Da li Hondini planovi vezani za nultu emisiju ugrožavaju učešće u MotoGP-u?
Honda se složila da snabdeva Red Bull pogonskim jedinicama za F1 bolide, nakon što je tim raskinuo s Renaultom 2019.
Za samo tri godine, partnerstvo između japanskog proizvođača i Red Bulla je lansiralo austrijsku ekipu u sam vrh. Zvezda Red Bull Racinga, Maks Ferstapen, trenutno je vodeći u generalnom poretku vozača, dok je tim drugi iza Mercedesa sa zaostatkom od 36 poena.
Uprkos rapidnom uspehu projekta, Honda je obelodanila da će na kraju ove sezone izaći iz „najbržeg cirkusa na svetu“, jer kompanija želi u potpunosti da se posveti elektrifikaciji i ugljeničnoj neutralnosti. Po novom sporazumu, Red Bull Powertrains će polagati ekskluzivna prava na Hondinu jedinicu, kao i na intelektualnu svojinu. Honda će pomoći timu da kreira pogonski sklop za 2022. Japanski proizvođač će takođe obezbediti daljinsku i podršku na stazi tokom naredne sezone, ali će ta podrška biti pod krovom HRC-a (Honda Racing Corporation).
Organizacija koja ima nadzor na MotoGP, Trials GP i Motocross GP timovima, HRC ima bogato nasleđe u trkama na dva točka, gde je praktično uspešnija od bilo kojeg drugog proizvođača. Sada, s F1 operacijama pod svojom kapom, poslovanju će biti dodati i četvorotočkaši. U pripremljenoj objavi, Honda je saopštila da je tranzicija izvedena s ciljem da postane jači trkački brend promovišući kooperaciju i operativnu efikasnost tehnologija i ekspertize iz moto i automobilske oblasti.
U 2023., Red Bull Powertrains će u potpunosti preuzeti razvoj motora, što će Hondi omogućiti konačan izlazak iz F1. Međutim, nije jasno da li će trkanje na četiri točka ostati pod HRC-om nakon 2022. Za sada, Honda će praktikovati unakrsno oplođavanje između svojih auto-moto sportskih odeljenja, ali ovaj potez će na kraju da konsoliduje imovinu i sredstva brenda pod jednim krovom, jer Repsol Honda i Mark Markes čine jasne korake ka povratku u formu iz 2019.
Iako Honda planira prelazak na čisto električnu automobilsku gamu do 2040., nije odredila odgovarajući datum i za četvorotočkaše. Isto tako, za sada nisu obelodanjeni slični planovi za komercijalnu moto diviziju ili MotoGP timove. Iz tog razloga bi brojni moto timovi mogli da budu bezbedni za sada, čak i ukoliko budu morali da dele HRC bedž i resurse s trkačima na četiri točka.
Vrele Gume