
Klasika, dinamika i pomalo elektrika
U Audiju kažu Q5 2.0 TDI Quattro (2026) je SUV koji ne traži opravdanje zbog svog turbo dizel srca. Sa 204 konjske snage, legendarnim Quattro pogonom i precizno izbrušenim dizajnom, on je spreman da pokaže zašto Audi i dalje diktira pravila u premium klasi. Pa da proverimo…
Prvi utisak
Novi Audi Q5 2026 2.0 TDI Quattro nije automobil koji traži pažnju, on je jednostavno uzme. Proporcije su ostale besprekorno izbalansirane, ali sada s novom LED HD matricom svetala koja noću izgledaju kao da su stigla iz najnovijeg filma Supermen u kojem Audi, naravno, pobeđuje.
Pod haubom, provereni sada lako elektrificirani 2.0 TDI dizel motor. On zajedno sa el.motorom od dvadesetak konjskih snaga, razvija tačno 204 KS i 400 Nm obrtnog momenta.
Odmah se može primetiti da je uparen sa starim-dobrim 7-stepenim S tronic menjačem koji menja brzine toliko diskretno da se zapitate da li ste uopšte promenili stepen prenosa.
Quattro pogon ostaje veran sebi – siguran, intuitivan i dovoljan da se na mokrom asfaltu osećate kao kod kuće. Ili još bolje, kao da ste ga lično projektovali.
U unutrašnjosti nema šanse da pronađete loše uklopljen šav. Novi centralni MMI ekran od 14,5 inča je preuzeo sve zadatke „komandnog štaba“.
Na levom krilu mu asistira digitalizovana 11,9“ instrumenti tabla.
Na desnom krilu ispred suvozača, dabome uz debelu doplatu imamo i treći ekran od 10,9 inla koji čak može nezavisno da naviga na Google mapama. Što bi rekli ovde u Q5 zaista „radi bioskop“.
Dinamika vožnje je odlična. Ne samo zahvaljujući „šutu elektrike u stražnjicu“ pri ubrzanjima već i celokupnoj postavci donjeg postroja.
Adaptivno vešanje filtrira sve što vam balkanski putevi mogu baciti pod točkove. Ipak, čak ni ono neće ispraviti neku čudnu neudobnost prednjih sedišta.
Upravljač je udoban, odmeren, mekan a po potrebi i prilično tvrd da bi bio precizan kada je najpotrebnije.
Komfor zadnjih sedišta je takođe upitan, pre svega zbog mizerno malo prostora za noge putnika na zadnjoj klupi. Iako je ona pomična, čak i u XXL poziciji ne nudi očekivano. Prtljažnik od 550 litara zapremine, tek je tu da ublaži frustraciju iz prethodne rečenice.
Potrošnja? U gradu nešto između 6-7 l/100 km, na otvorenom regionalnom putu čak ide i ispod 6, naravno ako se ponašate fino. Međutim ako poželite da se setite zašto uopšte postoji Quattro onda računajte na 8 litara na sto kilometara.
I na kraju, šta reći?
Audi Q5 je i dalje onaj Audi koji vozaču ne šapuće – on govori glasno i jasno. Ako želite SUV koji se neće znojiti ni na autoputu pri 200, ni na planinskom prevoju prekrivenom snegom, ovo je ta adresa. A kad stignete, znaćete da niste stigli slučajno.
Prethodno još samo jedna sitnica! U džepu ili na računu morate imati najmanje 57.000-84.000 evra koliko košta testirani. Pa možda i više…
Tehnički podaci – Audi Q5 2.0 TDI Quattro
– Motor: 2.0 TDI, dizel, 4 cilindra
– Snaga: 204 KS (150 kW)
– Obrtni moment: 400 Nm
– Menjač: 7-stepeni S tronic automatik
– Pogon: Quattro (stalni pogon na sva četiri točka)
– Ubrzanje 0–100 km/h: 7,3 sekundi
– Maksimalna brzina: 222 km/h
– Potrošnja (WLTP): 6,0 – 6,8 l/100 km
* Potrošnja test: 6,0-6,6 l grad/5.8-6,2l regionalni put/ 8-9 l auto put
– Dužina: 4.780 mm
– Prtljažnik: 550 l
– Masa: 1.850 kg
Miodrag Piroški
BONUS VIDEO: