetička, ali etablirane robne marke kao što su Castrol, Mobil 1, Valvoline i slični, nude čisto sinstetičke proizvode koji su generalno superiorniji.

 

Kao u slučaju svih modernih motornih ulja, njihovi tajni sastojci su zapravo aditivi, koji su u ovom slučaju kreirani da motorima koji su prešli preko 120.000 kilometara pruže uglađen rad, uz redukovanje nakupljanja taloga i revitalizovanje zaptivki i semeringa. Do koje mere im navedeno uspeva zavisi od različitih faktora.

 

Ako je motor u pitanju Mercedes-Benz M111 iz devedesetih, pristojno održavan, ostvarivanje svih stavki je moguće, čak i ako je jedinica o kojoj je reč prevalila više od 300.000 kilometara, jer se radi o pouzdanom, veoma dobro konstruisanom motoru. Ukoliko je odgovarajuće održavan, dokazano je da će bez problema funkcionisati i s uljem nižeg kvaliteta. Samim tim, nameće se pitanje da li bi mu ulje za motore koji su prešli veliku kilometražu nešto pomoglo?

 

 

Ovaj tip ulja je danas u širokoj upotrebi, a mnogi vozači su izvestili da su primetili značajna poboljšanja. Ipak, ne treba da očekujete čuda s motorom koji nije održavan kako treba, koji ima mehanička oštećenja ili probleme sa sistemom za podmazivanje.

 

Neka generalna iskustva kažu da je količina „mulja“ vidno smanjena u nekim motorima, kao i talog. Međutim, i normalno, kvalitetno sintetičko ulje može imati isti efekat, posebno ukoliko se menja frekventnije nego što preporučuje proizvođač.

 

S druge strane, kod slabo održavanih motora možete menjati ulje svake nedelje u godini i nećete rešiti problem. Dakle, ako je motor zapušten i ako ima značajne naslage taloga, ne očekujte da će ulje biti od velike pomoći.

 

Još jedna karakteristika koja se uveliko koristi u marketinške svrhe je mogućnost revitalizovanja „dihtunga“. Da, ova ulja imaju u sebi neke aditive i kondicionere zaptivaka, koji mogu učiniti da ovi nabubre i samim tim bolje rade posao. Do koje mere efikasniji, zavisi od stepena istrošenosti, tako da će negde funkcionisati u većoj a u nekim slučajevima u manjoj meri. Oni koji su oštećeni naravno treba da budu zamenjeni.

 

Većina ljudi je takođe nemarna kada treba proveriti da li se specifikacije ulja koje se sipa u motor slažu sa specifikacijama  proizvođača. Ovo može napraviti mnogo više štete nego dobrog. Korišćenje ulja koje nije predviđeno za motor vašeg automobila može značajno povećati habanje, čak i ako se u reklami tvrdi suprotno. Ne dozvolite da budete zavedeni marketinškim parolama, već kao prioritet stavite fabričke specifikacije.

 

Koji je zaključak na kraju? Možete da koristite ovaj tip ulja ako posedujete vozilo koje je prešlo više od 120.000 kilometara, da biste izbegli dodatno habanje starog, ali i dalje funkcionalnog, dobro održavanog motora.

 

Vrele Gume

3 Komentara

  1. Nešto je ovdje izgubljeno u prevodu. 120.000 milja ili kilometara? Ako su kilometri, to je ništa za dobar dio starih a pogotovo novih motora. Prva zamjena pogonskog remena je tek na preko 200.000km a vi taj proglašavate „starim“?

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery