Online plus

BMW Concept Serije 4

1.51KPregleda

4er

Došao je i taj trenutak, da se „oprostimo“ sa BMW-om Serije 3… Naravno, reč je o kupe verziji, koja će poneti oznaku „4“

BMW je odlučio da promeni oznake kupe i kabriolet modela Serije 3, i praktično preuzme „recept“ Serije 5, tako da dobijamo Seriju 4. Iz Minhena javljaju da novi model predstavlja vrhunac razvoja bavarske automobilske filozofije, i da u skladu s tim dobija svoju individualnu „patinu“ i karakter.

U poređenju sa aktuelnom Serijom 3, kupe Serije 4 počiva na 5 cm dužem međuosovinskom rastojanju, 4,3 cm je širi, i 1,5 cm niži. Kompletna pojava novog modela izgleda skulpturalno i elegantno, i primetne su dizajnerske smernice koje karakterišu Seriju 6. Ono što na prvi pogled privlači pažnju je atraktivno LED osvetljenje i agresivniji „anfas“, ali prava stvar, kada je dizajn u pitanju je svakako zadnji deo automobila.

Enterijer koncepta je maksimalno luksuzan, jer je gotovo svaka površina presvučena visokokvalitetnom kožom. I ovde se primećuje sličnost sa većom Serijom 6, što naravno nije loše.

Perjanica klase
Serija 3 je vodeći premijum model u klasi, i definitivno vrši najsnažniji uticaj na nju. U tom smislu, Bavarci nedvosmisleno stavljaju akcenat na kvalitet i estetske kvalitete svog modela iz D segmenta.

Sa predstavljanjem koncepta Serije 4, BMW svetu demonstrira smernice četvrte generacije sportskog kupea. Jasno je da oznaka „4“ donosi više ekskluzivnosti, i novu dimenziju u odnosu na Seriju 3, a „preimenovanjem“ se i kao model izdvaja u novom proizvodnom ciklusu. Atributi koji se ističu su pre svega estetika, dinamika i elegancija.

Nešto izmenjene dimenzije karoserije u odnosu na Seriju 3 dodatno ističu izraženiji sportski karakter jer je dobijeno da dinamici i atletskom „stavu“.

Sportska preciznost
Precizno izvedene linije definišu izvanredno izvajani „anfas“ BMW-ovog koncepta Serije 4. Nekim tradicionalniji BMW-ovi fanovi bi možda želeli izvedbu sa više uključenog minimalizma, ali u Minhenu su se odlučili za „glamur“. Srodnost sa Serijom 3 je sasvim jasna, ali je varijacija na temu, kada je koncept Serije 4 u pitanju, otišla više u „fancy“ vode.

Ipak, sem što je glamurozniji, BMW Serije 4 je i aerodinamičniji u odnosu na „trojku“. Heksagonalno LED prednje osvetljenje takođe izgleda u mnogo većoj meri „high-tech“ u poređenju sa aktuelnim okruglim rešenjem. To je takođe detalj koji će se nekim ljubiteljima BMW-a svideti, a nekima baš i ne.

Dominantan detalj, kada govorimo o prednjem delu automobila, su svakako naglašeni usisni otvori ispod farova. Dakle, moćne mašine zahtevaju više vazduha, a koncept Serije 4 to jasno pokazuje rešenjem koje nastavlja zadatu temu heksagonalne forme.

Bočna silueta je u svojim proporcijama, linijama i površinama tipična za bavarskog proizivođača, s tim što je skulpturalnost ovoga puta nešto naglašenija. Linija krova se blago spušta ka nazad, u klasičnom kupe maniru, i kreira tečnu tranziciju ka zadnjem delu, stavljajući naglasak pre svega na sportske atribute. Dakle, forma je stanjena i izdužena, sve u službi sjajne estetike i praktične aerodinamike.

Možda najbolje izvedena sekcija, s dizajnerskog aspekta, je ona zadnja. Tema nešto izduženih formi se i tu nastavlja, sa perfektno oblikovanom zadnjom signalnom grupom. Lukovi točkova su „mišićavi“ i naglašeni, dajući kompletnoj pojavi moćan izgled. I ovde je, kao kod prednjeg dela, najdominantnija donja sekcija, odnosno karakterističan odbojnik sa perfektnom završnom obradom. Sam dizajn podseća na onaj kod usisnika vazduha napred, s tim što je ovde naglasak na širini i „muskulaturi“.

Prepoznatljiv enterijer
Unutrašnjost koncepta BMW-a Serije 4 sledi već utvrđene vrednosti uspostavljene od strane bavarskog proizvođača. One su poznata mešavina sportskog i luksuznog. Vozač je prosto „obavijen“ automobilom u poznatom BMW maniru. Pažnja se posebno obratila na ergonomiju i intuitivnost kada je u pitanju upotreba instrumentacije. Naravno, sve u korist „njegovog veličanstva vozača“.

Dinamika spoljnih linija se nastavlja i u unutrašnjosti. Površine oko prozora su jasno definisane, i zajedno sa tapacirungom vrata se preko B stuba transformišu u horizontalni „pokret“ koji povezuje prednji i zadnji deo kabine. Konture koje karakterišu zadnja sedišta čine da zadnja klupa izgleda kao da je sastavljena iz dva individualna sedišta, što dalje naglašava sportski karakter ovog kupea.

Geometriju enterijera savršeno prate visokokvalitetni materijali. Dvobojni finiš u vidu crne i „Schiaparelli“ smeđe boje dodatno naglašava igru formi u prednjem delu kabine, kao i svetlosni kontrast. Tekstura i estetika su i ovde u službi maksimalnog zadovoljenja čula putnika.

Filigranski precizno urađeni detalji karoserije svoj nastavak imaju u unutrašnjosti vozila. Brojni prisutni elementi reflektuju izuzetnu završnu obradu, a sedišta i pragovi vrata poseduju diskretno „BMW Individual“ brendiranje, čisto da se zna čija je to sve zasluga.

Tačku na „i“ što se enterijera tiče i njegove ekskluzivnosti, čini fini trim od kestenovog drveta u kombinaciji sa pažljivo odabranim materijalima visokog kvaliteta i sofisticiranim detaljima vrhunske izrade.

Bez ikakve dileme, BMW se vredno potrudio da automobilski svet obogati sa još jednim izuzetnim automobilom. Šta reći na kraju sem da serijski model jedva čekamo na našem testu.

Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery