Razvijena u Nemačkoj, proizvodi se u Poljskoj
Riselshajm/Detroit. Impresivna prezentacija na NAIAS-u u Detroitu (12.-25. januar). Buick je otkrio svoju Cascadu kabriolet. Elegantni kabriolet će započeti prodaju u SAD u prvom kvartalu 2016
Ovo označava drugi primer uspešne saradnje dve marke, u koju su već uključeni zajednički razvijeni Buick Encore i Opel Mokka, Buick Verano i Opel Astra Sedan, kao i Buick Regal i Opel Insignia.
„Opel Cascada je razvijena u našem Međunarodnom tehničkom razvojnom centru u Riselshajmu, gde više od 6.000 inženjera radi na Opelovim modelima, ali i na proizvodima drugih GM-ovih marki. Mi smo na taj način u konstantnoj potrazi za sinergijom, i oduševljeni smo što je pred nama još jedna Cascada za novo tržište, sa Buickovim bedžom. To je dokaz naše izuzetne inženjerske ekspertize uz povećavanje iskorišćenja kapaciteta u našoj fabrici u Poljskoj, u Glivicama“, rekao je šef Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann). U Evropi, Cascada je već osvojila kupce i medije, što je rezultiralo brojnim priznanjima, uključujući „Plus X Award“ u Nemačkoj i „Golden Steering Wheel“ (Zlatni volan) u Švajcarskoj. U Portugalu, Turbo Magazin ju je imenovao „kabrioletom godine 2014.).
Buick Cascada je pogonjena superefikasnim 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo agregatom sa 147 kW/200 ks. Četvorocilindarska jedinica isporučuje maksimalni obrtni moment od 300 Nm. „HiPerStrut“ (visokoperformantne opruge) prednje ogibljenje precizno i udobno prenosi snagu na put, obezbeđujući uglađen osećaj u vožnji. Najnovija generacija turbo motora u Buicku je uparena sa šestostepenom automatskom transmisijom. Poseban detalj na Cascadi predstavlja visokokvalitetni platneni krov koji se rasklapa za samo 17 sekundi, pritiskom na dugme, i to pri brzinama do 50 km/h. Američki četvorosed dolazi sa luksuznom opremom poput alu naplataka od 20 cola i kožnih sedišta koja automatski klize prema napred, obezbeđujući putnicima lak prilaz zadnjoj klupi. U posebne detalje je uključen i IntelliLink info-zabavni sistem sa ekranom u boji osetljivim na dodir, razmere 7 inča.
Sa Cascadom, Buick američkim kupcima nudi proizvod koji izuzetno budi emocije – to je prvi kabriolet marke u poslednjih 25 godina. U SAD, prodaja na tržištu kabrioleta je povećana za 3 odsto, na više od 131.000 jedinica od 2009. do 2013. Ovaj segment se takođe odlikuje lojalnom klijentelom: 37 odsto kupaca ostaje verno kabrioletima prilikom kupovine novog automobila. Ipak, dve trećine njih promeni marku automobila, što Buick Cascadi nudi veliki tržišni potencijal.
„Mi ćemo nastaviti blisko da sarađujemo sa Buickom u godinama koje dolaze, dokle god to bude imalo smisla“, kaže dr Karl-Tomas Nojman. Reč je o zdravom pristupu, jer oba brenda streme sličnim vrednostima ali ne staju jedan drugom na put na međunarodnom tržištu: Buick se prodaje u Severnoj Americi i Kini, Opel uglavnom u Evropi. GM je već najavio proizvodnju novog Buickovog modela u Riselshajmu, krajem dekade. „To povećava iskoristivost kapaciteta naše fabrike u Riselshajmu, a samim tim se poboljšava i efikasnost“, dodao je dr Nojman.
Međutim, to nije sve: Australijska marka Holden će takođe profitirati na globalnoj strategiji GM-a. Opel će izvoziti vozila u Australiju i Novi Zeland ove godine. Pored Holden Astre GTC, sportske VXR vezije i perjanice Insignije, tu će biti i Holden Cascada. Dr Nojman kaže: „Ovo Cascadu čini kabrioletskim „trojkama“ na tri kontinenta, što je veoma lep kompliment i dodatni dokaz vrednosti našeg velikog kabrioleta.“