Online plus

Chevrolet Malibu

2.2KPregleda

Chevroletov kec iz rukava

Ako bi morali da opišemo istoriju Chevrolet Malibua u kratkim crtama, možda je najlakši opis bio od sjaja do očaja do novog sjaja i ponovnog očaja


Model koji je ušao na tržište na velika vrata je dugo godina služio za podsmeh u Detroitu, a onda je General Motors pokazao da nije zaboravio da pravi automobile. Ipak, kao i sa velikim brojem svojih proizvoda, nije bilo potrebno da prođe dugo vremena do novih nevolja …

Na ovogodišnjem Salonu automobila u Njujorku, svetlost dana je ugledala deveta generacija Malibua. Chevrolet kaže da je cilj da se napadnu najbolji automobili u klasi, kao što su Honda Accord, Ford Fusion i Hyundai Sonata i da Malibu više ne bude pratilac već lider. Problem leži u tome što smo slična obećanja čuli od strane General Motorsa mnogo puta u prošlosti, a čini nam se da upravo ignorisanje realnosti je dovelo kompaniju do bankrota. Ukoliko i dalje niste sigurni o čemu pričamo, možda je najbolje da počnemo sa kratkom istorijskom lekcijom …

Chevrolet Malibu 2008

Prolog
Chevrolet Malibu je predstavljen 1964. godine kao prvi model kompanije u takozvanoj „mid-size“ ili srednjoj klasi. Pre navedenog perioda, ponuda američkog proizvođača vozila se delila na kompaktne modele (Chevy II i Corvair) i veće „full-size“ (Biscayne, Bel Air i Impala). Veliki rival Ford je zatekao Chevrolet na spavanju i dve godine ranije predstavio model Fairlane, koji se pokazao kao veliki uspeh. Kada se zna koliki je rivalitet postojao između dve kompanije, Chevrolet nije mogao da sedi skrštenih ruku, ali prvi Malibu nije bio ništa više nego luksuzniji nivo opreme na modelu Chevelle. On je mogao da se dobije i u sportskoj Super Sport (SS) verziji sa impresivnih 350 ks, što ga je činilo jednim od najbržih sedana na američkom tržištu.

Sve do sredine 1980-ih godina, Malibu je bio veoma popularan automobil, kako među kupcima tako i na NASCAR stazama. Chevrolet je shvatio popularnost, pa je čak razvio i posebne verzije za ovaj auto sport, kao što je aerodinamična Laguna, ali je onda iznenada odlučio da ga penzioniše posle 1983. godine i zameni modernijim modelom Lumina.

Chevrolet Malibu 2008

Izlazak iz krize sa dva bitna proizvoda
Sredinom 1990-ih godina Chevrolet odlučuje da vrati neka svoja legendarna imena, kao što su Monte Carlo i Malibu, a očekivanja su bila velika. Ugledni Motor Trend magazin je proglasio Malibu za Automobil godine 1997., ali su reakcije publike bile potpuno drugačije. Ne samo što Malibu nije mogao da parira ni japanskim rivalima, već su i korejski predstavnici počeli da stvaraju ime za sebe. Chevrolet se nadao da će osveženi model, predstavljen 2004. godine, biti dobitna kombinacija, a posebnu pažnju je privlačila Maxx verzija sa zadnjim sedištima na šine, koja su mogla da se gurnu maksimalno u gepek da bi se dobio veliki prostor za noge. Međutim, kao i u prošlosti, Malibu ne samo što nije mogao da parira japanskim rivalima već ni američkim i korejskim. U istom periodu General Motors upada u veliku finansijsku krizu, koja će kasnije da košta kompaniju bankrota, ali iz nje izlazi sa dva veoma bitna proizvoda koji su potpuno opravdali očekivanja.

Prvi od njih je bio 2008 Cadillac CTS, sa kojim se američki gigant uspeo približiti nemačkim rivalima, ali je mnogo više pažnje privukao 2008 Chevrolet Malibu. Ne samo što je bio veći od prethodnika, novi Malibu je takođe bio privlačniji, sa modernom mehanikom i premijum enterijerom. Mediji su imali samo reči pohvale.

Motor Trend je proglasio Malibu boljim automobilom od Honde Accord i Nissan Altime dok je Car & Driver najavio Toyoti Camry (najprodavanijem automobilu na američkom tržištu) da ima razloga da bude zabrinut.

 

Bespotrebna žurba
Malibu je kasnije proglašen za Severnoamerički automobil godine, a prodaja je skočila za preko 50%. A onda je, 2013. godine, debitovao osveženi model i preko noći se učinilo da se Chevrolet vratio starim navikama da zapostavi svoje popularne proizvode. Razloga za tako nešto ima nekoliko. Chevrolet je želeo da Malibu postane globalni model, ali je ubrzo uvideo da je teško prodavati isti automobil na tri različita kontinenta. Amerikanci su se žalili da je Malibu premali, Kinezi da je prevelik, a Evropljani da je jeftino urađen. Možda još veći problem je ležao u samom Chevroletu.

Chevrolet je želeo da Malibu postane globalni model, ali je ubrzo uvideo da je teško prodavati isti automobil na tri različita kontinenta

Naime, američki gigant je kasnije priznao da je osveženi Malibu požuren da bi se pojavio u prodaji šest meseci pre velikog rivala Ford Fusiona. To se odrazilo i na prodaju, pa je tako u 2014. godini prodato „samo“ 188.519 primeraka. Navedena cifra je bila dovoljna za tek šesto mesto u klasi, a ispred su se našli Toyota Camry (428.606), Honda Accord (388.374), Nissan Altima (335.644), Ford Fusion (306.860) i Hyundai Sonata (216.936). Dodatni problem je predstavljala i Kia Optima, čija je prodaja eksplodirala prethodnih godina, kao i novi Chrysler 200, koji je dobio dosta pohvala od medija.

 

Novi model
Samo dve godine nakon što je osveženi Malibu debitovao, na tržište stiže potpuno novi model predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku. Ovaj put Malibu nema više opravdanja – Chevrolet se povukao sa evropskog tržišta, Kinezi su dobili poseban model, što je američkom proizvođaču vozila dalo odrešene ruke da uradi svog predstavnika specifično po ukusu Amerikanaca.

Za početak, već sada možemo da zaključimo da je dizajn jedan od najlepših u klasi. Po uzoru na ostale proizvođače vozila, Chevrolet je odlučio da zanemari svoju istoriju gde je svaki proizvod imao svoj imidž i posebnost već da pruži novu strategiju gde će svaki automobil kompanije biti prepoznatljiv na prvi pogled.

Iz navedenog razloga, novi Malibu u velikoj meri liči na mnogo hvaljenu Chevrolet Impalu. Ovaj automobil je debitovao pre dve godine i brzo stekao veliku popularnost, a do današnjeg dana važi za proizvod koji je doneo najveće ocene uglednog Consumer Reports magazina. Na taj način, novi Malibu ne liči na prethodnika, ali sudeći po brojevima prodaje to i nije mana.

Jedna od većih promena je krov, gde su nove aerodinamične linije zamenile kockaste, pa se čini da je Malibu još jedan u nizu proizvoda koji gura stil kupea sa četvoro vrata. Novi Malibu takođe deluje i veći u poređenju sa modelom koji zamenjuje, a to nije iznenađenje kada se zna da je za deset centimetara duži. Veće dimenzije su se najviše isplatile putnicima na zadnjim sedištima, a iako nizak krov i ne donosi prostora koliko je mogao, Malibu je svakako ispravio svoju najveću manu. Kada je reč o enterijeru, Chevrolet je odlučio da ga „uozbilji“, što nam govori da su nestale čudne boje i više dugmića nego u avionima. Novi enterijer je solidan i bez preterivanja pa se čini da je Chevrolet uspeo da pronađe granicu.

 

Vrhunska opremljenost
Kao i u prošlosti, kupac može da bira između četiri nivoa opreme. L, LS i LT su preuzeti sa prethodnika dok novi Premier menja dosadašnji LTZ. Svaki Malibu pruža standardan 4G network sa internetom i neograničenim prostorom u prva tri meseca uz mesečnu pretplatu od 30 dolara kasnije. Malibu je prvi model kompanije sa novim MyLink sistemom, koji treba da kontroliše kompletne medije i navigaciju automobila, sa većim monitorom i lakšim načinom korišćenja nego u prošlosti. Ukoliko se odlučite za Premier model, oprema nije ništa manja od one u luksuznim Cadillacima, što nam govori koji su planovi najprodavanije divizije General Motorsa.Novi Malibu donosi i dugačku listu standardne i opcione sigurnosne opreme. Ovaj automobil, tako, pruža standardan sistem koji samostalno aktivira kočnice ukoliko kompjuter ustanovi da postoji rizik za sudar, a tu su i monitori za mrtav ugao i kada na autoputu pređete žutu liniju kao i kamera za zadnji deo vozila. Malibu pruža i deset vazdušnih jastuka i novi sistem koji se zove „Teen Driver“. Kao što mu ime kaže, ovaj sistem dozvoljava roditeljima da kontrolišu vožnju svoje dece tako što mogu da podese maksimalnu brzinu i maksimalnu jačinu zvučnika.

 

 

Potpuno nova arhitektura
Sa mehaničke strane, Malibu je prvi automobil na potpuno novoj E2 platformi, koja vremenom treba da zameni zastarelu Epsilon II platformu. Ova prethodna platforma je u proizvodnji još od 2008. godine i na njoj se proizvodi veliki broj globalnih automobila (Opel Insignia, Chevrolet Impala, Cadillac XTS …), pa se očekuje da će svi modeli uskoro debitovati na E2. Chevrolet kaže da je težina vozila spuštena za preko 150 kg, što znači da je Malibu težak 1.440 kg, a navedena cifra je jedna od najmanjih u klasi.Po prvi put u svojoj istoriji Malibu će moći da se dobije samo sa motorima od četiri cilindra i to oba turbo. Onaj manji, zapremine 1,5 l, zamenjuje dosadašnji 2,5-litarski atmosferac i njegova snaga iznosi 160 ks i 249 Nm obrtnog momenta, što je za 36 ks manje u poređenju sa motorom koji zamenjuje. Chevrolet obećava potrošnju od 8,7 litara na 100 kilometara u gradu uz potrošnju od dve litre manje na autoputu. Jedina opcija je 2,0 l turbo motor sa 250 ks i 350 Nm obrtnog momenta, koji se ugrađuje u Malibu već neko vreme. Jedini menjač kao opcija je potpuno novi osmostepeni automatik, koji će da prenosi snagu na prednje ili sva četiri točka.

 

Klasa u kojoj se vodi „rovovska bitka“
Nešto kasnije ponuda će biti proširena i sa hibridom. On će da kombinuje atmosferski 1,8-litarski motor i električni motor sa maksimalnih 182 ks, a moći će da dostigne brzinu od 80 km/h sa samo električniim motorom. Iako brojevi potrošnje još uvek nisu objavljeni, ona bi trebala da iznosi samo pet litara na 100 kilometara.Početna cena od 23.000 dolara (oko 21.300 evra) se nije promenila u većoj meri, što je u samom rangu sa konkurencijom. Chevrolet je već sada najavio salonima da mogu da očekuju prodaju veću i za 25%, što nam govori da je plan kompanije da poveća godišnju prodaju na 300.000 vozila. Američki proizvođač vozila očekuje da će zarada po automobilu biti i za 1.500 dolara veća u poređenju sa prethodnikom.Na žalost Chevroleta, Malibu se nalazi u klasi koju čine veliki broj proslavljenih rivala. Pored tradicionalno dobrih Toyote Camry, Honde Accord i Forda Fusiona, prethodnih godina Nissan Altima, Hyundai Sonata i Kia Optima su takođe napravili veliki napredak. Chrysler 200 i Volkswagen Passat su još dva proizvoda koji privlače veliki broj kupaca, pa tako u ovoj klasi nije više dovoljno biti samo dobar – ako se želi napredak, potrebno je biti značajno bolji od konkurencije. Za sada ne znamo da li novi Malibu to može (proizvodnja i prodaja startuju tek krajem godine), ali barem na papiru Chevrolet posle dužeg vremena ima predstavnika kojeg bi konkurencija trebala da se plaši.
Zoran Tomasović

 

Postavljeno: 09.09.2016

Top Reviews

Video Widget

gallery