Opcioni E-Boost Performance paket obezbeđuje električnom hečbeku više snage u odnosu na sestrinski model iz Volkswagena.
Seatov samostalni ogranak, Cupra, predstavio je električni model pod imenom „Born“, i to u serijskom izdanju, nakon prošlogodišnjeg koncepta. Reč je o automobilu „krvno povezanim“ s VW ID.3, ali vidno agresivnijeg i atraktivnijeg dizajna.
„Anfas“ vozila izgleda „opasnije“, čemu doprinose oštrije oblikovana kućišta farova i veći ventilacioni otvori. Samim tim, jasna je naglašenija sportska orijentacije Cupre Born u odnosu na ID.3. Pozadi, široka LED svetlosna traka pruža impresiju većeg automobila, dok su vertikalna peraja deo integrisanog difuzora, za koji u Cupri kažu da ima i funkcionalnu ulogu, ne samo estetsku.
Prvo električno vozilo španske marke će biti dostupno uz izbor od šest različitih garnitura naplataka, koji u prečniku variraju od 18 do 20 cola. Tu su i aerodinamički elementi uz tipične „bakarne“ insertacije, primetne na karoseriji. C stub, koji odlikuje posebna tekstura, takođe se čini sofisticiranijeg stajlinga u odnosu na ID.3, što dodatno razdvaja dva člana MEB porodice. Pri lansiranju, takođe je dostupno šest različitih boja karoserije.
Što se unutrašnjosti tiče, ona na prvi pogled izgleda „poznato“, ali je tu nekoliko ključnih razlika. Čisto električni Born koristi veći 12-inčni ekran osetljiv na dodir (10-inčni dostupan kod ID.3) i ima sportska sedišta s integrisanim naslonima za glavu, dok na volanu počiva par dodatnih dugmića, rezervisanih za Cuprinu verziju.
U velikoj meri kao i u slučaju ID.3, Born je dostupan isključivo s pogonom na zadnje točkove. Elektromotor pozicioniran pozadi isporučuje 150 ks (110 kW) i 310 Nm u osnovnoj varijanti, što je refleksija ID.3 Pure Performance verzije. Koristi isti paket baterija od 45 kWh s procenjenom autonomijom od 340 kilometara (po WLTP-u). Do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi.
Na red dolazi „nabildovaniji“ model s 204 ks, ekvivalentan ID.3 Pro Performance varijanti. U ovom slučaju se dobija veća baterija od 58 kWh. Obrtni moment ostaje isti, ali dodatna „konjica“ omogućava sprint do „stotke“ za 7,3 sekunde, dok unapređena baterija obezbeđuje domet od 420 kilometara.
Ovde tehničke specifikacije postaju zanimljivije, jer će Cupra prodavati Born s opcionalom u vidu E-Boost performantnog paketa, koji snagu diže na 231 ks (170 kW), i koji nije dostupan kod ID.3. Najsnažnija varijanta električnog hečbeka iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi, a baterija od 58 kWh pruža jednaku autonomiju od 420 kilometara.
Snažniji elektromotor može biti uparen s većom baterijom od 77 kWh, a u tom slučaju maksimalan domet raste na do 540 kilometara. Naravno, veća baterija donosi i veću masu, što ima negativan uticaj na performanse, tako da je sprint do „stotke“ produžen na 7 sekundi. Drugim rečima, oni koji žele najbolje moguće performanse, treba E-Boost da iskombinuju s baterijom od 58 kWh.
Kao što znamo, MEB platforma podržava i dvomotornu konfiguraciju, što je demonstrirano s ID.X performantnim hečbekom. Međutim, ovaj model za sada ostaje u konceptoj fazi. Nekih 200 kilograma je lakši u odnosu na redovni ID.3 i do 100 km/h može da ubrza za samo 5,3 sekunde, što ga čini 1,3 sekunde bržim u poređenju s performantnom Cuprom Born.
Što se „španskog“ modela tiče, on ulazi u proizvodnju u septembru, u fabrici u Cvikauu, gde se od novembra 2019. sklapa ID.3.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] Sa 100% Cupra DNK i emocionalnim dizajnom inspirisanim kvartom u Barseloni, El Born, prvi modeli Borna silaze sa proizvodne linije dokazujući da se performance sportskih automobila i elektrifikacija savršeno slažu. […]
[…] Sa 100% Cupra DNK i emocionalnim dizajnom inspirisanim kvartom u Barseloni, El Born, prvi modeli Borna silaze sa proizvodne linije dokazujući da se performance sportskih automobila i elektrifikacija savršeno slažu. […]