Online plus

BMW M4 GTS

1.61KPregleda

Ultralaki sportista za trkačku stazu

Prošlo je godinu dana od kako je BMW lansirao svoj performantni kupe M4, sada je došlo vreme za ekstremniju verziju gde će luksuz biti u drugom planu, a smanjena težina, nove tehnologije i performanse na stazi imperativ


Za sada BMW M4 GTS pojavio se kao koncept automobil ali smo sigurni da nas uskoro očekuje finalna verzija koja će ući u prodaju u ograničenoj seriji kao i svi prethodni modeli M divizije koji su bili još posebniji u odnosu na bazne modele, ako ih tako možemo nazvati.

Uprkos izvanrednim sposobnostima na trkačkoj stazi, ovoj automobil je u potpunosti legalan za drumsku upotrebu, u pravom smislu reči trkačka tehnologija za ulicu

Novi ultralagani sportista nastaviće tradiciju prethodnih specijalnih modela sa znakom plavo belog propelera, a sve je počelo sa BMW-om M3 Evolution 1988. godine, dve godine kasnije usledio je novi model BMW M3 Sport Evolution, zatim popularna karoserija E-36 u M3 izdanju 1995. godine predstavljena je kao GT varijanta, potom je napravljena duža pauza, čekalo se punih osam godina na specijalno izdanje M trojke. Bavarci su lansirali M3 CSL u karoseriji E-46 kupe koja je po mnogima najlepši BMW kupe serije 3.

Prema BMW-u ovo otvara nove mogućnosti po pitanju karakterističnosti i prepoznatljivosti „svetlosnog potpisa“ novih automobila bavarskog premijum proizvođača, koji dele „zadovoljstvo u vožnji“

Početkom 2010., a potom 2011. godine BMW nas je obradovao u dva navrata prvo se pojavio M3 GTS kupe u BMW „orange racing“ boji, pa zatim je usledio M3 CTR za sve ljubitelje sedan karoserije sa trkačkim pedigreom. Podsetimo da su ova dva automobila, odnosno karoserije E-90 salon i E-92 kupe jedini članovi M3 porodice koji su odstupili od tradicije da ih pokreće srce sa šest cilindara koji su „popakovani“ redno. Poznato nam je da su novi M4 kupe i M3 sedan (serija F-82 i F-80) vratili starim korenima ali ova dva automobila su pod svojom haubom krila apsolutnog monstuma zapremine 4,4 litre u V8 konfiguraciji. Ova visokoturažna atmosferska aždaja u GTS i CTR izdanju isporučivala je 450 „punokrvnih konjića“ iz čistog metala.

„Dok je BMW M4 kupe oličenje idealne kombinacije motor sport gena i neograničene svakodnevne upotrebe, BMW M4 GTS koncept predstavlja emotivno snažan i specijalan model koji donosi nove tranzicione tehnologije sa bačenim okom, to jest upućenim pogledom prema vikend trkačima. Uprkos izvanrednim sposobnostima na trkačkoj stazi, ovaj automobil je u potpunosti legalan za drumsku upotrebu, u pravom smislu reči trkačka tehnologija za ulicu“, objasnio je gospodin Frank van Meel predsednik BMW M divizije tokom premijere novog sportiste koja se desila 13. avgusta u Kaliforniji za vreme održavanja „Car Week“ manifestacije, odnosno „Nedelje automobila“ u Motereju.

BMW M4 GTS, poslužiće kao prezenter novih tehnologija koje će kasnije biti ugrađivane u nove serijske modele. Na primer, M4 GTS koncept karakteriše inovativni sistem ubrizgavanja vode u usisnu granu, koji dodatno rashlađuje smešu benzina i vazduha, i tako povećava iskoristivost toplotne energije koja nastaje prilikom sagorevanja. Ovaj sistem se već uspešno koristi u bezbednosnom automobilu BMW M4 tokom MotoGP trka, takođe sa ovom tehnologijom obezbeđuje se značajno povećanje obrtnog momenta kod rednog šestocilindarskog Twin-Turbo motora.

Pored toga, BMW M4 GTS koncept ima zadnja svetla u OLED (organic light-emitting diode) tehnologiji koja ovom performantnom modelu daju potpuno novi izgled kada padne mrak. Ova tehnologija najavljuje novu eru u osvetljenju puta kao i dizajniranju osvetljenja, prema BMW-u ovo otvara nove mogućnosti po pitanju karakterističnosti i prepoznatljivosti „svetlosnog potpisa“ novih automobila bavarskog proizvođača premijum automobila koji dele „zadovoljstvo u vožnji“.

Na M3 GTS konceptu nalazi se par aerodinamičkih dodataka koji su tu da pre svega da doprinesu boljem prijanjanju i dinamici vozila na stazi ali takođe da probude dodatne emocije kod vlasnika i svih onih koji sebe zamišljaju za upravljačem ovog ekskluzivnog sportiste.

Rigoroznu dijetu koju su inženjeri sproveli nad M4 GTS konceptom ogleda se u obilatoj upotrebi CFRP (carbon-fibre-reinforced plastic) plastike. Primera radi, hauba i branici su napravljeni od ove napredne kombinacije materijala

Naravno, njegov karakter vozila visokih performansi zahtevao je da svaki detalj na njemu bude razvijen da ispuni svoju svrhu, a ne da bude samo ukras kako bi automobil izgledao moćnije. Prednji spliter i zadnji spojler, sigurno pogađate, napravljeni su od karbon fibera i imaju mogućnost finog štelovanja, odnosno podešavanja ručnim putem. To u praksi znači da vozač automobila može birati različite aerodinamičke postavke i tako menjati balans i količinu aerodinamičkog pritiska zavisno od toga da li svog karbon-aluminjiumskog ljubimca vozi u redovnom saobraćaju ili na trkačkoj pisti.

Rigorozna „dijeta“ koju su inženjeri sproveli nad M4 GTS konceptom ogleda se u obilatoj upotrebi CFRP (carbon-fibre-reinforced plastic) plastike. Na primer, hauba i branici su napravljeni od ove napredne kombinacije materijala, što je dodatno smanjilo težinu i uticalo na spuštanje centra težišta vozila.

Pogonska jedinica je kao u BMW M4 Coupe Moto GP Safety Car automobilu – trolitarski TwinTurbo redni šestak sa „Water injection“ sistemom

Dinamičnijem i ekskluzivnijem izgledu automobila doprinosi njegova tamno siva „zaleđena“ metalik boja (Frozen Dark Grey Metallic) čiju dominaciju razbija „otrovno narandžasta“, koja uokviruje prednji spliter po ivici, što daje lep kontrast. Još boljem vizuelnom efektu doprinose i laki aluminijumski točkovi u „666 M“, stilu koji su takođe kontrastno ofarbani, samo što je ovaj put otrovno narandžasta boja ona koja dominira. Prednji točkovi su 9,5J x 19” koji na sebi nose pneumatike dimenzija 265/35 R19, zadnji točkovi su za broj veći, a njihova veličina je 10,5 J x20” i „obuveni“ su u Michelin Sport Cup 2 pneumatike dimenzija 285/30 R20.

Logično, pogonska jedinica je kao u BMW M4 Coupe MotoGP Safety Car automobilu – trolitarski TwinTurbo redni šestak sa „Water injection“ sistemom, koji razvija 431 konjsku snagu, mada nemamo zvanične informacije da li ova mašina za M3 GTS dobila dodatnu injekciju snage.

Ono što nas posebno raduje je da se ovaj automobil uveliko testira i da vrti krugove na „Zelenom paklu“, upravo jedan takav video klip smo podelili sa vama, gde ceo Nirburgring Nordšlajfe odzvanja od grmljavine motora i škripe namučenih i istopljenih pneumatika koje pravi BMW M4 GTS. Takođe, slika i video nekada govore više od reči, pa pogledajte i zvanični promo video koji su Bavarci objavili.

Sa velikom radošću isčekujemo BMW-ovog sportistu, ali smo takođe nestrpljivi da saznamo prve utiske sa testiranja na nekoj trkačkoj stazi.

Branko Avramović

Top Reviews

Video Widget

gallery