Ljubavno Pismo
Nismo imali drugog izbora, morali smo da pišemo pismo…
Draga serijo 4, ali ona Gran Coupe, videli smo nedavno tvoju duplericu u nekim novinama s tvog govornog područja, i naša velika životna greška bi bila, ukoliko ti se ovim putem i na ovaj način ne bismo obratili. Istina je, i mi to ne krijemo, da je kroz naš život prošlo zaista mnogo automobila, i nije da se hvalimo, jer sada, dok stojimo pred tvojom lepotom, čak nas je i sramota. Bilo ih je stotine, možda i hiljade, ne zna im se broja, ali od svih vozila koja su bila, i od onih koja tek trebaju da dođu, ti si ono najlepše, kod tebe stavljamo tačku, striktno profesionalni odnos sa svakim od njih sledi. Samo ako pristanes da ušetaš u naše živote i tu ostaneš, ti draga, najdraža, serijo 4 Gran Coupe. I ne zameri nam što ti se obraćamo ovim putem, ovako starinski, jer kako drugačaije našu emociju tebi preneti nego pismom. I verovatno će to i drugi učiniti, i sigurno je da će ponuditi kule i gradove, na kraju te i dobiti, ali smo sigurni da nikako neće kao mi, poslati ljubavno pismo…
Tu nudiš 5 srca, mi želimo svako od njih!
Odakle početi, i čemu se više diviti? Da li od stila, kako dolikuje i što inače i radimo, ili od brojnih agregata koje ti je BMW podario? Jer mi znamo da ih ima 5, i znamo da je moguće da pod tvojom izvajanom haubom kuca, kako benzinsko, tako i dizelsko srce. Mi, ako nam je to dozvoljeno, voleli bi da te osetimo u tvom najblistavijem, 435i izdanju! Dok iz 3,0 litre uspevaš kao iz magičnog „šešira“ da pomoću 6 cilindara izvučeš 306 KS, da li je za sreću potrebno više?! Ne bismo se bunili ni protiv 428i, jer znamo da tada možes biti pojačana xDrive sistemom. I tih 245 KS s kojima raspolažes, i taj pogon na svim točkovima, nama su opet dovoljni za sreću. Ako treba da štedimo, onda biramo četvorocilindarski 420d, njegovih 184 KS, i obećanu potrošnju od 4,7 litara. A baš si nam potaman i sa najslabijima iz obe ponude, želimo i 420i, želimo i 418d, jer 184 KS, odnosno 143 sa dizelom, nama će opet biti dovoljno za sreću. Pusti nama da vodimo igru šestostepenom manuelnom transmisijom, ili to čini ti preko osmostepene automatske Steptronic, čini šta ti je volja.
Sve je dobro, na sve pristajemo
U stvari, da budemo iskreni, nama bi bila dobra samo da stojiš i ništa ne radiš. Da nam te u nekom slučaju, tvoj tvorac iz Minhena pošalje bez pogona, i da pred nama nemo ćutiš, mi bi i dalje uzdisali i srećni sedeli na tvojim M sportski profilisanim sedištima znajući da nam nijednom nećeš zarežati na Bulevaru Evrope. Dobra si, u svakom pogledu, i tvoji branici bi mogli da ulepšaju svaki dan, dok bi nam visili sa zida! Felne od 18″ i 19″ bile bi dobre da se žmarci aktiviraju u stomaku, volan bi bio dobar za milovanja. Svaki tvoj deo ima nešto lepo da ponudi, ali mi znamo da si kao celina nepobediva, najbolja! I zato idemo još dalje i tražimo te u M paketu sa malopre spomenutim 435i agregatom, taman da se onesvestimo svi od reda kad te vidimo pred našim amfor prolazom…
Mada si do sada verovatno primetila da kada si ti u pitanju, mi ne biramo mnogo. Dođi u Sportline paketu sa crvenim kontrasnim šavom i hromiranim izduvima, dođi u Luxury Line opremi i pokaži svima gde luksuz stanuje, dođi i u Modern Line sa svetlom instrument tablom i brojnim kontrasnim materijalima, ali ako ikako može, budi nam (M)anekenka. Stani na 19″ štikle, raširi se po bokovima, našminkaj jednom od 6 boja svoje lice, navuci Hexagon/Alcantara krpice i pruži našoj ruci M rukohvat te nas dodirni sa njim.
Manekenske proporcije
Jer, mi sada znamo da se lepota pakuje, i da je dugačka 4638, a široka 1.825 milimetara. Da je razmak među njenim osovinama 2810 milimetara, i da će od sada svako, pa i milimetarsko odstupanje od toga, za nas biti promašaj. Znamo da si istih dimenzija kao i tvoja Coupe/Convertible braća, ali da seksipil kriješ 12 milimetara višljem, i 112 milimetara dužem krovu. Čuli smo i da ti je prtljažnik najbolji u klasi, 480 litara čini nam se? Ali ne brini, jednu kesu mi ne bismo stavili tamo, nama trebaš za čist ugođaj i duga krstarenja.
Želimo da komuniciraš sa nama preko okruglih okvira instrumentacije i da nas o svemu obaveštavaš preko ravnog ekrana iDrive sistema. Da tvoju zadnju klupu u srazmeri 40:20:40 nikada ne upotrebimo, da nam duboki štep u tvrdoj koži ne ostane sakriven telima nepotrebnog društva. Jer stvorena si da budeš par sa vozačem, da ti se prepusti i posveti, da postane rob tvoje lepote. Da gudiš agregatom, zavodiš siluetom i obaraš ubrzanjem… Ko te takvu ne bi voleo?
Lutka sa naslovne strane
Na kraju, priznajemo da smo svesni koliko je naš susret nemoguć. Jer ti ćeš svoju ljubav pokloniti nekom Nemcu najverovatnije, Šveđaninu, ili Švajcarcu… Naša „klapa“ generalno, nema mnogo šanse kod tebe. Ostaješ ono što si i bila kada smo te prvi put videli, lepota sa duplerice. Prodaćeš se tamo daleko, negde u daleki svet, a u naš život ćeš ući tek ponekad, sasvim neprimetno. Proćićeš garantovano nekim ulicama Novog Sada, i ako budeš u prilici, pobrini se molimo te da jedna od njih bude i naša. Piši – Ignjata Pavlasa 6…
Pero Ivić