Igra na siguricu
Uprkos neskrivenoj želji ljubitelja Audija da novi Q7 uđe u istoriju, to se neće desiti. Odmerenost i diskretne promene prevladali su emocije
Jedan od najnestrpljivije očekivanih modela ove godine Audi Q7, konačno se prikazao putem zvaničnih fotografija. One su dostavljene medijima tačno mesec dana pre otvaranja NAIAS Sajma automobila u Detroitu na kojem će se upriličiti i njegova službena promocija.
Uprkos desetinama ponuđenih “render” animacija, veliko iznenađenje, bar što se tiče dizajna je izostalo. Tačnije, osim nešto modernijeg izgleda karoserije koja je konstruisana na MLB platformi, spoljašnjost ne izaziva ushićenje ali ni razočarenje. Umerenost je njegova definicaja, uz reklo bi se diskretne promene, koje se teško uočavaju na prvi pogled. Uprkos tome, konstruktori su ponosni na činjenicu da je baš zahvaljujući univerzalnoj MLB platformi ovaj Q7 čak 325 kilograma lakši od prethodnika i po njima ekonomičniji za čitavih 26% jer recimo modela sa 3.0 TDI agregatom sada teži 1.995 umesto 2.270 kilograma koliko je vagao ranije. U koncept efikasnije ekonomičnosti se uklapa i podatak da koeficijent otpora vazduha iznosi 0,32.
Zapravo, u odnosu na prethodnika, najupečatljivije promene su u domenu enterijera i tehnologije. Novi Q7 prikazuje značajno izmenjenu unutrašnjost sa digitalizovanim instrumentima po uzoru na novi TT, implementiran je takođe i poznati MMI infotainment sistem sa većim ekranom osetljivim na dodir uz dostupnu Google Android Auto i Apple CarPlay podršku. Za uživanje u dobro izolovanoj kabini, zadužen je Bose muzički sistem u serijskoj opremljenosti ili skuplji Bang & Olufsen Advanced audio system sa 23 zvučnika i 1920 W koji kupcima sledi uz doplatu.
Što se mera tiče Q7 je dugačak 5050 mm, širok 1970 mm, visok je 1740 mm, a međuosovinsko rastojanje je izmereno na 2990 mm. U poređenju sa prethodnikom, novi Q7 je 37 milimetara kraći i 15 milimetara uži. Ipak, bar prema rečima zvaničnika Audija, on poseduje prostraniji enterijer jer pruža 21 milimetar više razmaka između prvog i drugog reda sedišta, kao i više mesta za glave putnika.
Zapremina prtljažnika je takođe povećana, pa ona sada iznosi oko 890 umesto 770 litara kod prethodnog modela. Ukoliko se zadnja sedišta sklope novi Q7 raspolaže 2.075 litara.
Q7 druge generacije će se nuditi u opciji sa Xenon farovima dok je uz doplatu moguće dobiti automatizovana LED prednja svetla.
Što se tiče ponude agregata, ona u Audiju nikada nije bila problematična. Šta više! Q 7 na tržište stiže sa nekoliko dizela i benzinskih motora, kao i novi e-tron quattro plug-in hybrid model.
Od dizelaša na raspolaganju su 3.0 TDI sa 272 KS i 600 Nm , kao i slabiji 3.0 TDI sa 218 KS i 500 Nm.
Benzinci koji stoje u fabričkom katalogu su 3.0 TFSI 333 KS i 440 Nm dok tokom naredne godine stiže 2.0 TFSI benzinac sa 252 KS i 370 Nm.
Osim gore navedenih “klasika”, Audi Q7 dolazi i u “e-tron quattro plug-in hybrid” izdanju koje raspolaže sa kombinovanom snagom od 275 kW/373 KS i 700 Nm budući da ga pokreće 3.0 TDI plus dodatni elektromotor od 94 kW. Q7 hibrid poseduje quatto pogon i 8-stepeni tiptronic menjač, što sve skupa bar po fabričkim merenjima znači moguću potrošnju od 1,7 litara/100 kilometara i neverovatnu emisiju CO2 od 50 grama po km. Ukoliko je potrebno, ovaj model ima autonomiju na struju od preko 50 kilometara, uz ubrzanje do stotke za samo 6 sekundi kada se nalaze svi motori u pogonu.
Novi Q7 na tržište dolazi tek posle sajma u Ženevi sledećeg proleća uz startnu cenu od 61.000 evra za najskromnije opremljen model.