Hidrogensko električni hibrid
Dugo godina čekamo da BMW predstavi razvoj nekog tehničkog elementa koji suštinski predstavlja novitet! Upravo se to dogodilo…
U saradnji sa TOYOTOM na razvoju primene gorivih ćelija u automobilskoj industriji, koja traje već skoro 10 godina, BMW je predstavio jednu od mogućih vizija budućnosti u modelu koji su imenovali kao BMW iX5 Hydrogen Concept i na kojem učestvuje čitava armija od 900 inženjera, tehničara, hemičara,…
Uz visoko efikasni sistem gorivih ćelija za pogon na vodonik koji se nalazi spremljen u rezervoaru pod pritiskom od 700 bara, priključen je i električni sistem pete generacije BMW eDrive tehnologije (elektromotor, prenos i elektronika snage su grupisani zajedno u kompaktnom kućištu) na zadnjoj osovini i baterijom za napajanje sa litijum-jonskom tehnologijom razvijenom specijalno za ovo vozilo.
Maksimalna snaga ukupnog pogonskog sistema iznosi 295 kW/401, dok je samo
električna kontinualna snaga sistema gorivih ćelija: 125 kW/170 ks.
Kapacitet rezervoara vodonika je 6 kg vodonika (gasovitog), dok je ubrzanje od 0-100 km/h za manje od 6 sekundi.
Maksimalna brzina je ograničena na 180 km/h, dok je potrošnja vodonika 1,19 kg/100 km.
Autonomija celog sistema je prema fabrici 504 km.