Divna vremena iz sedamdesetih se neće ponoviti. Recimo, tada su BMW i Lamborghini dogovorili zajednički razvoj trkačkog modela. Nakon brojnih komplikacija Bavarci su nastavili sami i zakasnili. BMW M1 je stigao na trkališta kada je konkurencija već otišla predaleko. Ostala je legenda.
Ipak bez obzira na početni sportski fijasko, bogatim ljubiteljima uličnih trkača i kolekcionara, M1 je bio itekako zanimljiv.
M1 je u automobilskoj industriji ostao zapamćen kao prvi serijski model BMW-a sa središnje smeštenim motorom. Tek 2014. godine je model i8 preuzeo istovetnu poziciju agregata.
Proizvodio se svega tri godine u periodu između 1978. do 1981. Za to vreme je stigao do 453 komada, što je bilo sasvim dovoljno da za marketinške potrebe osnuju BMWM1 Cup koji se vozio pre trka Formule 1.
Po čemu će se još pamtiti M1? Ako ni po čemu drugom onda kao jedini BMW koji nosi genetiku Lamborghinija. Dodatak italijanskom šmeku jednog bavarca je vanvremenska karoserija koju je „nacrtao“ Giorgietto Guigiaro.
Retki vlasnici ovog modela mogu biti ponosni. Naime, osim malog broja proizvedenih primeraka, automobil namenjen ozbiljnim trkama, stigao je u njihove ruke sa vrlo malo izmena na karoseriji.
Srce M1 je u obliku atmosferskog rednog šest cilindarskog agregata zapremine 3453 ccm.
Ovako smešten u sredinu poboljšao je balans a samim tim i izvanredna vozna svojstva karoserije tepke svega 1.300 kg. Posebno ako ga uporedimo sa svim BMW „trkačima“ iz onog doba. Ostvarivao je tada sjajnih 277 KS (330Nm pri 5000 obrtaja u minuti). Agregat je bio uparen sa petobrzinskim manuelnim mjenjačem i naravno pogonom na zadnje točkove. Sjajna aerodinamika zaslužna je za njegovu maksimalnu brzinu od 260 km/h. Do stotke je stizao za svega 5,6 sekundi.
Inače originalni BMW M1 ProCar koji je učestvovao i u BMW M1 Cupu raspolagao je sa 470 KS i 383 Nm. On je, uz masu od 1020 kg, do 100 km/h ubrzavao za 4,5 sekunde i stizao do maksimalnih 310 km/h.
Zahvaljujući činjenici da se BMW M1 Cup vozio neposredno pre trka Formule 1, mnogi kasnije slavni vozači F1, već tada su za upravljačem ovog bolida započeli svoje legendarne dvoboje. Primera radi, u sezoni 1979. prvenstvo BMWM1 kupa je osvojio Niki Lauda, a 1980. godine slavio je Nelson Piquet.
I tako, dok se mnogi oktanski zavisnici još uvek nadaju da će BMW ipak krenuti stopama novog M1, na tržištu oldtajmera ovaj automobil postaje vredniji od zlata.
Obični primerci se kreću u rasponu od 650.000-700.000 američkoh dolara, dok oni koji su vezani za nekog od velikana F1 stižu i do milionske vrednosti.