Tradicija se nastavlja 6. jula.
Da li ste primetili da nazivi svih Lotusovih serijskih automobila započinju slovom „E“? Pa, skoro svi. Uglavnom, kao u slučaju karakterističnih nomenklatura drugih proizvođača, iza Lotusove se krije interesantna priča.
Po britanskom proizvođaču, tradicija je započela pedesetih godina, ali vuče korene iz 1948., kada je Kolin Čepmen, osnivač marke, imenovao prvi serijski model – Mark I. U ovom slučaju, koristio je rimsku, ne arapsku brojku.
Ta tradicija je nastavljena sve do Mark X modela, i mada je naredni trebalo da bude nazvan Lotus Mark XI, čini se da su automobilski mediji iz 1956. preferirali naziv Lotus XI. Čepmen je odlučio da nadalje izostavi „Mark“ iz imenovanja svojih automobila.
Međutim, da bi izbegao konfuziju između arapskog „11“, koji je vizuelno sličan „Mark II“, Čepmen je odlučio primeni slovni naziv, tako da je rođen Lotus Eleven. Ovo je takođe označilo stvaranje nove tradicije nomenklature Lotusovih serijskih modela, koja se nastavlja i 6. jula 2021., kada na scenu stupa Lotus Emira.
Emira je finalni Lotusov model s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, koji će otpevati „labudovu pesmu“ tokom ulaska u eru elektrifikacije. Marka iz Norfolka je najavila novajliju u januaru ove godine, s tim što je najnoviji „tizer“ lansiran pre par dana, otkrivajući dosta toga u vezi sa stajlingom.
Mada precizniji detalji oko pogonskog sklopa nisu trenutno dostupni, treba se podsetiti da je Lotus tradicionalno koristio Toyotin 3,5-litarski V6, koji bi svoje mesto mogao da pronađe u Emiri. Međutim, kruže glasine da bi 2,0-litarski četvorocilindraš novog partnera mogao da preuzme njegovo mesto.
Na sreću, nećemo morati da čekamo dugo na odgovore.
Vrele Gume