Online plus

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

1.32KPregleda

Nemački premium karavani „na crti“

A6 karavan ima sve što i limuzina kada je reč o luksuzu i kvalitetu kabinskog prostora, s tim što raspolaže prtljažnikom zapremine 565 l. To će se svideti svima onima koji su pored premijum aspekta u potrazi i za praktičnim. Na uporednom testu su se našli Audi sa štedljivim 2.0 TDI agregatom, 520d koji takođe „puca“ na štedljivost kao glavni atribut, uz zadržavanje sportske note, i Mercedesov pulen koji akcenat više stavlja na „praktično“. E220 CDI troši manje goriva nego ikada ranije, sa najvećim prtljažnikom na testu.

Da li je novi Audi A6 Avant dorastao protivnik svojim arhi-rivalima, Seriji 5 i E Klasi. Kolege iz AutoExpressa su nam dale uvid u to…

Audi A6 Avant 2.0 TDI SE
Iz perspektive stajlinga, ovaj karavan odlikuju čiste površine, jednostavnost i elegancija. Njegova produžena linija krova je neprimetno integrisana, mada iskošeni zadnji prozor više naginje „lifestyle“ nego praktičnom aspektu jednog karavana. Automobil na testu je opremljen xenonima i LED dnevnim svetlima i 18-o inčnim naplacima što mu je donelo pozitivne poene kada je u pitanju izgled.

Kabinski prostor jednostavno impresionira. Pogled unapred je potpuno identičan kao kod limuzine, tako da vlasnici mogu da uživaju vrhunskoj završnoj obradi armaturne table. Multifunkcionalni displej u boji između brzinomera i obrtomera doprinosi osećaju prestiža, ali i pruža veliki broj korisnih podataka.

Komforna pozicija za upravljačem se lako pronalazi, dok centralna konzola i armaturna tabla, koje se obavijaju oko vozača pružaju sportski osećaj. Veliki centralni displej izlazi iz armaturne table prikazujući brojne funkcije koje kontroliše MMI rotacioni kontroler lociran na centralnoj konzoli. Lakši je za upotrebu i intuitivniji od BMW-ovog iDrivea i Mercedesovog COMAND sistema.

Ipak, stvari nisu tako dobre pozadi, gde veliki tunel menjača zauzima mnogo prostora za stopala putnika. Ipak, prostora za glavu, noge i ramena ima dosta. Kao što je slučaj sa svim karavanima, prtljažnik je veoma bitan, a Avant na tom polju ne razočarava. Pruža 565 litara korisnog prostora, što je pet litara više od BMW-a. Ipak, zaostaje za „kutijastim“ Mercedesom u ovom domenu, ali je sve što vam je potrebno tu. Mercedes ne može da se nosi sa A6 kada je reč o kvalitetu i količini korisnih dodataka. Mačje oči, upotrebljiva elastična traka sa leve strane prtljažnika, kuke za kese, dvostruki pod prtljažnika i kadica za čišćenje ispod poda se ubrajaju u standardnu opremu. Za nešto dodatnog novca, dobija se kombinacija kaiša i šipki za držanje prtljaga koje se pomeraju na klizačima u podu i mogu da drže predmete bilo koje veličine i oblika.

Ispod haube se nalazi poznati Audijev 2.0 TDI koji besprekorno obavlja zadatke jednog premijum karavana. Sa 175 KS i 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta, automobil je žustar, ali njegove performanse ne oduzimaju dah. Do „stotke“ mu je potrebno 9,3 sekunde, i mada je štoperica pokazala da A6 zaostaje u međuubrzanjima za BMW-om i Mercedesom opremljenim automatskim menjačima, razlika se na putu gotovo ne primećuje. U realnoj vožnji, šestostepeni manuelni menjač ne predstavlja teškoću. Promena stepena prenosa je laka, a pri brzini od 112 km/h, motor radi na samo 2,000 o/min.

Standardni sistem oslanjanja je A6 Avanta veoma približio komforu Mercedesa. Mada ne „klizi“ preko neravnina pri većim brzinama tako uspešno kao E Klasa, ipak se dobro nosi sa svim nesavršenostima podloge. Kada dođe do krivine, A6 ostvaruje mnogo bolje prijanjanje i mnogo se bolje opire naginjanju karoserije od Mercedesa.

Doduše, nije žustar kao BMW, ali šasija A6 ostvaruje mnogo bolji balans između komfora i voznih osobina za svakodnevnu vožnju nego 520d u M Sport paketu opreme.

Čak i bez opcionog adaptivnog vazdušnog ogibljenja, vozači mogu menjati odziv na upravljaču i papučici gasa putem Audi Drive Select sistema na MMI jedinici. Razlike su suptilne, a najbolji je „Auto“ režim koji sam bira optimalnu postavku.

Audi takođe osvaja mnogo poena kada je u pitanju potrošnja goriva. Na testu je A6 ostvario prosek od 7,25 l na 100 km, što je 0,4 l manje od BMW-a i Mercedesa. Potrošnja goriva i emisija CO2 naravno idu jedna s drugom, tako da brojka od 132 g/km čini Audija najčistijim u „trilingu“. BMW-ov karavan je u istom poreskom razredu kao i Audi, dok se za „prljaviji“ Mercedes u Ujedinjenom Kraljevstvu mora poreznicima platiti nešto više, što ga čini manje popularnim među biznis klijentima.

Audi je odličan na više polja. Cena mu je konkurentna, dobro izgleda, visokog je kvaliteta, prostran… Mada prtljažnik nije najveći u klasi, A6 Avant ima na najširu lepezu kuka, pregrada i skrivenih odeljaka.

Standardna oprema je bogata, uključuje i satelitsku navigaciju, tako da se, sve u svemu, dobija veoma „talentovan“ i poželjan karavan.

BMW 520d Touring M Sport
BMW-ovi dizajneri su oduvek izbegavali „kutijast“ stajling što se karavana tiče, a najnovija Serija 5 Touring potvrđuje da se na tom planu nije ništa promenilo.
Bavarski karavani su oduvek bili stilski na visokom nivou, a M Sport verzija na testu je najatraktivniji automobil na uporednom testu. Doduše, zbog toga je žrtvovan deo zapremine prtljažnika, ali za one koji preferiraju sportski imidž, to je nebitno.
Armaturna tabla je tradicionalno „BMW-ovska“. Široka centralna konzola, zaobljene linije i opciona satelitska navigacija, sve je to mnogo puta viđeno i kod drugih modela ove marke. Ipak, gledajući ukupan stajling kabine, BMW ne može da se meri sa Audijem kada je u pitanju minimalistička jednostavnost.

Uz miks elektro i manuelnog podešavanja sedišta, lako je pronaći idealnu poziciju za upravljačem. Sedišta su najbolje popunjena u odnosu na rivale, i pružaju najbolju podršku pri dužim vožnjama.

Malo toga se razlikuje kod ovih automobila kada su u pitanju zadnja sedišta, ali veće razlike se pojavljuju iza njih. Prtljažnik Serije 5 Touring je širok kao Mercedesov (1,100 mm), a maksimalna visina tovarnog prostora je 10 mm iznad A6. Međutim, kada je reč o zapremini, BMW zaostaje. Sa 560 l, 5 l je manji od Audijevog, dok E Klasa ubedljivo vodi u ovom segmentu sa prtljažnikom od 695 l.

BMW ovaj nedostatak kompenzuje nekim praktičnim detaljima kao što su ručice unutar prtljažnika koje služe za se obore nasloni zadnjih sedišta. Kada se podigne pod prtljažnika da bi se došlo do donjeg skladišnog prostora, gasni podupirač drži poklopac poda. Ipak, najkorisniji element je obaranje praga petih vrata, što olakšava pristup prtljažniku.

Kada je automobil u pokretu, najimpresivnije osobine BMW-ovog dizel motora su rafiniranost i linearno isporučivanje snage. Na stazi je BMW najbrži, kako u sprintu do „stotke“, tako i u međuubrzanjima. Zasluge za to u velikoj meri idu sjajnom osmostepenom automatskom menjaču sa polugicama na upravljaču i Sport funkciji. Dok se Mercedesova automatska transmisija čini nevoljnom da reaguje na manuelne komande, BMW-ova menjačka kutija je brza, uglađena i sa sjajnim odzivom.

BMW je najbolji izbor kao „vozački“ automobil. Dobro podešeno upravljanje obezbeđuje odličan odziv, mada je nekim od test vozača smetao predebeo volan.

Ono što „otežava život“ s BMW-om je M Sport trim. Ko odabere ovaj paket bez Adaptive Drive sistema kao opcije ili bez krućeg sportskog oslanjanja, biće primoran da se nosi sa neverovatno tvrdom vožnjom.

Tamo gde Mercedes i Audi dobro upijaju neravnine, BMW će se žestoko protresti. Čak će i odlučnost oštrih vozača biti testirana od strane tvrdog ogibljenja. Ipak, suviše je izgubljeno na komforu zarad nešto boljih voznih osobina. SE model se mnogo bolje nosi s lošim putevima, bez da gubi na upravljivosti, tako da je M Sport paket promašaj.

Bez obzira koje specifikacije da se odaberu, 520d neće biti najekonomičniji izbor. Po zvaničnim podacima, njegova prosečna potrošnja iznosi 7,6 l na 100 km, što je iza Audija A6 sa potrošnjom goriva od 7,25 l. Sa emisijom CO2 od 133 g/km, BMW je konkurentan sa ekološkog aspekta.

Ključno pitanje je da li je to dovoljno da se pobedi impresivni Audi.

Mercedes E220 CDI Estate Sport
Mercedes E Klase ima svoje adute. Najpraktičnija verzija je takođe i stilski na prvom mestu.

U Sport paketu se dobija dosta toga, uključujući 18-o inčne AMG naplatke i dodatke. Uz 15 mm nižu karoseriju, Mercedesov karavan izgleda veoma atraktivno.

Kada se otvore zadnja vrata sa elektro asistencijom, ukazuje se prtljažnik od 695 l. To je čak 130 l više od Audija, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, dobija se čak 1,950 l korisnog prostora. Naravno, tovarni prostor nije jedina stvar koju kupci ovog Mercedesa traže.

Easy Pack sklapajući pod otkriva dodatnih 112 l i zgodan sklopivi sanduk za odlaganje predmeta. Za dodatni novac se dobija i upotrebljivi sigurnosni paket sa klizačima i kompletom kaiševa i šipki.

Ipak, Sport paket je veoma bogat, a uključuje i satelitsku navigaciju. Luksuznih detalja ima na pretek, poput grejanja prednjih sedišta, tapacirunga od veštačke kože, Bluetooth konekcije, ali ni bogata oprema na može da sakrije zastareli izgled kabinskog prostora. Nema ničeg preterano lošeg u vezi sa sa klasičnom Mercedesovom postavkom, ali nedostaju kvalitetni materijali i atraktivni dizajn koji krase rivale.

S druge strane, čitava lepeza gedžeta će zadovoljiti tehnofile. Tu je sve, od Night View Assist Plus sistema koji koristi infra-crvene kamere za detektovanje puta tokom noćne vožnje, do Driving Assistance Package sistema koji koristi tempomat koji funkcioniše pomoću radara. Ne treba zaboraviti ni sisteme koji pomažu pri uočavanju vozila u „mrtvom uglu“, kao i napuštanju vozne trake.

Na putu, E Klasa radi ono što Mercedes radi najbolje: prioritet je na komforu, pre nego na voznim osobinama, i mada Sport model karakteriše niži sistem oslanjanja, on upija neravnine koje u BMW-u neprijatno utiču na kičmu vozača.

Samopodešavajuće vazdušno ogibljenje pozadi donosi benefite svakom ko planira da E Klasom vuče prikolicu, ali ukupno gledajući, rivali pružaju više uzbuđenja i zabave u vožnji, kao i angažovanja za upravljačem.

Mercedesov 2,1 litarski dizel sa 168 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta (najviši od svih) je u odličnoj kombinaciji sa 7G-Tronic automatskom sedmostepenom menjačkom kutijom. Automobil se lako vozi kroz grad zahvaljujući opuštenom prenosu i start-stop sistemu, ali zaostaje kada je potreban viši ritam, jer je menjač sporo reaguje na manuelne komande.

Mada brzina i prolasci kroz krivine nisu odlučili ovaj test, treba reći da je Mercedes najskuplji, najviše troši i ima najveću emisiju CO2 od sva tri automobila.

Zaključak
Za mnoge kupce karavana, zapremina prtljažnika je parametar broj 1. Što se toga tiče, Mercedes prestižnog izlgeda i rafiniranosti je najbolji, sa prtljažnikom zapremine 695 l, čak 135 l većim od Audija. Ipak, E220 broji „minuse“ zbog visoke cene i tekućih troškova, zastarele kabine i nešto lošije dinamike. U ovako „tesnom“ obračunu, ti nedostaci su E Klasu postavili na treće mesto. „Za dlaku“ ispred Mercedesa je BMW. Dinamični 520d je najbrži i u najvećoj meri vozački orijentisan automobil. Odlikuje ga mali pad vrednosti i niski troškovi održavanja. Prtljažnik mu je najmanji, a vožnja modela M Sport je neoprostivo „tvrda“ – jeftiniji SE je mnogo komfornija opcija. Sve to postavlja Audija A6 na prvo mesto. Kao i limuzina, i Avant verzija nema realnih nedostataka. A6 nije toliko zabavan u vožnji kao BMW, ali je to mala cena za uglađen stajling, štedljiv pogon, visok kvalitet kabinskog prostora i izvanrednu funkcionalnost. Ukoliko dodamo tome bogatu opremu i niske poreske troškove, nije teško uvideti zašto je A6 odneo pobedu na ovom uporednom testu.

1. Audi A6 Avant
Kada je u pitanju sveukupan utisak, A6 odnosi pobedu. Uglađen stajling, ukomponovana šasija i niski poreski troškovi ga čine veoma poželjnim. Mada nema najveći prtljažnik, on je veoma pažljivo dizajniran.

2. BMW 520d Touring
Za one koji vole dinamiku u vožnji je BMW i dalje izbor „broj 1“, zahvaljujući preciznom upravljanju i snažnom agregatu. Uprkos malom prtljažniku, prostorna kabina i sklopivi prag petih vrata ga čine funkcionalnijim. Nije pobedio zbog cene i vožnje koja „razbija kamen u bubregu“.

3. Mercedes E220 CDI

Kada je u pitanju raspoloživi prostor, E Klasa glatko pobeđuje rivale. Veliki Mercedes takođe dobija poena u domenu komfora i rafiniranosti. Šteta što ga odbija visoka cena i prosečan pad vrednosti, kao i viši troškovi održavanja.

Izvor: AutoExpress
Priredio: Pavle Barta

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery