Online plus

Beograd 2017

1.23KPregleda

5 najinteresantnijih automobila sa ovogodišnjeg sajma u Beogradu

Od Rolls-Roycea do hibridnih sportskih automobila, ove godine itekako ima šta da se vidi na Beogradskom sajmu automobila

Predstavljamo Vam 5 najinteresantnijih modela sa ovogodišnjeg sajma automobila u Beogradu!

Dan rezervisan za novinare protekao je poprilično haotično. Srpski dileri kasnili su sa predstavljanjem, te je u jednom trenutku došlo do preklapanja satnica proizvođača. Tek je onda nastala zbrka jer su novinari jurili sa štanda na štand. Ništa nije bila bolja ni osnovna podrška za rad novinara u 21. veku – internet. Sramotno je da jedna ovakva manifestacija nema otvoren WiFi već se moralo pribegavati poznanstvima, vezama i vezicama kako bi se putem interneta poslale fotografije u matičnu redakciju.

Ipak, sve se ovo da zaboraviti, jer se Sajmu vraća dostojanstvo i prestiž izloženim modelima. Nakon godina nemara, posetioci mogu uživati u nekim vrlo, vrlo interesantnim modelima.

1. Rolls-Royce Ghost 
Bilo bi krajnje prepotentno ne početi ovu listu sa modelom Rolls-Royce Ghost koji je uneo duh svetskog džet-seta u Halu 2A. Dok se pokrov polako svlačio sa ovog impozantnog automobila, razleteli su se kamermani i fotografi. Scena je bila poput onih sa crvenog tepiha u Kanu. Ipak, po otvaranju vrata automobila, autor ovih redova nije ostao oduševljen ljubičastim enterijerom britanskog „Duha“.

Pod haubom se nalazi agregat sa impozantnih 600 konjskih snaga, a jednako je impresivna i cena – 300.000 evra.

2. Alfa Romeo Stelvio
Na štandu Alfa Romea ima toliko crvene boje da je nemoguće ne primetiti ga. No, to im i priliči, što reče moj kolega Perica Rajković „Svaka Alfa dostojna tog imena morala bi biti crvena“.

Čini se da se Alfa Romeo ovako nečim i vodio prilikom konstruisanja Stelvia. SUV koji apsolutno nema nikakve namere da siđe sa asfalta, u prvi plan ističe performanse, koje su itekako impresivne. U najvišem paketu opreme naoružan je Ferrarijevim 2,9-litarskim V6 agregatom sa 510 konjskih snaga. Do „stotke“ se stiže za svega 4 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 285 km/h.

3. Audi R8 V10 Plus
Od momenta kada je objavljeno da će Audi dovesti na sajam i svoju sportsku uzdanicu, nije bilo dileme da će sve oči na štandu biti uprte u njega. Kako i ne bi bile. Majstorija inženjera iz Ingolštata rezultirala je agregatom od 5,2 litra sa 610 konjskih snaga i maksimalnom brzinom od 330 km/h. Cena je 166.655 evra.

4. Honda NSX
I Japanci konja za trku imaju. I to kakvog! Hibridni model NSX ima na raspolaganju ukupno 581 konjsku snagu, što mu omogućava sprint do 100 km/h za svega 2,9 sekundi, kao i maksimalnu brzinu od 309 km/h. Kao neko ko je imao priliku da sedne za volan ove ubitačne mašine, moram reći da mi je zapalo za oko par čudnih stvari. Kao npr. Na nekim mestima nalazi se plastika koja je zapravo imitacija metala?! Mislim da nema tome mesta u ovakvom automobilu od skoro 250.000 evra. No, verujem da bih sve to očas posla zaboravio, samo da sam mogao da ga upalim ili da sam mogao da okrenem neki krug.

5. BMW i8
Jasno je da ekološki principi polako preuzimaju primat u automobilskoj industriji. To se odrazilo i na našem sajmu. Pored nekoliko električnih, izložena su i dva sportska hibridna automobila.

BMW i8 je, po mom mišljenju, privukao za nijansu više pažnje od Honde NSX. Rekao bih da je u pitanju prestiž brenda, ali i trikovi kojima se Delta poslužila prilikom predstavljanja i8. Dok su ostali prosto skinuli pokrove sa svojih automobila i izgovorili par rečenica, na štandu Bavaraca nastupali su igrači Srpskog narodnog pozorišta, a kroz dim nazirali su se farovi skrivenih modela.

Tamo gde se u Hondi prištedelo, BMW je ostao veran svojim premium standardima. Kabina i8 je fascinantna, a jedini pravi pridev koji bi bio odgovarajući je čini mi se “futuristički“.

Sa manje impresivnim performansama od NSX, još jedna stvar je drugačija. Kod i8 ne postoji graciozan način za ulazak i izlazak iz automobila. Da bi ovaj proces bio koliko toliko pristojan, čini mi se da je potrebno neko vreme za vežbu. Nažalost, ja ga nisam imao. Blago onome ko ga bude imao.

Đorđe Platiša

Top Reviews

Video Widget

gallery