Online plus

Audi R8

Sa očima uprtim u Ženevu
7.77KPregleda

Kralj Ingolštata

Audijeva perjanica II generacije je moćnija, brža i tehnološki naprednija


Performantna perjanica sa znakom „četiri prstena“ premijerno se predstavlja sa 5,2 litarskim V10 FSI motorom sa 449 kW (610 ks). Odlikuje je nova Audijeva „Space Frame“ šasija (ASF), napravljena od „kolaža“ vrhunskih materijala gde reč vode aluminijum i plastika ojačana ugljeničnim vlaknima.

R8 mnogo znači za imidž marke. Model sa srednje pozicioniranim V10 agregatom simbolizuje sve ono najbolje čime Ingolštat raspolaže. „Plus“ verzija do „stotke“ ubrzava za samo 3,2 sekunde a do 200 km/h za 9,9 sekundi, dok maksimalna brzina tog modela iznosi 330 km/h. „Standardni“ model do 100 km/h ubrzava za 3,5 sekunde uz maksimalnu brzinu od 323 km/h. Maksimalni obrtni moment R8 V10 iznosi 540 Nm a u „Plus“ verziji 560 Nm.

„Dragulj“ u vidu motora
Naravno da ima bržih i snažnijih, ali ono što će učiniti da Audi R8 bude „bliži srcu“ automobilskim enuzijastima nego mnogi drugi superautomobili je njegov „visokoturažni“, atmosferski V10 motor, što u današnje vreme postaje istinska egzotika i raritet. Dotični agregat je pravi automobilski dragulj, „izbrušen“ do savršenstva, a kompletan automobil je zapravo iz početka razvijen „od glave do pete“, što ga dodatno uzdiže u očima svih onih koji iskreno vole automobile.

5.2 FSI je dostupan u dve varijante, sa 397 kW/540 ks i 449 kW/610 ks. Maksimalni obrtni moment se isporučuje pri 6.500 o/min, oštrije i potpunije nego ranije. Menjač je sedmostepeni S tronic, koji sarađuje sa novorazvijenim quattro pogonom. Obrtni moment se automatski vektoriše u odnosu na zahteve u vožnji i vremenske uslove. U ekstremnim prilikama, čak 100 odsto obrtnog momenta može biti poslato na prednju ili zadnju osovinu. Novi, performantna postavka u odabiru režima dinamike vožnje obezbeđuje prilagođavanje najvažnijim voznim parametrima u odnosu na stepen prijanjanja na asfalt.

Još jedna inovacija vezana za 5.2 FSI je dodatno indirektno ubrizgavanje goriva. Ono je nadopunjuje FSI sistem direktnog ubrizgavanja, u isto vreme smanjujući potrošnju i povećavajući krajnju snagu motora. Takođe, Audi je implementirao i sistem deaktivacije cilindara (COD), koji gasi jedan ili dva cilindarska para isključujući ubrizgavanje goriva i paljenje. R8 V10 prosečno troši 11,8 l goriva na 100 km, uz emisiju ugljen-dioksida od 275 g/km. Za R8 V10 Plus te vrednosti iznose 12,4 l i 289 g/km CO2. Potrošnja goriva je na taj način redukovana za 10 odsto u odnosu na prošli model.

Suvi karter kompletira tehnologiju vezanu za 5.2 FSI. Desetocilindarska mašina se ručno pravi u fabrici u Đeru, u Mađarskoj.

Sofisticirani menjač i pogon
U obe verzije transmisiju čini hitri sedmostepeni S tronic menjač, instaliran iza motora. S tronic ima tri automatska režima rada, a takođe može biti kontrolisan manuelno. Komanda se preko papučica na volanu elektronskim putem šalje ka menjačkoj kutiji. Sistem kontrole brzog starta (launch control) upravlja gasom kada se kreće iz stanja mirovanja.

Još jedna funkcija S tronica ulazi u igru kada se stopalo vozača podiže sa papučice gasa pri brzinama iznad 55 km/h. U tom slučaju, obe spojnice se otvaraju i automobil ulazi u „kretanje po inerciji“, tzv. „coasting“. Ova funkcija štedi značajnu količinu goriva, posebno prilikom svakodnevne eksploatacije.

 

 

Novi R8 uživa u svim benefitima koje donosi permanentni quattro pogon na sve točkove. U odnosu na konkurenciju sa pogonom samo na zadnje točkove poseduje bolju stabilnost i viši stepen prijanjanja za voznu podlogu. Na prednjoj osovini, elektrohidraulilične lamele zamenjuju Visco rešenje sa prethodnog modela. Novi quattro nudi pogon na sve točkove i distribuciju snage bez ograničenja, tako da u zavisnosti od zahteva u vožnji i vremenskih prilika, obrtni moment može biti do 100 odsto prenesen na prednju ili zadnju osovinu. U normalnim okolnostima, do 100 odsto snage se prenosi na zadnje točkove, a u slučaju potrebe, preko lamela se u kontinuitetu prenosi do 100 obrtnog momenta na prednje točkove. Zahvaljujući mehaničkoj blokadi diferencijala na zadnjoj osovini, vozač može da uživa u maksimalnom prijanjanju na asfalt bez proklizavanja.

Laka konstrukcija
R8 V10 Plus ima masu od 1.454 kg. Uprkos bogatoj dodatnoj opremi i povećanom stepenu torzione krutosti, novi R8 teži 50 kg manje u odnosu na prethodnika. Audijeva „Space Frame“ (ASF) konstrukcija je glavni razlog za to. Kombinacija aluminijuma i plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP) donosi nove mogućnosti, ne samo što se tiče voznih osobina , krutosti šasije i izbalansiranosti karoserije, već i bezbednosti.

Aerodinamika podvozja podrazumeva dugačak difuzor koji doprinosi povećanju vertikalnog aerodinamičkog pritiska. Šasija, sa svojim aluminijumskim dvostrukim poprečnim ramenima dodatno naglašava sportsku orijentisanost R8. Vertikalni aerodinamički pritisak se naravno ostvaruje i uz asistenciju zadnjeg spojlera ili fiksiranog krila od ugljeničnih vlakana na Plus modelu.

Širok, mišićav, moderan i perspektivan
Dizajn ovog automobila reflektuje suštinu Audija kao marke. Snaga i moć, sjedinjene su sa visokom tehnologijom. LED osvetljenje je standardno, dok Audi nudi laserska duga svetla kao opciju, uz dinamičke pokazivače pravca napred. Nova laserska svetla udvostručavaju dužinu snopa dugih svetala na čak 600 m. Dinamički poazivači pravca su inače standardni i kod zadnje signalizacije. „Stav“ automobila odiše većom dozom snage nego ranije. Trag točkova je 4 cm širi. Automobil je dug 4420 mm, 1950 mm je širok i 1250 mm visok, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2652 mm.

Novi R8 poseduje digitalne displeje. Najvažnije kontrolna instrumentacija je grupisana u klasterima dugmića na volanu, poznatim pod imenom „sateliti“. Enterijer u potpunosti pruža ambijent trkačkog automobila. MMI navigacija sa MMI „touch“ sistemom i ekranom osetljivim na dodir od 12,3 inča je standardna.

Audi je objavio i cene novog R8. Kada bude lansiran na tržište ovog leta, koštaće 165.000 evra u V10 verziji i 187.400 evra u V10 plus izdanju. To nije kraj priče jer se očekuje da Audi u ponudu stavi i električnu e-tron verziju sa 460 ks i 920 Nm. Podrazumeva se i novi R8 LMS koji će se takmičiti u GT3 seriji, koji će 50 odsto komponenti deliti sa serijskim modelom.

Pored očekivanja da novi model za 15 sekundi bude brži na Nirburgringu u odnosu na prošli, u bliskoj budućnosti se očekuje i lansiranje V8 ili V6 turbo verzije, a možda i obe.

Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery